Vliv sociálních sítí na SEO
Jaké jsou nejpoužívanější sociální sítě?
Mezi nejpopulárnější sociální sítě dnes nepochybně patří Facebook a Instagram. Pro prezentaci svého e-shopu nebo webové stránky máte k dispozici i další sociální sítě:
- YouTube a Vimeo
- geolokační službu FourSquare
- nebo sdílení prezentací SlideShare, Prezi
Jak často sociální sítě aktualizovat?
O sociální sítě je vhodné pravidelně pečovat, zejména o Facebook a Instagram.
Doporučujeme pro každou síť samostatný obsah jelikož s největší pravděpodobností vás fanoušci sledují a followují na obou sítích současně.
Ideální načasování pro přidávání příspěvků si ale musíte odsledovat sami ze svých statistik.
Sociální sítě poslouží jako velmi silný dlouhodobý zpětný odkaz.
Google ze sociálních sítí přebírá:
1. Nadpis
Sociální sítě jej generují jako meta tag title a zobrazují jako nadpis v odkazu ve výsledcích Google. Jde o nadpis firemní stránky v sociální síti. Ideální je spojit jej spojit s názvem své domény, značky nebo produktu nebo doň zakomponovat alespoň klíčová slova.
2. Obsah
Google přebírá kompletní obsah z příspěvků sociálních sítí a tento obsah je velmi snadno v Google dohledatelný. Naopak, obvykle popis, který zadáte a sociální sítě jej označují jako meta tag description, Google nepřevezme. Určitě ho ale důsledně vyplňte, aby návštěvník vaší firemní stránky věděl, co děláte. Výjimkou je YouTube, kde Google přebírá celý popisek.
Je otázkou, do jaké míry ovlivňují tyto faktory SEO vašeho e-shopu nebo webové stránky. Ze zkušenosti – dobře vytvořené sociální sítě mají podstatný (ačkoliv ne nejpodstatnější) vliv na SEO.
Síla zpětných odkazů ze sociálních sítí v Google
Vyhledejte si název své firmy. Pokud máte profil na sociální síti, pravděpodobně bude odkaz na tuto sociální síť v TOP 10 ve výsledcích vyhledávání v Google.
Nejčastěji jsou to uživatelské recenze:
nebo přímo odkaz na profil na konkrétní síti:
Manažování příspěvků na sociálních sítích:
Spravujte své sociální sítě na jednom místě prostredíctvom online aplikací, např. HootSuite.
TOP VÝHODY:
- publikování na více sociálních sítích zároveň
- plánování příspěvků
- možnost vložit sledovací parametry url adres
- přehledná práce s panely
- kompletní statistika