Napojení na dopravce DPD Shipping
Toto napojení Vám umožňuje vytvořit z objednávek zásilky, poslat je do systému DPD Shipping, tisknout adresní štítky a objednat odvoz balíků.
Jak napojit e-shop na DPD Shipping přes API
Je potřeba aktivovat DPD v administraci e-shopu a vyplnit přístup k API.
V sekci NASTAVENÍ / ROZŠÍŘENÉ MOŽNOSTI DOPRAVY vyberte DPD (Shipping) a zaškrtněte políčko Aktivní.
Zaregistrujte se v DPD.
V administraci ByznysWebu doplňte Token a Customer ID. Potřebná data vám poskytne dopravce.
Vyberte výchozí službu a proplacení dobírky.
Senders address ID = Adresa vyzvednutí / podání
Adresa se přidává pomocí číselného identifikátoru, které vám přidělí DPD. Můžete přidat i více adres. Ke každé adrese je možné dopsat poznámku, pro lepší identifikaci.
Pokud máte pro DPD přiřazeno více adres, v detailu zásilky musíte vybrat, na kterou budete objednávat svoz.
Následně je potřeba přidat DPD do možností dopravy.
V sekci NASTAVENÍ / OBJEDNÁVKY / DORUČENÍ vytvořte NOVÝ ZPŮSOB DORUČENÍ s názvem DPD.
Aby byl dopravce přiřazen k vytvářené dopravě, vyplňte ještě pole na záložce Rozšířené:
- V poli Dopravce vyberte název dopravce: DPD.
- V poli Služba dopravce vyberte preferovanou službu dopravce, která se přiřadí novým zásilkám, které budou mít v objednávce zvolenou tuto možnost dopravy.
- Pokud má zvolená služba dopravce k dispozici seznam výdejních míst, v poli Výdejní místa vyberte výchozí seznam výdejních míst, který se bude zobrazovat po zvolení dopravy v objednávkovém formuláři. Ze seznamu výdejních míst si bude moci zákazník přímo vybrat adresu, kde si chce svou zásilku vyzvednout.
Upozornění:
Pokud chcete využít službu DPD Sobotní doručení nebo DPD Večerní doručení, vytvořte nový způsob doručení s požadovaným názvem a v kolonce Služba dopravce zvolte DPD – Sobotní doručení nebo DPD – Večerní doručení.
Jak vytvořit Zásilky naleznete v napověde: Napojení na dopravce, zásilky
V tomto případě však vždy při výběru dopravce zvolíte DPD.
Postup při odeslání dat:
1. Odeslat data o zásilkách – odešle data dávky zásilek, které mají status „připravená". Tento krok lze volat i postupně několikrát v průběhu jednoho dne, kdy klient zpracovává zásilky k expedici.
2. Vytvořit soupisku a štítky – soupiska se vytvoří automaticky po odeslání zásilek do systému DPD.
3. Objednávka vyzvednutí zásilek – vytvoří požadavek na svoz všech zásilek, které jsou vedené na soupisce v systému dopravce
Upozornění:
Sledování zásilek DPD v OBJEDNÁVKY/ZÁSILKY přes lupu je možné až, když vytvoříte soupisku a štítky.
DPD umožňuje vytvořit více soupisek za jeden den i vícekrát objednat svoz (pokud objednávky vyřizujete postupně). Kurýr však pro zásilky přijde pouze jednou, nejblíže na následující den.
Pokud jste již objednali svoz, ale některá ze zásilek byla stornována, je třeba zrušit svoz celé soupisky. Všechny zásilky se vrátí do stavu „soupiska". Zrušenou zásilku přes křížek odstraňte a objednejte svoz znovu.