Správa uživatelů – sekce KLIENTI
V administraci systému FLOX 3 můžete přidávat uživatele. Přiřaďte jim práva na administraci webové stránky nebo na prohlížení zaheslovaného obsahu (budou mít přístup k obsahu pro přihlášené uživatele a k uzamčenému obsahu). Rozsáhlé funkce pro správu uživatelů se nacházejí v sekci KLIENTI. Zde můžete tvořit seznamy firem, osob, spravovat skupiny uživatelů a odesílat newsletter.
Možnosti správy uživatelů:
- vyhledávání uživatelů,
- změna skupiny, ke které uživatel patří,
- detailní informace o profilu uživatele – název firmy, pozice, jméno a příjmení, adresa, telefon, fax, e-mail, www,
- přihlášení uživatele do skupiny pro odběr novinek e-mailem, tvorba newsletteru,
- aktivace/deaktivace uživatele
- interní poznámky.
Postup při vytváření nových uživatelů:
- V administraci vaší webové stránky se přesuňte do sekce KLIENTI.
- Pokud chcete přidat firmu, v záložce FIRMY klikněte na NOVÁ FIRMA .
- Vyplňte potřebné údaje a stiskněte tlačítko DALŠÍ.
- Otevře se nové okno UPRAVIT FIRMU, ve kterém můžete firmu začlenit do skupiny, vyplnit adresu, přiřadit osoby k firmě a prohlédnout si stav objednávek firmy.
Postup pro přidání nové osoby do seznamu je obdobný:
- Otevřete si druhou záložku sekce KLIENTI – OSOBY a klikněte na NOVÁ OSOBA .
- Vyplňte jednotlivé kolonky a pokračujete stisknutím tlačítka DALŠÍ.
- Vytvoří se vizitka klienta, v níž je možné upravovat a doplňovat údaje (adresu, telefonický kontakt), později můžete sledovat objednávky uživatele, případně ho propojit s firmou, kterou máte vytvořenou v první záložce sekce KLIENTI – FIRMY.
- Pokud se klient zaregistroval na vaší stránce a zapomněl heslo, v okně UPRAVIT OSOBU mu můžete vytvořit nové heslo. Také ho můžete zařadit do seznamu odběratelů newsletteru, jestliže označíte možnost NEWSLETTER. Pokud uživatel při registraci zadal, že chce být odběratelem novinek, toto pole bude už zaškrtnuté.
- V řádku AKTIVNÍ lze uživatele deaktivovat, aniž abyste museli mazat jeho profil. Později je možné jeho konto znovu aktivovat. Po odeslání registrace nového uživatele je potřeba aktivovat jeho konto.
- Políčko KREDITY slouží k vkládání hodnotícího čísla, např. podle počtu objednávek. Podle dosažené výšky kreditů můžete pak zákazníkovi nabídnout slevu nebo dárkový certifikát. Kredity nejsou automatizované, počet kreditů musíte upravovat sami.
- INTERNÍ POZNÁMKA - vlastní poznámky o klientovi. Interní poznámky najdete také v detailu objednávky - záložka OSTATNÍ.
Údaje o firmě, resp. osobě, můžete kdykoliv doplnit nebo upravit kliknutím na název firmy (u osob na e-mail / přihlašovací jméno) nebo na ikonu tužky na konci řádku s údaji příslušné firmy/osoby.
Skupiny uživatelů
Každou osobu/firmu je možné zařadit do jedné i více skupin (v okně UPRAVIT FIRMU / UPRAVIT OSOBU). Podle toho jim budou přidělena práva spravovat nebo prohlížet určitý obsah na vašem webu.
Jedině skupina ADMINISTRATORS má právo spravovat všechny sekce v administraci webové stránky, tedy měnit celý obsah a nastavení stránky.
Registrovaný uživatel má omezená práva měnit web, resp. žádná, může web jen prohlížet a editovat svůj profil, dostane se k zaheslovaným stránkám (pokud je máte nastavené jako viditelné pro registrované). Má přístup k administraci svých údajů i hesla, vidí své objednávky.
- NOVOU SKUPINU vytvořte ve třetí záložce sekce KLIENTI s názvem SKUPINY pomocí ikony NOVÁ SKUPINA .
- Vyplňte potřebné údaje a klikněte na DALŠÍ.
- Otevře se okno UPRAVIT SKUPINU.
- V druhé záložce PRÁVA nastavíte práva uživatelů. Např. SKUPINA SPRÁVCE objednávek se po přihlášení do administrace dostane do sekcí OBJEDNÁVKY, FAKTURY a KLIENTI, kde má právo vidět, upravovat a mazat údaje.
- Další dvě záložky slouží k přiřazení firem a osob ke skupině. Např. osobu do vybrané skupiny přidáte tak, že si v okně UPRAVIT SKUPINU otevřete záložku OSOBY. Klikněte na PŘIDAT UŽIVATELE DO SKUPINY. Otevře se seznam osob. Vyberte požadovanou osobu a opět klikněte na PŘIDAT UŽIVATELE DO SKUPINY. Postup pro přidání firmy je obdobný.
Takže zařadit firmu/osobu do skupiny můžete dvěma způsoby:
1. V sekci KLIENTI – záložka FIRMY nebo OSOBY, přes ikonu tužky u firmy/osoby, kterou chcete přidat do skupiny.
2. Záložka SKUPINY – vyberte skupinu, do které chcete přiřadit firmy/osoby, přes ikonu tužky v okně UPRAVIT SKUPINU – záložka FIRMY/OSOBY.