Zpětné odkazy, link building
Určitě jste zaevidovali, že Google velice razantně zakročil v boji proti tzv. linkovým farmám.
Za linkovou farmu považujeme web, na kterém je několik tisíc odkazů na webové stránky z různých oblastí podnikání. Registrace na takové weby nebyla v rámci SEO nikdy kvalitní, ale byla jednou z možností získání zpětných odkazů.
Google tyto nekalé praktiky zdecimoval prostřednictvím updatů Panda a Penguin.
Jak získat kvalitní zpětný odkaz
Pokud chcete získat kvalitní zpětné odkazy - backlinky, počítejte s tím, že vás to bude stát více času, úsilí a v prípadě placených odkazů samozřejmě i peněz.
Odkaz na vaši webovou stránku musí obsahovat důležitá klíčová slova, např.: "ByznysWeb.cz - tvorba eshopů ". Pokud v rámci výměny odkazů nabízíte banner, je důležité, aby byl vyplněn alternativní popis pro vyhledávače.
Stačí 2–3 takto získané zpětné odkazy a Google posune váš web ve výsledcích vyhledávání výš.
Umístění zpětných odkazů
Zpětné odkazy by měly směrovat na stránky s vysokou návštěvností, tedy na stránky s vysokou hodnotou pagerank.
Pokud bude odkaz na váš web umístěn jen na pochybném diskusním fóru s nízkou návštěvností, pro SEO nemá žádný význam.
Nejlepší místo pro zveřejnění zpětných odkazů je:
- přímo v textu článků nebo pod článkem (oslovte bloggery, aby o vašich produktech napsali PR článek – více tipů na blogu o podnikání na internetu),
- na titulní stránce webu (tedy již neplatí, že v samostatné sekci),
- na podstránkách, které jsou tematicky příbuzné.
Kde nedělat link building:
- SEO lištách nebo odkazových lištách v hlavičce webové stránky,
- v zápatí stránek,
- na samostatných podstránkách s názvem PARTNERSKÉ ODKAZY nebo VÝMĚNA ODKAZŮ,
- v rámci tzv. side-wide odkazů (např. v bočním sloupci na každé stránce),
- systémech na budování backlinků (linkové farmy).
Jak má vypadat ideální zpětný odkaz?
- Směruje z důvěryhodného zdroje a z tematicky podobné podstránky.
- Je umístěn v rámci textu na webu.
- Směruje na konkrétní podstránku na vašem webu.
- Linkovaný text koresponduje s obsahem cílové stránky.
- Je viditelný a obsahuje správnou URL adresu (amatérská chyba 404 není na místě).
- Přes odkaz přicházejí relevantní zákazníci.
- Webová stránka, na které je odkaz umístěný, je indexovaná Googlem.
- Na webové stránce, kde je odkaz umístěn, není množství dalších odkazů.
- Odkaz je trvalý a dlouhodobý, získaný za přiměřenou cenu nebo protislužbu.
Pokud máte v rámci výměny partnerských odkazů k dispozici HMT kód, vložte partnerský odkaz na své stránky přes blok HTML kód.
Mezi nejefektivnější zpětné odkazy patří odkazy z vyhledávačů, blogů a sociálních sítí.