EET dotazy a odpovědi
Aktualizace
Od 1.1.2023 se ruší povinnost elektronické evidence tržeb.
Více o zrušení EET.
V této části naleznete nejčastější dotazy a odpovědi k elektronické evidenci tržeb EET
- Jak zaevidovat hotovostní platby
- GoPay – zrychlený bankovní převod
- Certifikát – problém s heslem
- Chyba certifikátu
- Jak na EET v balíčku Start up
- Kde můžu vidět náhled účetnky
- Mám více e-shopů, kolik potřebuji certifikátů
- Kdo musí mít EET od března 2018?
Jak zaevidovat hotovostní platby
Evidenci do EET podléhají i hotovostní platby, které vznikají např. při osobním převzetí zboží v kanceláři nebo na kamenné prodejně.
Nejdřív je potřebné aktivovat modul pro EET
1. V administraci webové stránky v sekci Objednávky/Faktury klikněte na Vytvořit předfakturu. Systém vystaví předfakturu.
2. V záložce Faktury klikněte na Uhradit.
3. V tomto kroku doplníte sumu a vyberete typ platby Hotovost a klikněte na Uložit.
Platba se automaticky odešle do EET, účtenka se uloží v záložce Pokladna. Můžete se rozhodnout jakým způsobem budete posílat účtenky.
Vygenerovaná účtenka nepředstavuje daňový doklad
GoPay – zrychlený bankovní převod
GoPay a zrychlený bankovní převod, pozná systém, že se nejedná o platbu pro evidenci do EET?
Bohužel, momentálně to není možné. Portál GoPay posílá jen informaci, že platba byla uhrazena, ale neposílá informaci, zda byla uhrazena bankovním převodem, nebo kreditní kartou. To znamená, že všechny platby, které byly uhrazené přes GoPay, jsou posílány do EET.
POZOR ZMĚNA - Zrušení povinnosti evidovat platby kartou
Nově od 01.03.2018 nebudete mít povinnost evidovat platby kartou, platby prostřednictvím platební brány a jiným podobným způsobem. Můžete je ale evidovat dobrovolně, pokud chcete.
Certifikát – problém s heslem
Máte vytvořený certifikát, ale když zadáte heslo, které jste aktivovali na daňovém portálu pro vytvoření klíče, objeví se informace, že je špatné.
Co udělat:
zkontrolujte, zda se přihlašujete na správné url adrese:
https://adisdpr.mfcr.cz/adistc/adis/idpr_pub/auth/LoginPage.faces
Jestli přihlašovací údaje nefungují, přímo na portále je pomoc Elektronická evidence tržeb (EET)
Pokud nenajdete odpověď v této sekci doporučujeme obrátit se přímo na provozovatele portálu.
Chyba certifikátu
Při evidenci platby do EET FLOX zobrazí hlášení "Chyba certifikátu".
Zkontrolujte Nastavení / Objednávky / EET - evidence tržeb. Zde musí být položka "Aktivní pro pobočky" zakliknutá pro konkrétní firmu.
Následně budou všechny nové platby odeslané do EET.
Původní platby, při kterých nebyla aktivní pobočka, do EET odeslány nebudou.
Jak na EET v balíčku Start up
Pokud chcete dobrovolně evidovat platby kartou a využíváte platební bránu PayPal, FLOX pošle platbu do EET automaticky. Důležité je aktivovat propojení na EET.
V sekci Objednávky bude nastavený aktuální status z PayPal
V záložce Pokladna je nastavený EET status "evidováno".
Na vygenerované účtence bude uvedený Způsob platby "Neznámá platba"
Nejedná se o chybu. FLOX poslal platbu do EET takzvaně zrychleně.
Pokud máte zájem posílat platby do EET ručně, prosím, kontaktujte nás.
Kde můžu vidět náhled účtenky
Detail účtenky se nachází v menu Objednávky / Pokladna, po kliknutí na její číslo uvidíte náhled účtenky a její historii.
Mám více e-shopů, kolik potřebuji certifikátů
Pokud spravujete více e-shopů pod jednou společností, je nutné na FÚ vygenerovat pro každý e-shop nový certifikát a nové ID provozovny a nastavit pro každý e-shop jiné číslo pokladny.
V opačném případě dojde k situaci, že všechny e-shopy budou vystavovat identické účtenky.