Jak aktivovat Google Analytics 4 - GA4
Google Analytics 4 je nejnovější verze Google Analytics pro rok 2023, která nabízí možnosti nastavení ochrany soukromí, prediktivních dat, přímých odkazů na produkty a přizpůsobitelných přehledů pro webové stránky a mobilní aplikace.
Chování uživatelů je měřeno pomocí událostí (events, v Google UA se to jmenovalo cíle) namísto relací a přístupů. Události měří interakce návštěvníků vašeho e-shopu, jako jsou kliknutí, načtení stránky nebo dokončení nákupu. Události, které jsou pro váš e-shop důležité, můžete v GA4 označit jako konverze (podobně jako u cílů v Universal Analytics) a exportovat je do služby Google Ads pro účely nabídek.
Jak aktivovat Google Analytics 4?
Pokud ještě nemáte účet Google Analytics, musíte si ho nejprve vytvořit. Přejděte na webovou stránku Google Analytics (https://analytics.google.com) a postupujte podle instrukcí k vytvoření nového účtu.
V Google Analytics je potřeba vytvořit nové vlastnictví.
Doporučujeme Asistenta nastavení Google Analytics 4 pro dokončení konfigurace služby, zejména při migraci z Universal Analytics.
Určitě si aktivujte Signály Google, propojte konverzní události z GA4 do Google Ads a sdílejte publika z GA s Google Ads (nastavení remarketingu).
Vyberte si obchodné cíle, na základě kterých vám Analytics upraví další nastavení:
Jak propojit e-shop se statistikami Google Analytics?
Získejte sledovací kód: Po vytvoření účtu Google Analytics získáte sledovací kód, který vložte na stránky vašeho e-shopu. Tento kód slouží k sběru informací o návštěvnosti.
Přihlaste se do administrace svého e-shopu nebo webové stránky. V sekci NASTAVENÍ - Google Analytics - postupujte prosím podle návodu.