XML feed pro srovnávače zboží
Kde v administraci e-shopu aktivovat XML feedy pro srovnávače?
V sekci NASTAVENÍ / PRODUKTOVÉ SROVNÁVAČE
Vyberte zbožový srovnávač. Najdete zde zaškrtávatko pro aktivaci XML feedu ve všech jazykových verzích. Pokud používáte pouze českou verzi, bude zde pouze "Czech republic". Pokud máte k webu přiřazenou doménu, budete moci ze seznamu vybrat tuto doménu místo původní adresy ve tvaru .flox.cz. Doporučujeme vybrat chránit přístup náhodným řetězcem.
Nezapomeňte vpravo dole kliknout na ULOŽIT.
Jaké jsou adresy XML exportů?
Adresy XML feedů zadávejte do administrace srovnávačů cen. Tyto adresy můžete zjistit okamžitě kliknutím na tlačítko Ukázat URL při aktivním feedu:
- XML feed pro Zboží.cz,
- XML feed pro Heureka.cz,
- XML feed pro Pricemania.cz,
- XML feed pro Google nákupy, Google Merchant Center,
- XML feed pro Mall,
- XML feed pro Persoo,
- XML feed pro Najnakup,
- XML feed pro Glami,
- XML feed pro Ceneo,
- XML feed pro Arukereso,
- XML feed pro jazykové verze e-shopu.
1. XML feed pro srovnávač cen Zboží.cz
https://nazev-domeny.cz/erp/impexp/seznamzboziexport/download (e-shop s atributy)
https://nazev-domeny.cz/erp/impexp/specialexport/seznamzbozi (starší formát pro doplňková pole)
místo "nazev-domeny.cz" zadejte název své domény (tzv. URL adresu)
Co je to e-shop s atributy?
Pokud máte v Nastavení > Produkty položku Vlastnosti a varianty, váš e-shop používá vlastnosti produktů (tzv.atributy). Požádejte nás o změnu nastavení na novější atributový režim.
2. XML feed pro Heureka.cz, eArtikl.cz
https://nazev-domeny.cz/erp/impexp/heurekaexport/download (e-shop s atributy)
https://nazev-domeny.cz/erp/impexp/specialexport/heureka (starší formát pro doplňková pole)
UPOZORNĚNÍ: aktualizace feedu proběhne do cca 24 hod., ne okamžitě. Pokud se feed do této doby nenačte, kontaktujte nás – info@byznysweb.cz
ByznysWeb.cz podporuje několik funkcí Heureky. Více informací naleznete v návodu: www.byznysweb.cz/a/425
3. XML feed PriceMania.cz
https://nazev-domeny.cz/erp/impexp/pricemaniaexport/download (e-shop s atributy)
https://nazev-domeny.cz/erp/impexp/specialexport/pricemania (starší formát pro doplňková pole)
4. XML feed pro Google merchant Center (Google Nákupy)
https://nazev-domeny.cz/erp/impexp/googlenakupyexport/download (e-shop s atributy)
https://nazev-domeny.cz/erp/impexp/specialexport/googlenakupy (starší formát pro doplňková pole)
* Podrobnosti o nastavení XML pro Google Nákupy naleznete v návodu: byznysweb.cz/a/677
5. XML feed pro Mall
https://nazev-domeny.cz/erp/impexp/mallgroupexport/download (e-shop s atributy)
https://nazev-domeny.cz/erp/impexp/specialexport/mallgroup (starší formát pro doplňková pole)
6. XML feed pro Persoo
https://nazev-domeny.cz/erp/impexp/persooexport/download
7. XML feed pro Najnakup
https://nazev-domeny.cz/erp/impexp/najnakupexport/download
8. XML feed pro Glami
https://nazev-domeny.cz/erp/impexp/glamiexport/download
9. XML feed pro Ceneo
https://nazev-domeny.cz/erp/impexp/ceneoexport/download
10. XML feed pro Arukereso
https://nazev-domeny.cz/erp/impexp/arukeresoexport/download
11. XML feed pro jazykové verze e-shopu
Aktuální formát URL adres pro jazykové verze, pro e-shopy s atributy
Příklad: slovenská jazyková verze pro Heureka.sk:
https://nazev-domeny.cz/erp/impexp/heurekaexport/download/sk
Starší formát pro e-shopy, které využívají doplňková pole: pokud máte jazykové verze webové stránky, zaregistrujte se i na slovenských verzích srovnávačů, Heureka.sk, Pricemania.sk, ... . Pro všechny srovnávače platí jednotné adresy pro XML feedy jazykových verzí, příklady:
Příklad: slovenská jazyková verze pro Heureka.sk:
https://nazev-domeny.cz/erp/impexp/specialexport/heureka/sk
Pokud máte jako hlavní jazykovou verzi nastavenou například němčinu, uvědomte si, že pak hlavní XML feed je německý:
https://nazev-domeny.cz/erp/impexp/specialexport/heureka
... a pro získání českého XML exportu musíte zadat adresu:
https://nazev-domeny.cz/erp/impexp/specialexport/heureka/cz
Jak často se XML feed aktualizuje?
