Internetový marketing a jak s ním začít?
Mít webovou stránku nebo e-shop nestačí, stejně zásadní je přivést na web návštěvníky. Výhodou marketingu na internetu oproti offline marketingu je to, že je dobře měřitelný. Data se dají analyzovat a srovnávat, můžete se inspirovat od konkurentů v odvětví, co dělají dobře a co vy víte dělat lépe.
Marketingový komunikační mix se liší od charakteru produktů, cílů, času a také od rozpočtu na reklamu
Ještě před tím, než se rozhodnete investovat do reklamy na internetu, položte si otázky:
- kdo jsem, znají mě? Jaké jsou silné a slabé stránky produktu, osoby podnikatele ..
- jaké potřeby zákazníků chci uspokojit (jednorázové - pravidelné, základní - luxusní),
- jaké jsou přednosti e-shopu (přehledné UI - user interface, poutavá grafika e-shopu, rychlé načítání e-shopu na mobilech),
- kdo jsou moji zákazníci, věk, vzdělání - IT gramotnost, kolik mají peněz,
- kde se nacházejí moji zákazníci a v jakém počtu jejich oslovím v jednotlivých komunikačních kanálech online a offline,
- kdo mi pomůže s odborným nastavením internetových kampaní (digitální reklamní agentura nebo freelancer),
- kolik vím investovat pravidelně do internetové reklamy,
- a jak často se budou kontrolovat a analyzovat reklamy na internetu.
Kde začít s internetovým marketingem
Je důležité mít dobré pozice v neplacených výsledcích vyhledávání (SERP) a nejlepší na množství klíčových frází, na tzv. Long tail. Obecné výrazy, ačkoli jsou více vyhledávané, jsou konkurenčnější. Tímto se zabývá SEO - Optimalizace Pro Vyhledávače a ByznysWeb.cz.
Při placené reklamě doporučujeme vyzkoušet zejména PPC reklamu: Google reklamu, Sklik, remarketing v Google, Facebooku, Skliku a nezapomeňme na oblíbené zbožové srovnávače – Zboží.cz, Heureka.cz, PriceMania.cz.
Doporučujeme sledovat efektivitu pomocí Google Analytics Ecommerce.
V reklamách, PR článcích, na blogu a při partnerské výměně odkazů používejte na otagování URL adres nástroj Campaign URL Builder od Google.
Jaké nástroje marketingové komunikace jsou vhodné na internetu?
Udělejte si přehled o internetové reklamě z našich článků na blogu na téma internetová reklama!
Doporučujeme postupně vyzkoušet jednotlivé formy reklamy a sledovat přes Google Analytics Ecommerce efektivitu.
Jaké nástroje marketingové komunikace použít?
3 nejčastější chyby v internetovém marketingu.
Jak rozjet e-shop a začít podnikat na internetu?
V Google Analytics:
Jak zjistit míru konverze v e-shopu? případně novější: Měření elektronického obchodu - transakcí pomocí Google Tag Managera.
Která klíčová slova vydělávají v e-shopu?
další článek k tématu: Jak na efektivní online marketing.