Vytvoření e-mailu pro potvrzení odběru novinek
Pokud v systému FLOX využíváte funkci odběr novinek e-mailem, je nutné získat souhlas od klientů přihlášených k odběru novinek e-mailem..
Postupujte podle následujících bodů:
- vytvoření stránky pro přihlášení k odběru novinek emailem
- vytvoření newsletteru s odkazem na stránku pro potvrzení odběru novinek emailem
- odstránění příjemců novinek emailem
Vytvoření stránky pro přihlášení k odběru novinek emailem
Prvním krokem je vytvoření stránky, na které se bude moct klient přihlásit k odběru novinek e-mailem. Tato stránka bude využita jako odkaz pro přihlášení k odběru novinek v zasílaném potvrzení.
1. V sekci Stránky klikneme na tlačítko Nová stránka
2. Vyplníme název stránky (například přihlášení k odběru novinek e-mailem) a v části Hlavní blok klikneme na tlačítko Další bloky a z nabídky vybereme blok HTML kód
3. V novém bloku klikněte na záložku Nastavení bloku a do políčka Třída (class) vložte text blockNewsletter
4. Po kliknutí na tlačítko Náhled se zobrazí naše nově vytvořená stránka s blokem pro přihlášení k odběru novinek e-mailem. URL adresu této stránky si zkopírujte.
Vytvoření newsletteru s odkazem na stránku pro potvrzení odběru novinek e-mailem
1. V sekci Klienti klikněte na záložku Newsletter a následně na tlačítko Nový newsletter
2. Do políčka Předmět napište předmět e-mailu a do textového editoru napište text, který se zobrazí v těle e-mailu. Nezapomeňte uvést odkaz na stránku, kde se zákazník může přihlásit k odběru novinek e-mailem jako hypertextový odkaz:
3. Po kliknutí na tlačítko Pokračovat budete moci nastavit příjemce tohoto oznámení. Zde je vhodné vybrat všechny skupiny příjemců na záložce Seznam příjemců skupiny
4. Na záložce Nastavení vyberte datum a čas, kdy chcete oznámení zaslat odběratelům novinek e-mailem, a klikněte na tlačítko Uložit. Tímto naplánujete zaslání oznámení na zvolený čas.
Odstranění příjemců novinek e-mailem
Aby se všem příjemcům nezasílal newsletter i nadále, bude nutné deaktivovat příjem novinek e-mailem u všech registrovaných i neregistrovaných příjemců.
UPOZORNĚNÍ: odstranění příjmu novinek e-mailem vykonávejte až po odeslání oznámení o potvrzení v naplánovaném čase. Pokud jste naplánovali odeslání na 25. 5. 2018 v 10:00, je vhodné odstranit příjemce až po tom, kdy se tato zpráva odešle. Stav odeslání newsletteru můžete zjistit v daném newsletteru na záložce Historie.
Registrovaní zákazníci:
První skupinou, kde je potřeba vypnout příjem novinek e-mailem, jsou všichni zákazníci, kteří mají na stránce vytvořený účet a mají zakliknuté políčko Newsletter.
1. Vyexportujte všechny registrované zákazníky v sekci Nastavení > Import/Export > Průvodce > Export > XLS > Osoby
2. Exportovaný soubor otevřete v programu MS Excel a změňte hodnotu ve sloupci newsletter pro všechny kontakty na 0
3. Zkontrolujte, že je název listu v programu Excel nastaven na persons
4. Soubor uložte a importujte do systému jako Osoby
Neregistrovaní příjemci novinek
Nyní je potřeba vyprázdnit seznam neregistrovaných příjemců novinek e-mailem. Hromadně je možné seznam vyprázdnit následujícím způsobem:
1. Vyexportujte všechny neregistrované příjemce novinek e-mailem v sekci Nastavení > Import/Export > Průvodce > Export > XLS > Příjemci newsletteru
2. Exportovaný soubor otevřete v programu MS Excel, přidejte nový sloupec s názvem remove a hodnotu pro všechny e-mailové adresy nastavte na 1
3. Zkontrolujte, zda je název listu nastaven na newsletterReceivers
4. Soubor uložte a importujte do systému jako Příjemci newsletteru