Přechod ze systému FLOX 1.0 na FLOX 3 a vliv na SEO – pozice ve vyhledávačích
I přesto, že původní redakční systém ByznysWebu je úplně odlišný od aktuální verze, prostřednictvím automatizované migrace dokážeme do nové administrace přenést aktuální obsah, databázi a FTP. Automaticky rovněž přesměrujeme původní URL adresy na nové, aby Google neměl po migraci problém s indexací vašeho webu. Žádné masivní propady vám nehrozí. Je ale potřeba, abyste se svému webu pravidelně věnovali.
Gro práce sice uděláme za vás, ale bude potřeba, abyste se s novým systémem seznámili a naučili se s ním pracovat.
V ByznysWebu máte k dispozici různé doplňkové funkce (např. přímé napojení na dopravce, platební moduly a brány), které pomohou vašemu podnikání růst.
Jak pomoci Google při přechodu na novou verzi ByznysWebu?
Aby Google co nejrychleji zaindexoval, že váš web již funguje na aktuální verzi ByznysWebu, je potřeba zrealizovat následující kroky:
1. Nové vlastnictví a sitemapa v Search Console
V Search Console přidejte a ověřte nové vlastnictví https vašeho webu. Každý web má přidělen tzv. SSL bezpečnostní certifikát (přečtěte si o SSL více) a adresa vašeho webu bude už jen https://www.domena.cz.
Google bude rovněž potřebovat novou sitemapu, prostřednictvím které zaeviduje i *automatické přesměrování z původní na novou verzi ByznysWebu. Rychle a snadno ji vytvoříte v potřebném formátu v Search Console. Nemusíte nic programovat, sitemapa se z ByznysWebu generuje automaticky, stačí postupovat podle návodu na vytvoření sitemapy.
*UPOZORNĚNÍ: URL adresa, na kterou za 6 měsíců nikdo ani jednou neklikl, se automaticky vymaže ze seznamu přesměrovaných URL adres. Pokud ji chcete zachovat, zaškrtněte NEMAZAT. Předpokládá se totiž, že za 6 měsíců již staré URL vyhledávače nebudou indexovat, proto není potřeba je přesměrovávat, protože se k nim nikdo nedostane. Pouze uživatel, který by je měl v historii prohlížeče.
2. Změna předvolené adresy v Google Analytics a propojení se Search Console
Abyste mohli i nadále pracovat se statistikami návštěvnosti, je potřeba v Google Analytics změnit předvolenou adresu na https.
V sekci Správce > Nastavení vlastnictví > Předvolená webová adresa > vyberte https a změny uložte.
Následně propojte Google Analytics profil s https profilem v Search Console:
3. Pracujte na SEO
Je důležité uvědomit si, že dobám, kdy jsme tvořili obsah a weby pro roboty, definitivně odzvonilo. Nyní je v centru dění samotný uživatel. Proto potřebujete znát svou cílovou skupinu, klíčová slova a aktuální SEO trendy.
Zaměřte se na tvorbu obsahu (v jakémkoliv odvětví podnikání), který vašim potenciálním zákazníkům pomůže vyřešit daný problém nebo situaci. Poraďte jim, jak vybrat ten správný produkt nebo službu. Využijte blok FAQ a Novinky, v rámci kterých dokážete každou otázku nebo článek optimalizovat na relevantní klíčová slova.
Pro každou stránku a kategorii produktů vyplňte unikátně SEO záložku (Vlastnosti stránky).
Připravili jsme pro vás celou sekci SEO návodů a rovněž bezplatnou službu SEO pohotovost, která odhalí silné a slabé stránky vašeho webu.
Věnujte se získávání kvalitních zpětných odkazů kvalitních zpětných odkazů, svůj obsah publikujte nejen na blogu, ale taky sdílejte na sociálních sítích (zejména Facebook, Instagram). Doporučujeme registraci na Google Moje Firma, v rámci které můžete získávat hodnocení, ale také zveřejnit své články, produkty nebo fotografie.
Skvělým SEO nástrojem je dnes i video, které dokážete optimalizovat pro jednotlivé video platformy.
4. Měřte pozice
Je důležité měřit pozice svého webu. Např. v systému Collabim. V případě poklesu můžete rychle reagovat a konkrétní klíčové slovo podpořit např. SEO článkem zveřejněným na vhodném médiu.
5. Srovnávače cen
Pokud je váš e-shop registrován ve srovnávačích cen (Zboží, Heureka), po přesunu domény na ByznysWeb bude potřeba zadat nový XML feed pro srovnávače.
Pro Zboží.cz a Heureka.cz doporučujeme aktivovat i doplňkové funkce.