XML feed se aktualizuje jednou za 24 hodin, v nočních hodinách. Po prvním zapnutí se XML feed zaktivuje do 24 hodin.
Aktualizace XML feedu
Pro okamžitou aktualizaci XML feedu nás neváhejte kontaktovat.
Zboží erotického charakteru pro Zboží.cz
V případě, že provozujete internetový obchod s erotickým zbožím a chcete vaše produkty nabízet přes srovnávač cen Zboží.cz, musíte v administraci změnit nastavení feedu. V sekci NASTAVENÍ / PRODUKTOVÉ SROVNÁVAČE vyberte položku Zboží.cz. Následně zaškrtněte políčko EROTIC GOODS a uložte.
Kategorie a EAN kód
Pokud potřebujete do XML přidat i zobrazování polí EAN KÓD a KATEGORIE, je nutné tato pole vyplnit v administraci vašeho webu v detailu všech produktů, příp. přes Excel. ByznysWeb.cz EAN kód a kategorie automaticky generuje do relevantních XML feedů.
Kategorie dokážete vyplnit i hromadně přes Vlastnosti kategorie.
Heuréka mi neaktualizuje produkty, co mám dělat?
V sekci NASTAVENÍ - Import / Export - Automatické exporty odškrtněte pryč všechna nastavení, uložte, potom znovu zaškrtněte a uložte.
Případně ještě použijte tuto URL adresu na okamžitou aktualizaci feedu, za XML feed pro Heureku doplňte _cron a dejte načíst v prohlížeči:
https://nazev-domeny.cz/erp/impexp/specialexport/heureka_cron
nebo v případě e-shopu s atributy:
https://nazev-domeny.cz/erp/impexp/heurekaexport/download_cron.
Zboží mi zobrazuje "Doprava zdarma" i když to není pravda. Co s tím?
Zřejmě máte v e-shopu vytvořenou možnost dopravy např. Osobní odběr s nulovou cenou. Srovnávač zabrazí dopravu s nejnižší cenou, která je v našem přpade 0 Kč. Stačí když v nastavení této dopravy (v NASTAVENÍ / OBJEDNÁVKY / DORUČENÍ) zaškrtnete políčko OSOBNÍ VYZVEDNUTÍ. Systém tuto dopravu rozpozná a po aktualizaci feedu se zde již nebude zobrazovat.
Proč registrovat webové stránky v srovnávačích produktů?
- zvýší se počet zpětných odkazů na www stránky nebo e-shop
- zvýší se návštěvnost www stránky nebo internetového obchodu
- zvýší se PageRank zaregistrované www stránky nebo eshopu
- porovnávače nabízejí možnost přednostního výpisu, zvýší se šance, že zákazník nakoupí právě u vás
- porovnávače zboží jsou v dnešní době velmi preferované, proč tedy nevyužít další prodejní kanál
POZOR: Pro internetové obchody s větším množstvím produktů má registrace do všech srovnávačů produktů strategický význam - někteří klienti dosahují až 40 % podíl návštěvníků, kteří nakupují právě ze srovnávačů produktů.
Ochrana přístupu k XML feedu
Aktivace možnosti Chránit přístup náhodným řetězcem ochrání váš XML feed:
Do URL adresy pro XML feed se přidá speciální řetězec, který je vyžadován, aby bylo možné XML soubor otevřít. Feed pak může prohlížet pouze ten, kdo má přesnou adresu XML feedu i daný řetězec. Přesnou adresu XML feedu i s bezpečnostným řetězcem získáte kliknutím na tlačítko Ukázat URL zdroje v detailu daného XML feedu.