Jak pracovat s e-maily?
Pokud jste platícím zákazníkem ByznysWebu, součástí služby jsou tyto e-maily:
- 10 e-mailů ve verzi Mini,
- 20 e-mailů ve verzi Start-up,
- 50 e-mailů ve verzi Biznis,
- neomezené množství ve verzi Premium.
Pozor:
Nepřehlédněte poznámky k možným problémům s odesíláním e-mailů přes webmail, případně přes poštovního klienta (např. Outlook Express, Windows Live Mail, Thunderbird).
Jak Přidat/Upravit e-mailový účet:
Přesuňte se do sekce NASTAVENÍ / SLOŽKA E-MAILY / E-MAILOVÉ ADRESY.
- Klikněte vpravo nahoře na ikonu NOVÝ ÚČET .
- Otevře se formulář, ve kterém vyplňte potřebné údaje:
- Vyplňte svoji novou e-mailovou adresu (není možné ji dodatečně měnit).
- Zadejte Heslo a znovu heslo pro potvrzení. Toto heslo bude sloužit k přihlášení do Vaší mailové schránky. Pokud děláte dodatečné změny v nastavení e-mailu a nechcete měnit heslo, tato políčka nechte prázdné. Dodatečné nastavení hesla slouží v případech, že zapomenete heslo do webmailu, případně chcete změnit staré heslo.
- Heslo musí obsahovat (v libovolném pořadí) velké, malé písmeno, číslo a speciální znak [ ] @ . ( ) # = $ ! ? { }
- Pokud vyberete možnost NEUKLÁDAT ZPRÁVY, musíte uvést alespoň jednu e-mailovou adresu na přeposílání zpráv nabo nastaviť stahování do poštovního klienta (např. Outlook, Thunderbird, LiveMail). Jinak o příchozí poštu přijdete.
- Pokud si přejete, aby byly zprávy přeposílány i na další e-mailovou adresu nebo na více adres, označte možnost přeposílat zprávy a vložte adresu/adresy.
- Můžete také nastavit automatickou odpověď. Aktivuje se kliknutím na políčko u řádku AUTOMATICKÁ ODPOVĚĎ. Zobrazí se okénka, do kterých vepište předmět a obsah automatické odpovědi. I po deaktivaci pole automatické odpovědi a uložení změn zůstává text automatické odpovědi zachován pro budoucí použití.
- Uložte.
Nastavení odesílatelů a příjemců oznamovacích zpráv
Odesílatelé:
V této části můžete nastavit odesílatele určitých druhů oznamovacích zpráv, a to SOUHRN OBJEDNÁVKY, PO REGISTRACI a NEWSLETTER.
- V sekci NASTAVENÍ/E-MAILY přejděte na ODESÍLATELÉ.
- Klikněte na název oznamovací zprávy (ZPRACOVÁNÍ OBJEDNÁVKY, PO REGISTRACI, NEWSLETTER, FAKTURA).
- Vyplňte e-mailovou adresu a jméno odesílatele.
- Ve zprávě, která přijde uživateli, se jako odesílatel zobrazí jméno a e-mail, jež jste zadali.
Příjemci:
V sekci PŘÍJEMCI nastavte e-mailové účty, na které budou chodit zprávy SOUHRN OBJEDNÁVEK, SCHVÁLENÍ REGISTRACE, SCHVÁLENÍ KOMENTÁŘE a NOVÝ KOMENTÁŘ. Můžete sami určit, které z těchto zpráv budou komu chodit.
Příjemce vytvoříte pomocí ikony NOVÝ PŘÍJEMCE (vpravo nahoře v části NASTAVENÍ/E-MAILY/PŘÍJEMCI).
- Vyplňte e-mailovou adresu, na niž budou zprávy chodit.
- Vyberte, které druhy zpráv mají přijít na zadanou adresu.
- Uložte.
Prohlížení e-mailů přes webmail
Webmail je náš poštovní klient, který umožňuje prohlédnout si poštu konkrétního uživatele z kteréhokoliv počítače připojeného na internet. Dokážete plnohodnotně pracovat s e-maily, prohlížet si schránku s přijatými zprávami, psát nové e-maily.
