Google Ads remarketing – instalace značky v administraci e-shopu
Remarketingová značka součástí tzv. globální značky webu a volitelného útržku událostí, které se vzájemně doplňují. Útržek události informuje globální značku webu, kdy má odeslat podrobnější údaje, které sledujete v rámci remarketingu (dokončení objednávky, registrace, vložený produkt do košíku...).
Globální značka a útržky nahrazují předchozí remarketingovou značku.
Jak přidat značku na web?
Nastavení probíhá jednoduše. Rozhraní pro nastavení remarketingu – klasického i dynamického najdete v sekci NASTAVENÍ / MARKETING a PPC / GOOGLE ADS. Zde stačí vyplnit hodnoty Google Conversion ID a zakliknout REMARKETING ACTIVE. Nezapomeňte nastavení uložit.
V administraci ByznysWebu v sekci Nastavení a vyberte Marketing a PPC - Google Ads:
A doplňte hodnoty, které získáte z nastavení konverze v rozhraní Ads.
Není potřeba vkládat celý kód, jak vás průvodce v Ads naviguje.
Ale pouze hodnoty:
1. ID konverze / google conversion ID / global site tag
2. ID konverzní akce / event snippet for order (v případě, že chcete sledovat akce konverze, jako dokončení objednávky na stránce, doporučujeme doplnit i ID konverzní akce)
ID konverze |
= jedinečný číselný identifikátor konverze, který je vázaný na každý účet Ads.
Ve tvaru AW-GOOGLE_CONVERSION_ID (příklad AW-817796495).
ID konverzní akce |
= unikátní identifikátor vygenerovaný po zadefinování konverze v rozhraní služby Ads. Je součástí vygenerovaného útržku udalosti (příklad AW-817796495/9in1CInVuHwQj6v6hQM). Umožní odesílat do Ads údaje o dokončení akce konverze na stránce. Ve vašem případě např. dokončení objednávky.
ID na obrázku je jen vzorový příklad. Ads vám vygeneruje nový, unikátní ID kód, který si zkopírujete a vložíte do administrace e-shopu v ByznysWebu.
Jak nastavit remarketing v případě jazykových verzí
V případě, že máte více jazykových verzí stránky, vygenerujte si značku konverze v Google Ads pro každou jazykovou verzi zvlášť.
V administraci ByznysWebu
Kde se nachází značka v rozhraní Google Ads?
V Google Ads klikněte vlevo na ikonu CÍLE - Konverze - Souhrn
1. Pokud vytváříte novou konverzní akci, postupujte podle návodu přes "+Vytvořit konverzní akci". Průvodce vás dovede ke značce automaticky.
2. Pokud měníte původní kód za nový, klikněte na název konverzní akce. Na kartě Podrobnosti skrolujte níže a rozbalte "Nastavení značky". Zde máte na výběr ze tří možností: Instalovat značku manuálně, Poslat značku e-mailem, Použít správce značek Google.
Při výběru volby: Instalovat značku manuálně si nechte zobrazit HTML kód. Zde se nachází Značka webu:
Níže pod Značkou webu se nachází Útržek události:
3. Vyberte si způsob, jak značku a útržek získáte:
- Zkopírujte si značku a útržek do nějakého textového editoru. Následně vyberte jen ID konverze, které vložíte do ByznysWebu podle návodu výše.
- Pokud chcete značku a útržek stáhnout a později přilepit nebo přeposlat svému administrátorovi, klikněte na tlačítko Stáhnout značku / Stáhnout útržek.
Jak zkontrolujete, že je značka aktivní a správně nastavená?
Jestli chcete zjistit, zda se značka nainstalovala správně, použijte:
1. Google Tag Assistant – rozšíření v prohlížeči Chrome – v průběhu několika vteřin ukáže skripty, které se načítají na pozadí vaší stránky. Informuje vás o chybách a naviguje v případě, že je potřeba něco upravit.
2. V prostředí Google Ads v sekci CÍLE - KONVERZE – SOUHRN – vidíte sloupec aktuální Stav konverzní značky. Vysvětlení, co znamená konkrétní stav, najdete přímo v Google nápovědě.
3. Sledujte aktivní kampaně v prostředí Ads a porovnejte výsledky s Google Analytics. Když ve zdrojích transakcí v Analytics uvidíte placenou reklamu, a Google Ads vám ukazuje počet konverzí 0 – může to být signál, že něco není v pořádku.
Dobré vědět předtím, než začnete:
- Ověřte si, jakou verzi prostředí Ads využíváte.
- Nová globální značka webu bude aktivní na všech stránkách webu.
- Nezapomeňte, že na to, abyste mohli remarketingový seznam použít, musí mít vaše stránka min. počet návštěv. Jinak se reklama zobrazovat nebude. Aktuálně je pro Obsahovou reklamu (Google Display Network) minimální počet 100 aktivních návštěvníků po dobu 30 dnů. Pro Textovou reklamu (Google search) je potřebných 1000 aktivních návštěv.
- Původní nastavení a kódy z předešlé verze Ads, které jste vkládali před říjnem 2017, jsou aktivní a můžete je i nadále využívat. Implementace globální značky se bude týkat jen nově vytvořených účtů v Google Ads.