Vkládejte do webu nadpisy H1, H2, H3
Z pohledu SEO má nadpis velký význam. Za nejdůležitější se považují nadpisy H1 a H2. Nadpis H3 se dá rovněž využít, ale není tak významný.
Nejpreferovanější a pro Google robota nejsnadněji čitelný je nadpis H1.
Nadpis H1 by měl být použit nejen na titulní stránce, ale na všech podstránkách, doporučujeme zadávat jej jednotlivě pro každou podstránku zvlášť – Úprava textu - návod.
Dalším preferovaným údajem je nadpis H2. Doporučujeme jej využít jak na titulní stránce, tak na každé podstránce. Nadpis H2 získáte i vložením bloku NADPIS ve své administraci nebo vložením bloku TEXTOVÝ EDITOR – NADPIS. Efektivní je zadat aspoň 3–5 nadpisů H2 na každé podstránce.
Tip 1: Pokud nadpis neobsahuje klíčové slovo, je zcela zbytečný.
Tip 2: Nadpisy by měly následovat postupně za sebou – H1, H2, H3. Nedoporučujeme využít nadpis H2 a pod něj vložit nadpis H1.
Jak vložíte nadpisy na svůj web? V bloku Textový editor v nástrojové liště vyberte místo Odstavec Nadpis 2, Nadpis 3 atd.
Přes ikonu html v nástrojové liště v textovém editoru nadpisy uvidíte v kódu:
<h2>menší nadpis</h2>
<h3>nejmenší nadpis</h3>
Nadpis H1 se vytvoří automaticky při vytvoření nové podstránky / kategorie a obsahuje totéž jako název stránky. H1 můžete upravit v VLASTNOSTI STRÁNKY / VLASTNOSTI KATEGORIE, při úpravách PRODUKTU, ČLÁNKU, všude naleznete záložku SEO.
Nadpis H2 je obsažený v bloku NADPIS, rovněž v bloku TEXT ( pole Nadpis). Nadpis H2 volte s ohledem na charakter webu a klíčová slova. Nadpisy H1 a H2 vnímá Google jako velice významné texty, vložte do nich proto zejména důležitá klíčová slova!
Tip 3: Jak zjistíte, kolikrát byla vaše klíčová slova hledána na Seznam.cz?
Na adrese nahraďte „slovo" svým klíčovým slovem, např. http://search.seznam.cz/stats?collocation=potreby
Pokud je denní hledanost menší než 100, statistika se neukáže; pokud se ale jedná o pojem s denní hledaností vyšší než 100, statistika se zobrazí.