Pro přihlášení zadejte celou e-mailovou adresu a heslo, které jste si zvolili při vytváření e-mailu. V záložce MOŽNOSTI změňte např. osobní informace, heslo, nastavení antispamové ochrany, filtrování zpráv atd.
verze pro ByznysWeb:
1.) Round Cube Webmail se nachází na adrese: http://server1.floxm.com/roundcube
nebo http://mail.nazevstranky.cz/roundcube/. Také můžete nastavit v STRÁNKY v administraci webu novou skrytou podstránku webmail a přesměrovat ji na http://mail.nazevstranky.cz/roundcube/
2.) Další možnost přihlášení je z administrace webové stránky, vpravo nahoře vedle TLAČÍTKA LOGOUT/ODHLÁSIT je odkaz pro Webmail.
Problém s odesíláním e-mailů
Máte problémy s odesíláním e-mailů ze svých mailboxů (e-mailových schránek vytvořených v administraci ByznysWebu)? E-maily nelze odeslat nebo padají do spamu?
Zkontrolujte zda se vaše IP adresa nenachází na blacklistu
Blacklist = veřejný seznam spammerů. Kontrolu můžete udělat zde: http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx. Stačí zadat IP adresu nebo název domény. Svou IP adresu zjistíte na: http://www.whatismyip.com/.
Příklad výpisu z MXtoolbox, pokud se IP nachází na spamlistech:
Některé MailServery poštu z těchto adres odmítají úplně, ostatní ji omezují na minimum. Pro vyřazení je třeba přestat spamovat a požádat o odstranění IP adresy z backlistu. Po kliknutí na "Detail" se zobrazí informace, proč jste na spamliste a také se zde nachází link na žádost o odstranění z blacklistu. V případě problémů s e-maily nás neváhejte kontaktovat.
Proč se moje IP adresa ocitla na blacklistu?
- Odesílali jste nevyžádanou poštu - spam.
- Odesílali jste příliš velké množství e-mailů různým příjemcům v krátké době.
- Máte virus v počítači, který odesílá spam z Vaší e-mailové schránky bez vašeho vědomí.
- Jiný klient, který používá stejnou IP adresu jako vy, se ocitl na blacklistu a tak stáhl i vás.
Aby se předešlo problémům s procházením e - mailů, bylo nutné udělat určitá opatření.
Pro odesílání e-mailů jsou nastaveny určité limity (platí stejně pro zprávy odesílané z webmailu a taky z některého z poštovních klientů - Outlook, Windows Live Mail, Thunderbird):
a ) Pokud je vaše IP adresa na blacklistu, limit je max. 10 příjemců za 3 minuty.
b ) Pokud vaše IP adresa nemá nastaven reverzní DNS záznam, limit je max. 30 příjemců za 3 minuty.
Co je reverzní DNS záznam? Každá IP adresa, ze které odchází pošta by měla mít nastavený rDNS ( reverzní DNS záznam). Pokud tomu tak není, jedná se o potencionální zdroj spamu. Za nastavení rDNS je zodpovědný majitel IP adresy, tedy poskytovatel internetového připojení. Pro zjištění rDNS použijte nástroj: http://rdnslookup.com/. Vaši IP adresu zjistíte zde: http://www.whatismyip.com/.
c ) Ve všech ostatních případech je limit max. 250 příjemců za hodinu a 500 příjemců za den.
Důležité:
Pokud tedy posíláte newsletter např. 600 klientům nepoužívejte webmail (resp. poštovního klienta), ale rozhraní NEWSLETTER v sekci KLIENTI (návod najdete zde: www.byznysweb.cz/a/238).
Přijímání a odesílání pošty přes e-mailového klienta
(Např. MS Outlook, Windows Live Mail, Outlook Express, Thunderbird, The Bat, ...)
Nastavení pro ByznysWeb:
- Přijímání pošty (POP3): mail.floxm.com, pro e-maily zabezpečené SSL certifikátem nastavte port 995.
- Odchozí pošta (SMTP): server vašeho poskytovatele nebo mail.floxm.com, port 25, pro e-maily zabezpečené SSL certifikátem nastavte port 465 nebo 587 se zabezpečením STARTTLS.
- Nezaškrtněte SERVER POŽADUJE OVĚŘENÍ, nezaškrtněte PŘIHLAŠOVAT SE ZABEZPEČENÝM OVĚŘOVÁNÍM HESLA.
- E-mailovou adresu zadávejte ve tvaru neco@nazev-webu.cz.
- Název účtu je ve tvaru neco@nazev-webu.cz.