GP WebPay - platební systém VISA/MC
GP WebPay (Pay Muzo) poskytuje Česká Spořitelna, UniCredit Bank, Raiffeisenbank. Umožňuje příjmat platbu kartou v měnách v CZK, EUR, USD, GBP, HUF, PLN, RUB.
Po uzavření smlouvy s Global Payments Europe (GPE) v partnerských bankách dochází k aktivaci služby, vygenerování certifikátů a podepsání smlouvy s Pay Muzo. Pokud jste klienti Komerční Banky (KB), v rámci již existující integrace můžete přes svého obchodního zástupce požádat o integraci nových měn, pro nové klienty KB je již nutno navázat spolupráci s GoPay.
Po implementaci GP WebPay mohou zákazníci na vašem webu platit za zboží kartami VISA, VISA Electron, MasterCard a Maestro.
Registrace a získání bezpečnostního klíče GP WebPay
1. Při podpisu smlouvy s GP WebPay získáte přístup do testovacího prostředí jejich systému. V něm je potřeba vygenerovat soukromý testovací klíč.
Soukromý klíč je základem bezpečnosti systému GP WebPay. Tento klíč je ve vašem výhradním vlastnictví a je nutné maximálně dodržovat bezpečnostní požadavky na jeho utajení:
-
- uchovávat jej na bezpečném místě
- vždy jej mít zabezpečen heslem
- pokud dojde k vyzrazení hesla, je nutné získat (vygenerovat) klíč nový a o kompromitaci informovat všechny subjekty využívající ověřování identity pomocí jeho veřejné části.
Soukromý klíč je možné získat několika způsoby. Pro komerční využití, případně pro komunikaci s veřejnou správou, je nutné klíč získat od uznávané certifikační autority.
Pro účely provozu systému GP webpay je dostačující jeho získání prostředky dostupnými v GP WebPay.
Grafické rozhraní pro správu objednávek Portál GP Webpay má v sobě zakomponovanou správu soukromých a veřejných klíčů jednotlivých e-shopů. Jejíž součástí je také možnost vygenerování soukromého klíče prostřednictvím webového prohlížeče.
Nabídka umožňuje uživateli vytvořit soukromý klíč.
- Po stisknutí tlačítka „Vytvořit" se zobrazí formulář, do kterého uživatel zadá zvolené heslo k soukromému klíči.
- Délka hesla musí být alespoň 8 znaků, je potřeba použít alespoň 3 z těchto typů znaků:
- velké písmeno
- malé písmeno
- číslo
- speciální znak
- Po stisku dalšího tlačítka „Vytvořit" se vytvoří soukromý klíč (soubor „gpwebpay-pvk.key") a uživatel je vyzván k jeho uložení (např. na pevný disk počítače).
Po vytvoření klíče je nutné nastavit klíč v rozhraní GP WebPay. Ve spodní části stránky, kde jste klíč vytvářeli, rozbalte nabídku pro nastavení klíče:
V rozbaleném okně klikněte na Vložit klíče:
Postupujte podle pokynů na obrazovce. Pokud všechno proběhne v pořádku, měli byste na obrazovce vidět následující:
Po otestování platební brány bude potřeba vytvořit klíč pro ostrý provoz v produkčním prostředí systému GP WebPay.
Nahrání klíče do administrace e-shopu
V první řadě musíte nahrat klíč pro platební bránu do administrace e-shopu.
1. V administraci otevřte sekci Nastavení > Soukromí a zabezpečení > Certifikáty a klikněte na Nový certifikát
2. V řádku Soubor certifikátu klikněte na Vybrat soubor a vyberte soubor soukromého klíče, který jste si vytvořili v rozhraní GP WebPay.
3. Do políčka pro Heslo zadejte heslo, které jste nastavili v rozhraní GP WebPay při vytváření klíče a klikněte na tlačítko Ověřit.
4. V dalším kroku můžete vyplnit název a poznámku. Certifikát uložte kliknutím na Uložit.
Po otestování platební brány bude nutné vytvořit klíč pro ostrý provoz v produkčním prostředí systému GP WebPay.
Implementace GP WebPay do e-shopu od ByznysWebu
1. V sekci NASTAVENÍ / PLATEBNÍ BRÁNY vyberte GP WebPay.
Zaklikněte políčko AKTIVNÍ a vyplňte ID obchodníka. V políčku Privátní klíč vyberte ze seznamu certifikát, který jste nahráli v předcházející části návodu.
V nastaveních FLOXe ještě nastavte banku, která vám GP WebPay poskytla a režim ponechte TESTOVACÍ.
Klikněte vpravo dolů na ULOŽIT.
3. Pro uskutečnění testovací platby musíte ještě nastavit její provázání na platbu:
V NASTAVENÍ / OBJEDNÁVKY / PLATBY. Vytvořte novou platbu, která bude nést název platební brány (např. platba kartou).
Zvolte menu a cenu za platbu podle vlastního uvážení. Důležité je, abyste v řádku PLATEBNÍ BRÁNA vybrali GP WebPay.
Novou platbu uložte.
4. Proveďte test platby podle pokynů GP WebPay. V podkladech (emailu) od GP WebPay dostanete číslo testovací karty, kterou použijete.
UPOZORNĚNÍ: testovací objednávky nikdy nemažte, pouze stornujte. Předejdete tak znefunkčnění platební brány.
5. Po úspěšném testu odešlete žádost o přepnutí do ostrého provozu na email gpwebpay@gpe.cz.
6. GP WebPay vám vytvoří přístup do produkčního prostředí jejich systému. V něm je potřeba vygenerovat si znovu certifikát (klíč) už pro ostrý provoz.
7. Nový soukromý klíč nahrajte v nastavení platební brány.
8. Vraťte se v administraci webu do sekce NASTAVENÍ / PLATEBNÍ BRÁNY, vyberte GP WebPay.
9. Vyplňte implementační údaje – obchodník a heslo (tyto údaje Vám poskytla banka), vyberte banku a nastavte mód na OSTRÝ. Nastavení uložte.
Pokud je platební brána ve vašem e-shopu aktivní a funkční, tato možnost platby bude po uložení dostupná pro vaše klienty v objednávkovém formuláři.
Nejčastější chyby při provádění platební brány
- Špatně nastavené heslo pro soukromý klíč.
- Záměna testovacího a produkčního klíče (pro ostrý provoz).
- Nastavení měny při vytváření nové platby, kterou nemáte povolenou od GP WebPay.
Jaké problémy mohou nastat při úhradě přes portál GPwebPay
- V administraci, v sekcii Objednávky se zobrazuje status GPwebPay platba selhala:
řešení: pro zjištení problému se podívejte do svého účtu v GPwebPay kde je problém
přesne specifikován. - v historii objednávky je zaznamenáno, že klient si vybral platební metodu GPwebPay, ale v statusu objednávky není uvedeno, že platba selhala.
v čem je problém?: k této situaci dochádzí když je klient přesměrován na platebí portál, ale okno s platební bránou jednoduše zavře.
Platební brána GP WebPay a jazykové verze
Platební bránu není možné nastavit pro určitý jazyk. Jazyk platební brány se mění automaticky podle nastaveného jazyka v prohlížeči zákazníka.