Evidování plateb do EET
Aktualizace
Od 1.1.2023 se ruší povinnost elektronické evidence tržeb.
Více o zrušení EET.
K evidování plateb do EET přes FLOX existují dva způsoby:
Automatické odeslání pomocí změny statusu objednávky
V sekci NASTAVENÍ / OBJEDNÁVKY / EET - EVIDENCE TRŽEB si nejprve nastavte statusy, které použijete pro evidování celé platby do EET.
Po změně statusu konkrétní objednávky na Uhrazeno se automaticky vytvoří účtenka a informace o platbě se zároveň odešle do systému EET. Pokud nechcete posílat vygenerované účtenky klientům automaticky, postupujte dle tohto návodu
POZOR: při automatickém odeslání do EET přes změnu statusu se na vytvořené účtence bude zobrazovat způsob úhrady: "NEZNÁMÁ PLATBA".
Ruční odeslání konkrétní platby za objednávku
Po vytvoření faktury za objednané zboží se v administraci FLOXu ve složce OBJEDNÁVKY / FAKTURY objeví při konkrétní faktuře ikona a text UHRADIT.
- Kliknutím na tuto se otevře kalkulačka na zadávání zaplacené částky
V ní zadáváte částku, kterou jste obdrželi (v hotovosti nebo platební kartou) od zákazníka za zboží uvedené na faktuře nebo klikněte na částku, která se zobrazuje v bílém poli s textem "zbývá k úhradě".
- Graf - koláčový graf, na kterém se zobrazí dílčí platby a zůstatek hodnoty za zboží.
- Předchozí úhrady - seznam úhrad za zboží / objednávku.
- Datum - datum platby, který se bude zobrazovat na účtence.
- Typ úhrady - způsob platby za objednávku. Do EET posílejte platby:
- Hotovost (musíte evidovat)
- Platby kartou - transakce Platební kartou přes Vaší banku, ale i přes platební brány typu PayPal, GoPay, TrustPay - Nově od 01.03.2018 již nemusíte v EET evidovat bezhotovostní platby kartou, platby prostřednictvím platební brány a jiným podobným způsobem. Evidovat je můžete dobrovolně, pokud chcete.
- EET - Necháte-li toto políčko zaškrtnuté a kalkulačku uložíte, tak se automaticky zadaná platba odešle do EET.
Pozor, evidují se i minusové platby!
TIP: V případě, že chcete zaevidovat platbu na jinou pokladnu, můžete změnit pokladnu kde bude platba zaevidována kliknutím na ikonku v pravém horním rohu kalkulačky.
V případě pokud jste v předchozím kroku nezašktrli políčko EET zaregistrovat přejděte do složky POKLADNA, kde uvidíte seznam provedených plateb.
- EET status - pokud ještě není platba evidována, tak klikněte na políčko ZAEVIDOVAT a otevře se Vám okno, ve kterém můžete otestovat odeslání do EET nebo ostře odeslat platbu do EET kliknutím na Registrovat v EET
Po registraci do EET se vygeneruje účtenka, která je automaticky poslaná na email klienta. Pokud nechcete posílat vygenerované účtenky klientům automaticky, postupujte dle tohto návodu.
Ostatní funkce v seznamu účtenek:
- - kliknutím na tuto ikonu se konkrétní účtenka odešle zákazníkovi
- - zobrazí se náhled účtenky
- - konkrétní účtenka se otevře v novém okně určeném na tlač
- - tímto vystornujete účtenku
Storno účtenky
Kliknutím na ikonu vystornujete konkrétní účtenku. Touto operací se stornována účtenka zaevidována v EET vymaže ze systému EET, ale zároveň se v přehledu pokladny vytvoří nová s minusovou hodnotou platby, kterou již není možno stornovat.
UPOZORNENÍ: číslo v červeném kroužku při záložce Pokladna Vás informuje o počtu neúspěšně registrovaných účtenek v EET
Neúspěšně registrované účtenky do EET jsou označeny statusem Chyba evidence
Účtenka nenaplňuje znaky daňového dokladu. Slouží k evidenci a umožňuje platbu zaevidovat v systému EET. Primárním daňovým dokladem je výhradně FAKTURA.