Nastavení Facebook Conversion API
Co je Facebook Conversion API?
Facebook Conversion API je nástroj, který vám umožňuje sledovat a sdílet údaje o událostech přímo ze serveru do Facebooku. To zlepšuje přesnost měření konverzí a optimalizaci reklam, zejména v prostředí, kde jsou omezení cookies a jiných sledovacích technologií.
Proč používat Facebook Conversion API?
Použití Facebook Conversion API vám umožňuje:
- Získat přesnější údaje o konverzích.
- Sledovat události, které nejsou zachyceny prostřednictvím cookies.
- Optimalizovat kampaně na základě hlubších a spolehlivějších údajů.
- Zlepšit atribuci a pochopení zákaznické cesty.
Potřebuji technické znalosti k nastavení Facebook Conversion API?
Základní technické znalosti jsou užitečné, ale ByznysWeb.cz poskytuje jednoduché rozhraní pro integraci Facebook Conversion API, takže většina uživatelů by to měla zvládnout.
Důležitá informace od programátorů:
Byl odstraněn samostatný Facebook conversion pixel pro objednávku. Nyní se používá jeden pixel pro remarketing i konverze, což zjednodušuje sledování a optimalizaci.
Návod na nastavení Facebook Conversion API na ByznysWeb.cz
Otevřete Facebook Events Manager. Odtud potřebujeme zkopírovat a vložit do administrace e-shopu v ByznysWeb.cz dva kódy: Pixel ID a Access Token.
Postupujte podle toho, jestli pixel již máte vytvořený, nebo pixel není ještě vytvořený.
Pokud ještě nemáte vytvořený pixel, vlevo v menu klikněte na ikonu PLUS +, poté na Connect data sources > Web > Connect > vyplňte Název datasetu > Vytvořit > Zvolte první možnost: Meta Pixel and Conversion API > Next > Finish. Tento postup si přiblížíme i obrazně:
Klikněte na Finish:
Pokud již máte pixel vytvořený, vlevo klikněte na ikonu Data Sources, vyberte v menu název svého Datasetu a přejděte na záložku Nastavení (Settings). Zde nahoře najdete i Pixel ID (Dataset ID).
Generování Access Tokenu ve Facebook Events Manager:
Zůstáváme v tom samém okně Data Sources a zaskrolujte dolů do části Conversions API.
Klikněte na tlačítko „Generate access token".
Zkopírujte si vygenerovaný kód.
Implementace FB CAPI na ByznysWeb.cz
Otevřete administraci vašeho webu v ByznysWeb.cz:
Přejděte do Nastavení > Marketing a PPC > Facebook.
Do polí „Pixel ID" a „Access Token" vložte příslušné hodnoty, které jste získali v Events Manager.
Konfigurace událostí
V ByznysWeb.cz máte k dispozici systémový seznam událostí, které se dají sledovat.
Jaké typy eventů (událostí) mohu sledovat pomocí Facebook Conversion API?
PageView (Návštěvy stránek)
ViewContent (Detail produktu a Změna varianty v detailu produktu). Namísto parametru content_ids se posílá od 26.3. parametr contents. To obsahuje také počet produktů pro event a případně i cenu. content_ids se nyní neposílají.
AddToCart (Přidání do košíku)
Purchase (Nákup, posílá údaje: telefon, email, město, psč vše hashované)
AddToWishlist (Přidání produktu k oblíbeným)
Search (Vyhledávání)
CompleteRegistration (Dokončená registrace)
InitiateCheckout (Objednávkový formulář)
AddPaymentInfo (update trackování 26.3.2025) pro šablony Verona, Paris a Barcelona, t.j. ty, které mají "kroky" v objednavkovém formuláři. Měří se přechod do kroku "Adresa". Příchod do formuláře je InitiateCheckout, vyplní uživatel dopravu a platbu a přechod na druhý krok se provede AddPaymentInfo. Trackuje se to jen jednou na refresh stránky (tj. proklikání mezi kroky nedělá AddPaymentInfo vícekrát). Ve Veroně se trackuje až když reálně přejde na ten krok, tzn. nejsou validační chyby.
Aktuální seznam událostí pro FB CAPI
Alternativní nastavení FB CAPI přes ověření DNS domény
Postupujte podle pokynů v Events Manager pro nastavení DNS záznamu a zašlete nám útržek kódu podobný tomuto, který vložíme do šablony e-shopu a následně můžete dokončit verifikaci v FB Event Manager: facebook-domain-verification=xxxxxxxxgbrhfrxxxx
Alternativní nastavení FB CAPI přes Google Tag Manager
Doporučujeme zejména pokud spravujete všechny kódy v jeho rozhraní. Avšak použitím nativní implementace Facebook Conversion API, které se nachází v ByznysWeb.cz, dosáhnete přesnějšího a spolehlivějšího měření konverzí.
V případě, že s Google Tag Managerem pracujete, mohly by vás zajímat i další návody:
Věříme, že tento návod vám pomůže úspěšně nastavit a používat Facebook Conversion API na vašem e-shopu vytvořeném v ByznysWeb.cz. Pokud máte další otázky, neváhejte nás kontaktovat.