Strukturovaná data pro jazykové verze
Co jsou strukturovaná data a proč jsou důležitá?
Jsou to informace, které jsou uspořádané a označené tak, aby je dokázaly správně číst a zpracovávat různé systémy, zejména vyhledávače jako Google. Představte si je jako podrobný popis vašeho webu a jeho obsahu, který je srozumitelný nejen pro lidi, ale i pro roboty. Když správně využijete strukturovaná data, můžete zlepšit šance, že vaše stránky budou zobrazeny ve výsledcích vyhledávání s bohatšími informacemi, například s cenami produktů, hodnoceními nebo dostupností na skladě.
Tito robotičtí zpracovatelé, jako jsou vyhledávače nebo generativní umělé inteligence, hrají klíčovou roli při indexaci, zobrazení a sdílení vašeho obsahu. Jak tedy zajistit, aby váš web byl co nejlépe pochopen a zobrazován? Odpovědí jsou strukturovaná data.
Více o všech typech strukturovaných dat na ByznysWeb.cz se dočtete v článku na blogu.
Na ByznysWeb.cz jsme zavedli nová nastavení Strukturovaná data pro jazykové verze, která vám umožní detailně popsat váš e-shop, včetně produktů, loga, kontaktních údajů a odkazů na sociální sítě. Tato data nejsou cenná pouze pro vaše lidské zákazníky, ale hrají také důležitou roli při zlepšování viditelnosti vašeho byznysu na internetu.
Kde vkládat strukturovaná data v ByznysWebu?
Přístup k strukturovaným datům je přímo v hlavním seznamu jazykových verzí. Pokud v sekci Stránky nebo Produkty najedete myší nad řádek s jazykem, na efekt hover se zobrazí možnost upravit strukturovaná data pro danou jazykovou verzi.
Logo vkládejte do strukturovaných dat přímo, připraveno pro tento účel. Není to provázané s logem generovaným v sekci Design.
Kde se zobrazují strukturovaná data na webu?
Pokud vyplníte strukturovaná data podle nastavení výše, tyto údaje jsou použity přímo na stránce přes šablonu (tj. bez použití bloků) a mohou se zobrazovat ve šablonách stylu Barcelona, Verona a Paris jako designové prvky:
Nad záhlavím se zobrazí sociální sítě, telefon a e-mail, pokud v STRÁNKY - v oblasti "Nad záhlavím uprostřed / Nad záhlavím vlevo" není vložen obsah v blocích Výhody / Navigace:
Pod patičkou automaticky přibude odkaz na Podmínky používání:
V šabloně Verona byly odkazy na telefon a e-mail automaticky přidány i do oblasti Nabídka asistence, která je vložená i na jiná místa (kromě Výpisu produktů a Detailu produktu se nachází také v Nákupním košíku, na Stránce 404):
Zobrazení automatických odkazů generovaných ze strukturovaných dat se lze vypnout v Nastaveních šablony Verona, Paris a Barcelona.
V budoucnosti budeme používat strukturovaná data i na dalších místech, případně podle požadavků a zpětné vazby klientů ByznysWeb.cz.
Jak se zobrazují strukturovaná data pro vyhledávače?
Ukázka strukturovaných dat ve formátu JSON-LD (článek):
Ukázka strukturovaných dat zapsaných podle schema.org:
Facebook Open Graph: příklad strukturovaných dat v detailu produktu