Uvádějte klíčová slova v textech a obrázcích
Pomocný titulek nebo alternativní popisek (tag) slouží pro vyhledávače. Google neumí přečíst samotný obrázek, ale přečte alternativní text k obrázku.
Popisky k obrázkům posuzuje Google jako zásadní klíčová slova, v popiscích k obrázkům proto využijte důležitá klíčová slova!
Popisky k obrázkům můžete zadávat i s diakritikou.
Používejte v samotných textech na stránce dostatek klíčových slov
- U každé stránky se zaměřte na 2–3 klíčová slova, které opakujte. Nemá smysl optimalizovat stránku na 10 pojmů, raději na 2–3. Pokud prodáváte pneumatiky a disky, na titulní stránce v textu uvádějte zejména všeobecné pojmy jako „pneumatiky, pneumatika, disk, disky" aj. , na další podstránce použijte např. „pneumatiky, pneumatika, osobní pneumatiky, osobní pneumatika, užitkové pneumatiky, užitková pneumatika, off-road pneumatiky", na jiné podstránce uvádějte „disk, disky, hliníkové disky, hliníkový disk, plechové disky" apod.
- V názvu produktu napište, o co jde. Pokud prodáváte jídelní stůl s názvem GUSTAV, nadpis produktu by měl být „GUSTAV – jídelní stůl". Názvy produktů a krátký popis se generují i do srovnávačů zboží, jako jsou např. Zboží.cz, BožíCeny.cz, ..., tedy právě podle nich bude váš produkt možné vyhledat.
- Jestliže přidáváte obrázek přes TEXTOVÝ EDITOR – záložka OBRÁZKY, dejte pozor, aby název souboru obrázku nebyl obrazek–239.jpg, ale aby měl intuitivní název zimni–pneumatiky.jpg.
Název souboru se automaticky vyplní jako ALTERNATIVNÍ TEXT a Google jej bude vnímat jako důležitější než jiný text.
Ve fotogalerii produktů vyplňte názvy obrázků. Google vnímá názvy obrázků jako důležitější než jiný text.
Příklady zahuštění klíčových slov
- Pokud prodáváte invalidní vozíky, je potřeba na titulní stránce uvést alespoň osmkrát sousloví „invalidní vozík" v různých obměnách, vyskloňované. Stejně je tomu i u podkategorie obchodu – např. „elektrické invalidní vozíky" nebo „repasované invalidní vozíky".
- Vytvořte si odkaz, který obsahuje klíčové slovo. Prolinkujte např. hlavní podkategorie obchodu. Návod na tvorbu hypertextových odkazů najdete zde.
- Pamatujte: Kratší a výstižnější text znamená někdy mnohem více než text dlouhý a nepřehledný. Na titulní stránce stačí přehledně členěný text na 20 řádků. Nepoužívejte zbytečně barevný text. Působí neprofesionálně a hlavně generuje balast (XHTML kód webu se stává delším pro Google).
Vyplnění alternativního popisku ve FLOX 3 v TEXTOVÉM EDITORU:
Vyplnění alternativního popisu ve FOTOGALERII:
Alternativní popis k obrázku ve FAQ: