Získejte nové zákazníky díky referencím
Zákaznické reference – nejlepší vizitka vaší firmy, která funguje v online i offline světě.
Mnohem efektivněji než drahé reklamní kampaně.
Bez recenzí od svých zákazníků se v dnešní digitální době neobejdete. Bez ohledu na to, zda teprve rozbíháte podnikání na internetu, nebo patříte mezi zkušené e-shopaře.
80 % lidí se vyhýbá firmám se zlými recenzemi. Pozitivní feedback od zákazníků pomáhá i v rámci local SEO. Google přesně takové firmy uprednostňuje. ツ
Inspirujte se, kde a jak získat feedback od svých zákazníků.
Kde získat zákaznické reference?
1. Google
Recenze uživatelů na Google patří k povinné výbavě každého podnikatele. Stačí se zaregistrovat přes Google Moje firma a můžete hned začít. Pozitivem Google referencí je propagace a reputace vaší firmy a taky vyšší pozice ve výsledcích vyhledávání.
2. Facebook
Kromě hvězdičkových hodnocení si umí vaši potenciální klienti vyfiltrovat nejužitečnější a nejnovější recenze:
3. Přímo v e-shopu nebo na webové stránce
Hvězdičkové hodnocení produktů se kromě detailu produktu zobrazuje i přímo ve vyhledávání Google. Posuďte sami, který produkt vás ve výsledcích vyhledávání zaujme více než placená reklama, resp. klasický textový výsledek?
BONUS pro vás: hodnocení v rich snippets má sekundárně vliv i na SEO, zvyšuje totiž CTR.
4. Ve srovnávačích
PPo realizaci objednávky (po 10 dnech od objednání produktů) pošle sám srovnávač vašim zákazníkům hodnotící formulář. Ocenění zvyšují důvěryhodnost e-shopu a zmírňují případnou počáteční nedůvěru nových zákazníků. Dalším pozitivem je zpětná vazba.
Největší hodnotu mají ocenění od Heureka.cz a Pricemania.cz.
Certifikát Ověřeno zákazníky od Heureka.cz je v dnešní době považován za nezbytnost.
Pricemania ponúka ocenenie Ověřený obchod nebo Nejnižší cena.
TIP: Chcete vědět, jako získat z kampaní ve srovnávačích maximum? Přečtěte si rozhovor s odbornicí Petrou Mikuláškovou.
5. V kamenné prodejně
Osobní kontakt s prodejcem má stále své kouzlo. I přesto, že máte dokonale popsané všechny míry jednotlivých velikostí produktů, rozměry a parametry produktu, vždy se najdou zákazníci, kteří si přijdou konkrétní produkt raději vyzkoušet, osahat, resp. přijdou si k vám pro radu. Prostřednictvím rozhovoru např. zjistíte, které otázky byste ještě mohli doplnit do FAQ, aby bylo nakupování ve vašem e-shopu komfortnější.
6. V různých fórech
Kromě maminkovských fór existuje i množství odborných fór pro jednotlivá odvětví podnikání. Zkuste si je dohledat a zapojte se do diskusí. Dalším benefitem je možnost ukázat vaše odborné vědomosti nebo znalosti a chuť poradit.
Mám negativní reference odstranit?
Ne, v žádném případě je nemažte. Mají pro vás totiž obrovskou hodnotu. Kromě toho, že vaší službě nebo e-shopu dodávají na důvěryhodnosti, díky nim dokážete své podnikání neustále vylepšovat. Možná právě díky 3 negativním hodnocením zjistíte, že opravdu něco děláte špatně. Argumentací na negativní reference ukážete nejen to, že máte snahu změnit vaše služby k lepšímu, ale podnikáte reálné kroky k tomu, aby se situace neopakovala. A to vaši zákazníci umí ocenit.
A ideální případ je, když se vás přímo vaši spokojení zákazníci zastanou, např. i na sociální síti:
Jak získat reference od zákazníků?
Co nejdříve od realizace objednávky. Nejvhodnější forma je telefonát nebo newsletter (samozřejmě v souladu s GDPR). Do newsletteru nebo automatického podpisu můžete zakomponovat ikonky s přímým přesměrováním na přidání nové recenze, např. na Facebook.
Zpětnou vazbu na vaše služby ale dokážete získat i během komunikace před samotnou koupí, např. přes livechat, když zareagujte v čase, kdy zákazník potřebuje nakoupit/pomoci/poradit...
A přesně takový přístup lidé rádi pochválí.
Jak díky referencím získat nové zákazníky?
Aktualizace obsahu ve vašem e-shopu nebo na webové stránce jde ruku v ruce s aktuálními recenzemi. Neusněte na vavřínech, protože reference z roku 2005 nikoho nezajímají.
Zákaznické recenze na první pohled prozradí, jaký vztah máte ke svým zákazníkům, proto na ně odpovídejte – minimálně poděkujte, případně se informujte, co byste mohli udělat k maximální spokojenosti zákazníka.
TIP: Pro monitorování referencí můžete využít třeba i Free Review Monitoring, který je zdarma.