TrustPay, TrustCard
TrustPay je platební instituce licencovaná a regulovaná Národní bankou Slovenska a své služby poskytuje ve všech zemích Evropského hospodářského prostoru. TrustPay platební brána je vhodná pro začínající i zavedené e-shopy a její integrací může obchodník začít přijímat platby kartou, jakož i platby prostřednictvím okamžitých bankovních převodů od koncových zákazníků, nebo generovat platební link. Případně si může vybrat jen jednu z možností, které TrustPay platební brána umožňuje.
Základní služby, které TrustPay nabízí, jsou:
Karetní transakce
- platby kartou VISA nebo MasterCard
- 3D Secure
- opakované platby
- předautorizace
- tokenizace (ukládání údajů o kartách)
Okamžité bankovní převody
- 5 hlavních podporovaných bank v SR
- 8 podporovaných bank v ČR
Více informací najdete na https://www.trustpay.sk
Slovenské banky:
Tatra Banka, Slovenská sporiteľňa, VÚB, Poštová banka, ČSOB,
České banky:
RaiffeisenBank, Komerční banka, ČSOB, UniCredit, FIO banka, mBank, Česká Spořitelna, Moneta
Jak vypadá Trustpay brána, prohlédněte si demoshop:
Přesměrování na bránu – Demoshop
Implementace TrustPay a TrustCard
Jakmile od společnosti TrustPay získáte implementační údaje, je potřeba aktivovat platební bránu v administraci vašeho e-shopu:
1. V sekci NASTAVENÍ / PLATEBNÍ BRÁNY klikněte na TrustPay a zaklikněte políčko AKTIVNÍ.
2. Vložte ID obchodníka a přístupový klíč (tyto údaje vám poskytla společnost TrustPay).
3. V poli Zobrazení platební brány vyberte preferovanou možnost:
- přesměrovat na stránku – tato možnost přesměruje zákazníka po dokončení objednávky na stránku platební brány, kde realizuje platbu,
- inline platba – tato možnost zobrazí platební okno přímo na stránce e-shopu bez přesměrování na platební bránu.
4. V políčku Presmerovanie vyberte typ Merchant portal.
5. Režim ponechte OSTRÝ a informujte společnost TrustPay o aktivaci platební brány.
UPOZORNĚNÍ:
Pokud budete realizovat testovací objednávky, tyto nikdy nemažte, jen stornujte. Předejdete tak znefunkčnění platební brány.
6. Klikněte vpravo dolů na ULOŽIT.
7. Pokud je platební brána v ByznysWebu aktivní a funkční, musíte ještě nastavit její provázání na platbu.
V NASTAVENÍ / OBJEDNÁVKY / PLATBY vytvořte novou platbu, která bude nést název platební brány (např. Paypal, TrustPay).
V záložce „Hlavní“ zvolte menu a cenu za platbu podle vlastního uvážení. Důležité je, abyste v záložce „Rozšířené“ v řádku Typ platby a Platební brána vybrali způsob a systém, na který se bude tato platba vázat.
Novou platbu uložte.
Tato možnost platby bude po uložení dostupná pro vaše klienty v objednávkovém formuláři.
Posledním krokem je aktivace notifikací přímo v Obchodnickém portálu
Postup pro implementaci TrustCard je stejný jako pro TrustPay. Na aktivaci TrustCard je však určené rozhraní NASTAVENÍ / PLATEBNÍ BRÁNY / TRUSTCARD.
Nastavení notifikací v TrustPay
Pro aktualizaci statusu objednávky v e-shopu je nutné povolit URL notifikace v nastaveních účtu. Notifikace jsou zasílány v případě úspěšné platby. Jelikož plugin přepisuje tuto URL podle své potřeby, je možné nastavit jakoukoliv URL, notifikace ale musí být zapnuté.
TrustPay Internet Banking:
1. Nastavení – Vybrat účet – Zobrazit.
2. Povolit URL notifikace vybráním „Version2“ z rolovacího seznamu a nastavit URL. https://domena.flox.cz/e/orders/paygatenotify/trustpay nebo URL eshopu https://www.eshop.cz.
3. Uložit změny.
TrustPay Obchodnický portál:
1. Nastavení – Technické nastavení – sekce „Url a emailové notifikace“.
2.Vyplňte Url pro notifikace https://domena.flox.cz/e/orders/paygatenotify/trustpay nebo URL e-shopu https://www.eshop.cz) a vyberte „Api verze 2“ z rolovacího seznamu.
3. Uložit změny.
Co znamená TrustCard platba autorizovaná?
Autorizovaná platba znamená, že zákazník za zboží zaplatil, peníze jsou jakoby „na cestě“. Ale již se nemůže stát, že by se změnil stav na „TrustCard – zrušené nebo Trustcard – platba selhala“. To znamená, že takovou objednávku byste měli vyřešit. Peníze vám Trustpay pošle na konci měsíce (nebo podle toho, jakou s nimi máte dohodu).