Bonusový systém a věrnostní skupiny - Automatické zařazování zákazníků do skupin podle obratu
Automatické zařazování zákazníků do skupin podle obratu vám umožní vytvořit věrnostní skupiny zákazníků, kteří dostanou určité výhody, jako jsou slevy nebo nižší ceny oproti běžným zákazníkům na základě obratu ze svých předchozích objednávek. Můžete si tak budovat skupiny věrných zákazníků, kteří budou upřednostňovat opakované nákupy ve vašem e-shopu před konkurencí.
Aktivace segmentace zákazníků
Segmentace zákazníků je vázána na každou jazykovou verzi samostatně.
1. V Nastavení > Jazyky otevřete jazykovou verzi, pro kterou chcete segmentaci aktivovat.
2. Na záložce Nastavení obchodu vyberte v poli Segmentace zákazníků jednu z možností:
- žádné – segmentace zákazníků není aktivní,
- roční obrat - od registrace – při zařazování zákazníka do skupiny se budou brát v úvahu objednávky s ročním intervalem od data registrace,
- roční obrat – kalendární rok – při zařazování zákazníka do skupiny se budou brát v úvahu objednávky za aktuální kalendářní rok od 1.1.
- roční obrat – od první objednávky – při zařazování zákazníka do skupiny se budou brát v úvahu objednávky s ročním intervalem od první objednávky zákazníka. Pokud se zákazník zaregistroval až po prvním nákupu, bude zohledněno datum první objednávky s danou emailovou adresou.
- Kumulativní obrat – při zařazování zákazníka do skupiny se budou brát v úvahu všechny jeho objednávky.
3. Při vyhodnocování objednávek se berou v úvahu aktuální statusy objednávek, v poli Stavy obratu tedy vyberte všechny statusy objednávek, které chcete zahrnout do vyhodnocování obratu. Při výpočtu obratu zákazníka budou zohledněny pouze objednávky s těmito statusy.
Nastavení skupiny pro automatické přiřazování zákazníků na základě obratu
Zákazníky bude systém automaticky zařazovat do skupin uživatelů na základě nastavených pravidel. Je proto nutné vytvořit si skupiny, kam budou zákazníci zařazeni v sekci Klienti > Skupiny.
1. V sekci Klienti > Skupiny otevřete skupinu, pro kterou chcete aktivovat automatické zařazování na základě obratu.
2. Aktivujte možnost Automatické přiřazení podle obratu.
3. V polích Obrat od – do nastavte hodnoty pro zařazení zákazníka do skupiny. Při vyhodnocování, zda má být zákazník zařazen do této skupiny, se pak sečtou konečné ceny objednávek za období podle nastavené segmentace a výsledek se porovná s nastaveným rozsahem.
Doporučujeme aktivovat také možnost Viditelné pro zákazníka. Tato možnost zajistí zobrazení názvu skupiny v profilu zákazníka po přihlášení.
Po kliknutí na ikonu papíru v pravém horním rohu okna Upravit skupinu se zobrazí okno Nedávné aktualizace, kde najdete podrobnější informace, např. na základě čeho byl klient přidán/odebrán z dané skupiny.
Jaké výhody je možné přiřadit skupinám oproti běžným zákazníkům?
Věrnostním skupinám můžete nastavit různé výhody. Mezi nejzajímavější patří:
- Produktová sleva – produktové slevy platné pro konkrétní skupinu je možné přiřadit některým produktům nebo celým kategoriím produktů. Zákazníci pak po přihlášení uvidí slevu přímo u produktů.
- Sleva na objednávku – slevy na objednávku sníží hodnotu objednávky podle nastavení slevy. Oproti produktové slevě není viditelná přímo u produktu, ale až v košíku. Výhodou je, že ji není nutné přiřazovat konkrétním kategoriím nebo produktům.
- Cenové hladiny – pro konkrétní produkty můžete nastavit samostatnou cenu, která platí pouze pro určitou skupinu zákazníků. Věrní zákazníci tak mohou koupit produkty za výhodnější cenu.
- Uzamčené kategorie – kategorie produktů je možné uzamknout pro konkrétní skupinu zákazníků. Můžete tak vytvořit kategorie s produkty dostupnými pouze pro věrné zákazníky.