Napojení na dopravce PPL
Napojení na aplikaci dopravce PPL vám umožní odesílat data o objednaných zásilkách. Tato data budou odesílána do systému dopravce PPL a systém vám umožní objednat si svoz balíků a vytisknout štítky přímo z prostředí e-shopu.
Abyste mohli odesílat informace o zásilkách tomuto dopravci, musíte být nejprve u PPL registrovaní a musíte mít přiřazeny rozsahy pro číslování jednotlivých druhů zásilek. Pro registraci a přiřazení rozsahů kontaktujte společnost PPL.
Aktivace modulu PPL sestává z následujících kroků:
- Nastavení napojení na PPL v administraci ByznysWebu
- Vytvoření způsobu dopravy
- Odesílání zásilek a tisk štítků
Nastavení napojení e-shopu na PPL přes API
Po získání přístupových údajů si službu PPL aktivujete v administraci v sekci NASTAVENÍ / ROZŠÍŘENÉ MOŽNOSTI DOPRAVY. Zde vyberte PPL, zaškrtněte políčko AKTIVNÍ a doplňte požadované údaje:
- Customer ID – číslo klienta
- Uživatelské jméno – jméno pro přihlášení do rozhraní PPL
- Heslo – heslo pro přihlášení
- Adresa odesílatele – nastaví se jako výchozí adresa svozu pro nové zásilky
- Sobotní doručení – po aktivaci této možnosti budou zásilky, které zašlete dopravci v pátek, automaticky označeny jako zásilky se sobotním doručením
- Číslování – údaje pro číslování vám poskytne podpora PPL. Po kontaktování PPL obdržíte rozsah číslování pro jednotlivé služby: PPL Parcel CZ Business, PPL Parcel CZ Business – dobírka, Exportní balík, PPL Parcel CZ Private, PPL Parcel CZ Private – dobírka, PPL Parcel Connect, PPL Parcel Connect – dobírka.
UPOZORNĚNÍ: bez nastavení číslování nebo po nastavení nesprávných hodnot pro číslování nemusí modul pro odesílání zásilek pracovat správně a vašim zásilkám nemusí být ze strany PPL přiděleno číslo zásilky.
UPOZORNĚNÍ: systém vám přímo ukazuje, kolik % využití přiřazené kapacity číselné řady jste dosáhli. Číselnou řadu je potřeba kontrolovat a v případě potřeb požádat PPL o přidělení nové číselné řady.
Vytvoření způsobu dopravy
Pro zákazníky svého e-shopu je potřeba vytvořit novou možnost dopravy, aby mohli při objednávání zásilky využít možnost dopravy pomocí kurýra PPL. Nové způsoby doručení se v systému ByznysWeb.cz vytvářejí v Nastavení > Objednávky > Doručení, kliknutím na tlačítko "Nový způsob doručení".
Aby systém uměl identifikovat zásilky pro PPL, je třeba nastavit v políčku Dopravce možnost PPL. V políčku Služba dopravce můžete nastavit službu, která se nastaví jako výchozí pro novou zásilku.
Odesílání zásilek a tisk štítků
Aby bylo možné odesílat jednotlivé objednávky pomocí PPL, je nutné z nich nejdříve vytvořit Zásilky. Postup, jak na to a všechna potřebná nastavení pro práci se zásilkami naleznete v návodu Napojení na dopravce, zásilky.
V systému ByznysWeb.cz je následně možné odesílat informace o zásilkách přímo do PPL. Po odeslání zásilek lze v systému objednat svoz zásilek na určitý den a vytisknout štítky pro daný svoz.
Odeslání informací o zásilkách do PPL
Po přidání zásilek je třeba odeslat informace o zásilkách do PPL.
- Pro odeslání dat o zásilkách klepněte na položku MENU, a z nabídky vyberte Objednávka přepravy
- V dialogovém okně vyplňte následující údaje:
-
- Dopravce - PPL
- Adresa svozu / podání - adresa vaší pobočky
- Akce - odeslat data o zásilkách
Ve spodní části okna naleznete informace o využití rozsahu číslování pro jednotlivé služby. V případě, že je dosažena hodnota pro některou službu 100%, nebude možné získat číslo zásilky a je třeba požádat PPL o přidělení nového rozsahu čísel.
Objednání svozu a vytvoření soupisky
Po úspěšném odeslání zásilek by měla mít v seznamu zásilek každá zásilka pro PPL přiřazené číslo. V tomto okamžiku je možné objednat svoz zásilek s přiřazeným číslem. Pro objednání svozu a získání soupisky postupujte následovně:
- Klepněte na položku MENU, a z nabídky vyberte Objednávka přepravy
- V dialogovém okně vyplňte následující údaje:
-
- Dopravce - PPL
- Adresa svozu - adresa vaší pobočky
- Akce - Objednávka vyzvednutí zásilek
- Klikněte na tlačítko Další
- V dalším kroku vyberte v první položce datum svozu (povinný údaj) a vyplňte váš telefon (povinný údaj), jméno kontaktní osoby, emailovou adresu kontaktní osoby, případně vložte poznámku.
- Klikněte na tlačítko Potvrdit
Po úspěšném objednání svozu se změní status jednotlivých zásilek na "Objednáno k přepravě". Soupisku se štítky pro všechny zásilky můžete následně stáhnout kliknutím na ikonku papíru při kterékoliv zásilce v daném svozu.