Doprava zboží, cena za dopravu
Cenu za dopravu nastavte v sekci NASTAVENÍ, složce OBJEDNÁVKY/DORUČENÍ. Způsob doručení si zákazník volí při vyplňování objednávkového formuláře.
Kromě předem nastavených možností můžete vytvořit i další.
- Klikněte na NOVÝ ZPŮSOB DORUČENÍ.
- Vyplňte potřebné údaje (zejména název a cenu) a uložte.
- Možnosti dodání můžete upravit kliknutím na ikonu tužky nebo na název způsobu doručení.
Cena doručení se připočítá k ceně objednávky po vyplnění objednávkového formuláře a odeslání objednávky.
Poznámka
Cenu je možné zadávat s nebo bez DPH, stačí kliknout na tlačítko.
Náhled ceny s a bez DPH získáte kliknutím do políčka s cenou:
* Pokud nevidíte možnost zadat DPH, zkontrolujte správnost nastavení své pobočky. Více info v návodu: byznysweb.cz/a/691
Příklad:
V tomto případě se možnost dopravy kurýrem zobrazí, pokud cena objednávky bude od 1000 Kč s DPH do 1 000 000 Kč s DPH. Na stejném principu funguje i omezení podle počtu kusů v objednávce (Platí pro počet položek - od - do)
TIP:
VYUŽIJTE ROZŠÍRENÉ MOŽNOSTI DOPRAVY - Heureka Point, Zásilkovna a další. Jedná se o síť výdejních míst, kde si mohou zákazníci vybrat objednané zboží z e-shopu. Více informací o této službě najdete zde!
Pokud jste si vytvořili dopravu např. "Osobní odběr" s nulovou cenou, zaškrtněte políčko ve spodní části detailu dopravy - Osobní vyzvednutí. Takto označená doprava se nebude zobrazovat v XML feedu pro srovnávače produktů. Je to nežádoucí v případě, že srovnávač (napr. Zbozi.cz) zohledňuje nejnižší cenu dopravy (v našem případě osobní odběr za 0 Kč) a pak se při Vašem eshopu zobrazí "Doprava zdarma", což není pravda.
Dopravu můžete přiřadit k určité:
Jak přiřadit platbu k dopravě?
Konkrétní způsob dopravy můžete nastavit tak, že když zákazník zaklikne tuto možnost dopravy, následně se zaktivují pouze ty možnosti platby, které této dopravě přiřadíte.
V poli PŘIŘADIT k PLATBĚ vyberte požadovanou platbu. V seznamu plateb se zobrazují možnosti platby, které máte vytvořené v NASTAVENÍ/ OBJEDNÁVKY / PLATBY.
Například doručení kurýrem bude dostupné zákazníkovi, který v objednávce zvolí platbu na dobírku.
Způsob dopravy pro konkrétní zemi
V případě, že podnikáte ve více zemích a potřebujete přizpůsobit i cenu za dopravu, nastavíte ji v sekci NASTAVENÍ - OBJEDNÁVKY - DORUČENÍ:
Díky tomu si můžete nastavit různou cenu za dopravu do různých zemí.
Aby se možnost výběru země projevila v objednávce, musíte aktivovat pole ZEMĚ v NASTAVENÍ / ADRESY (pokud máte více jazykových verzí, je to třeba udělat ve všech verzích):
Adresa doručení v objednávkovém formuláři nyní obsahuje i pole země. Když si zákazník vybere určitou zemi, zobrazí se cena za dopravu pro danou zemi tak, jak jste ji nastavili.
Upozornění:
Pokud máte nadefinovanou dopravu pro více zemí a v objednávkovém formuláři se zobrazí pouze jedna země, problém může být, že máte v Nastavení / Jazyky / Nastavení obchodu zakliknuté "Povolit pouze domácí objednávky".
Propojení dopravy se skupinou uživatelů
Dopravu lze nastavit tak, aby byla aktivní pouze pro uživatele z určité skupiny, např. Registrovaní, Klienti, ... Tímto uživatelům tak můžete nabídnout výhodnější cenu dopravy a pod.
Skupinu, případně více skupin vyberte v detailu dopravy. A klikněte na ULOŽIT
Více o skupinách naleznete zde: Skupiny uživatelů
Přiřazení dopravy ke kategorii produktů
Po navázání dopravy na kategorii produktů bude pro všechny produkty z vybrané kategorie zobrazovat pouze tato možnost dopravy. Jinou dopravu pro tyto produkty již nebude možné použít.
Pokud je produkt ve více kategoriích, doprava se bude vztahovat na hlavní kategorii produktu.
Pokud si klient vybere více produktů, přičemž každý bude mít jinou dopravu, systém vypíše chybové hlášení: Nelze vložit do košíku produkty s různou dopravou.
Jak přiřadit kategorii určitou dopravu?
V sekci PRODUKTY vyberte kategorii a klikněte v pravo nahoře na tlačítko VLASTNOSTI KATEGORIE.
V políčku POVOLENÁ DOPRAVA klikněte na "plusko" a zvolte potřebnou dopravu (zobrazí se možnosti dopravy, které máte vytvořené v sekci NASTAVENÍ / OBJEDNÁVKY / DORUČENÍ).
Zde je pár příkladů, jak se bude zobrazovat doprava při různých nastaveních propojení:
Příklad 1
Produkt patří do kategorie, které je přiřazena možnost dopravy "Kurýr", přičemž tato doprava se váže k platbě "Dobírka".
Jak se to projeví v objednávce?
Viditelné je pouze doprava "Kurýr", ačkoli celkově používáme více možností dopravy. Při dopravě kurýrem je aktivní jedině platba "Dobírka"
Příklad 2
Produkt se nachází v kategorii, která nemá přiřazenou žádnou dopravu. V objednávce jsou viditelné všechny možnosti dopravy ak nim navázané platby.
Příklad 3
V košíku máme dva produkty, přičemž první je z kategorie, která má přidělenu dopravu "Kurýr" a druhý je z kategorie, na kterou se neváže žádná doprava.
V objednávce se zobrazuje pouze doprava "Kurýr". Systém tedy zohlední dopravu pro první produkt.