Párování produktů na Heureka.cz
Pokud je Váš e-shop v placeném PPC režimu, což je aktuálně většina, snaží se Heureka párovat Vaše produkty do příslušných kategorií a k příslušným produktům. Níže si povíme více o tom, jak docílit vyšší spárovanosti produktů.
Jak pomoci párování produktů na Heureka.cz?
1. Kategorie produktů v eshopu přiřaďte kategorii pro Heureku
2. Vyplňte EAN kódy pokud je to možné
3. Názvy produktů přizpůsobte požadavkům Heureky
Pokud se podíváte do svého učtu na Heureka.cz, naleznete přehled spárovanosti. Záložka "Přehled" a odkaz "Přehled spárovanosti" viz níže.
Nyní se dostanete na přehled spárovanosti Vašich produktů. Heureka Vám nikdy nebude garantovat 100% spárovanost. To, že Váš produkt není spárovaný ovšem neznamená, že není k nalezení na Heureka.cz, ale o tom více níže. Takto vypadá přehled spárovanosti:
Jak se můžete dočíst pod přehledem, všechny produkty jsou na Heureka.cz k dohledání. V přehledu nás nejvíce zajímá kolonka "Nespárované produkty". Nejdříve ovšem vysvětlíme, co je vlastně párování produktů.
Pokud je Váš produkt spárován do správné kategorie a ke správnému produktu, tak se Vaše nabídka zobrazuje mezi ostatními na nejvyšším místě. Pokud ne, je Vaše nabídka k dohledání ve výpisu ostatních produktů níže.
Vysvětlíme si to na příkladu notebooku "Asus X551CA-SX012D". Pokud si na Heureka.cz vyhledáte tento pojem, dostanete se na stránku viz níže.
Pokud je Váš produkt spárován, je nabídka zařazena na prvním místě. Na screnu vidíte, že jsou u daného produktu 4 nabídky. Pokud spárováni nejste, je Váš produkt níže, pod linkou "Nalezli jsme také...".
Je rozhodně dobré mít produkty spárované, jelikož velké množství návštěvníků klikne rovnou na nabídku v prvním řádku a dalšími se nezaobírá. Důležité je také zařazení do kategorie pro případ, že zákazník rovnou hledá v dané kategorii zboží a nevyhledává dle názvu produktu. Jak tedy pomoci spárování produktů?
Zde jsou konkrétní kroky:
1) U Vašich kategorií v našem administračním systému si vyplňte kategorie pro Heureku. Klikněte na kategorii a otevřete si "Vlastnosti kategorie", zde je třeba zvolit kategorii z nabídky.
Kategorie pro Heureku se u produktů určuje dle toho v jaké hlavní kategorii je produkt zařazen. Pokud má tedy produkt hlavní kategorii Letní boty, bude mít kategorii pro Heureku dle toho, co vyplníte ve vlastnostech kategorie Letní boty. I když bude například dále umístěn i v nižší kategorii Letní boty > Sandále. Je tedy třeba dbát na správnou volbu hlavní kategorie - doporučujeme, aby to byla vždy ta nejnižší. V tomto případě tedy subkategorie "Sandále". Další informace o kategoriích pro Heureku najdete v návodě: Kategorizace produktů
2) Výrazně párování produktu napomáhá také vyplnění EAN, tedy čárového kódu výrobku. Ale pozor, je možné vyplnit pouze tzv. EAN13, tedy čárový kód, který má 13 čísel. Musí se jednat o oficiální čárový kód výrobku! Více zde.
EAN se vyplňuje u každého produktu na jeho kartě:
3) Velice důležitá je také správná volba názvu produktů. Speciálně pokud dvě výše zmíněné rady nepomohou ke spárování Vašich produktů.
Jedno pravidlo je pro všechny produkty společné. Výrobce musí být uveden na prvním místě názvu produktu! Neuvádějte tedy "Červený fotoaparát XYZ Canon", ale "Canon fotoaparát XYZ červený". Zde v manuálu Heureky naleznete návod, jak má být složen název produktu, dle toho o jaké jde zboží.
Více informací k tomu, jak správně specifikovat název konkrétního produktu Vám případně poskytne Heureka.cz.
Heureka.cz rozeznává 2 elementy týkající se názvu produktu:
<PRODUCT> - rozvětvený PRODUCTNAME včetně přívlastků (např. Digitální fotoaparát Canon SX100 Power-shot + pouzdro zdarma), maximální délka je 255 znaků. Tento název se zobrazuje v porovnání cen.
<PRODUCTNAME> - přesný název produktu dle specifikace Heureky (např. Canon PowerShot SX100 červený)
V administraci si můžete nastavit, zda budete PRODUCTNAME používat nebo ne.
V NASTAVENÍ / PRODUKTOVÉ srovnávač / HEURÉKA máte 3 možnosti:
1. Tag PRODUCTNAME -> vypnuto - PRODUCTNAME nebudete využívat, zadáváte pouze klasicky Název produktu v detailu produktu, který bude ve feedu v tagu PRODUCT.
2. Tag PRODUCTNAME -> Název produktu - v detailu produktu jako Název produktu zadáváte PRODUCTNAME, tedy přesný název produktu a tag PRODUCT - rozvětvený název, zadáváte v záložce SEO
3. Tag PRODUCTNAME -> vlastní - v detailu produktu jako Název produktu zadáváte PRODUCT (rozvětvený název) a v záložce SEO vyplníte tag PRODUCTNAME - přesný název produktu.
Mohlo by vás zajímat:
Audit inzerce ve srovnávačích – rozhovor s Petrou Mikuláškovou