Raďte, porovnávejte, doporučte!
Cena produktu je důležitá, avšak je vždy až DRUHÝM ukazatelem, který bere potenciální zákazník v potaz. Tím prvním je důvěryhodnost a informace o nabízených produktech.
Pokud navštívím e-shop s televizory, chtěl bych určitě vědět, co je lepší: LCD, nebo plazma? Jak velký by měl televizor optimálně být? Jaké má mít rozlišení? Půjde mi do daného televizoru zapojit přehrávač, fotoaparát? Jaké jsou klady a zápory LCD a jaké jsou výhody a nevýhody plazmy? Co mi doporučuje daný e-shop?
Pokud si chci koupit tenisky, chci vědět, jakou mají velikost, barvu, ...
– Pokud mi na tyto dotazy dokáže e-shop odpovědět, je reálná šance, že právě zde nakoupím!
PROTO:
1) Informujte o kladech a záporech svých produktů!
2) Srovnávejte produkty!
3) Doporučte je!
4) Poraďte zákazníkům!
Jako zákazník chci informace, srovnání, doporučení a radu, následně začnu uvažovat o ceně.
E-shop působí důvěryhodně, pokud mi poskytl vše, co jsem potřeboval vědět. Pokud ve mně vzbudil důvěru, koupím si v něm požadovaný produkt i přesto, že jeho cena může být mírně vyšší než u konkurence.