Google Analytics a nastavení jazykových verzí
Tento návod je pro nastavení měření statistik Google Analytics, pokud využíváte jazykové verze ByznysWeb.cz. (Tento návod se vás netýka, pokud jazykové verze řešíte pomocí samostatné úplně nové webové stránky vytvořené v ByznysWeb.cz.)
Předtím než jdete vytvářet profily v Analytics pro jazykové verze, předpokládáme že máte založený účet v Analytics a propojený s vaší webovou stránkou vytvořenou v systému ByznysWeb.cz. Přihlásíte se do svého účtu Google Analytics. Nastavení měření jazykových verzí probíha pouze v prostředí Google Analytics. V administraci webu se už nic nenastavuje.
KROK 1 - VYTVOŘENÍ PROFILU
V Google Analytics klikněte vlevo dole na ADMINISTRÁTOR
Klik na výběrové menu při "ZOBRAZENÍ (PROFIL). Klik na VYTVOŘIT NOVÉ ZOBRAZENÍ. Vyplňte povinné údaje.
Krok 2 - VYTVOŘENÍ FILTRŮ
Klik na ADMINISTRÁTOR - zvolte profil podle jazykové verze kterou jdete nastavovat, v našem příkladě allformobile.sk. Klik na FILTRY.
Klik na tlačítko Přidat filtr:
Můžou nastat 2 situace:
1. Jazykové verze mají samostatnou doménu 2. řádu.
Příklad:
- česká verze je na adrese www. něco. cz
- anglická verze je na adrese www. bestwebsite .co.uk
Nastavte filtr podle příkladu:
2. Jazykové verze nemají samostatné domény 2. řádu. Jazykové verze mají tvar URL adresy který poskytuje ByznysWeb.cz.
Příklad:
- slovenská verze je na adrese: www.domena.cz/sk
- anglická verze je na adrese: www.domena.cz/en
V obrázku příklad nastavení filtru pro českou jazykovou verzi. V případě jiné verze prosím zmeňte podadresář. Pokud by šlo o anglickou verzi uveďte "/en", pokud o slovenskou uveďte "/sk" apod..
Hotovo :-)