Zpět na kategorii
Blok FAQ – často kladené otázky
Blok FAQ (často kladené otázky) obsahuje seznam otázek a odpovědí, které se v dané problematice často vyskytují. Návštěvníci tak jednoduše získají odpovědi na základní otázky, aniž by vás museli kontaktovat.
Postup pro vytvoření FAQ:
- V sekci STRÁNKY přidejte do vybrané podstránky NOVÝ BLOK .
- V záložce OBSAH vyberte blok FAQ, zvolte umístění (řádek OBLAST) a uložte.
- Otevře se nové okno UPRAVIT FAQ, ve kterém můžete vytvářet a spravovat své otázky a odpovědi. V základní záložce OTÁZKY se nachází seznam vytvořených FAQ; zde můžete za pomoci modrých šipek měnit pořadí otázek nebo vymazat nežádoucí otázku pomocí červeného křížku.
Doporučujeme, abyste si před vkládáním nových otázek vytvořili seznam kategorií, do kterých budete jednotlivé otázky zařazovat.
- Seznam kategorií vytvoříte v druhé záložce KATEGORIE tak, že kliknete na NOVÁ KATEGORIE. Do řádku TITLE napište název kategorie a uložte.
Nové otázky vytvoříte v záložce OTÁZKY po kliknutí na ikonu NOVÁ OTÁZKA vpravo nahoře.
- Vyplňte název otázky a odpovědi. Novou otázku přiřaďte do příslušné kategorie otevřením okénka v řádku KATEGORIE. Zobrazí se seznam vámi vytvořených kategorií, ze kterého vyberte potřebnou kategorii.
- Pokud si přejete, aby se název otázky zobrazil pod příslušnou kategorií, vyberte možnost NEJ DOTAZ. V opačném případě návštěvník stránky uvidí nejdříve jen seznam kategorií a až po kliknutí na danou kategorii se mu zobrazí seznam otázek této kategorie.
- Vytvořenou otázku můžete aktivovat nebo deaktivovat zaškrtnutím políčka AKTIVNÍ. Deaktivaci využijete, pokud otázku ještě nemáte hotovou nebo není aktuální a nechcete ji ze systému úplně vymazat. Neaktivní otázka se tedy na webu nezobrazuje, ale v systému zůstává uložena.
- Doporučujeme vyplnit i pole NADPIS, KLÍČOVÁ SLOVA a POPIS, které podporují SEO – optimalizaci pro vyhledávače. Více o SEO se dozvíte v sekci Jak na SEO krok po kroku.
- Obsah otázky můžete doplnit obrázky, video návody, hypertextovými odkazy. Blok FAQ obsahuje všechny funkce textového editoru. Přehled těchto funkcí naleznete zde: Funkce v nástrojové liště.
Příklad vyplnění polí nové otázky:
- V bloku FAQ, záložce NASTAVENÍ BLOKU můžete tento blok přesunout nebo kopírovat na kteroukoliv jinou podstránku svého webu a také nastavit ho tak, aby se zobrazoval na všech stránkách (vyberte možnost GLOBÁLNÍ BLOK).
- Nezapomeňte všechna nastavení uložit.
ZNAČKY: Krátké fráze a pojmy, které by měly popisovat příslušnou otázku nebo téma a které napíšete do políčka Značky se budou zobrazovat na vaší stránce při konkrétní otázce. Po kliknutí na značku se zobrazí otázky se společnými značkami.