Google Tag Manager / Správce značek Google
Google Tag Manager (dále jen GTM) je nástroj pro kompletní správu značek. Značky služeb AdWords, Google Analytics, Floodlight, jakož i značky, které nepocházejí od společnosti Google, můžete namísto úprav kódu stránek přidávat a aktualizovat prostřednictvím uživatelského rozhraní Správce značek Google (GTM).
Proč používat Google Tag Manager?
- získáte lepší přehled o vložených kódech a nemusíte je pracně vyhledávat na web stránce
- zrychlíte načtení web stránky nebo e-shopu
- umožníte přístup pro vkládání potřebných kódů různým správcům – např. pokud Vám SEO, PPC nebo další kampaň spravuje jiná osoba
Podrobné informace o práci s GTM: Nápověda GTM
Zřízení GTM a jeho propojení se stránkou
1. V prohlížeči si otevřete stránku GTM, najdete ji na adrese: https://www.google.com/tagmanager/
2. Přihlaste se pomocí svého gmail účtu.
3. Vytvořte si účet a kontejner v GTM
Vyplňte název účtu, název kontejneru (pokud budete mít několik kontejnerů, je vhodné zvolit název podle jména domény) a url domény (není povinna)
Klikněte na VYTVOŘIT ÚČET A KONTEJNER
4. Po vytvoření kontejneru získáte kód kontejneru:
Tento kód vložte do administrace eshopu - sekce NASTAVENÍ / MARKETING a PPC / GOOGLE TAG MANAGER.
Pokud máte více jazykových verzí, každá verze bude vázána na vlastní kontejner, který si vytvoříte v GTM. Proto pro každou jazykovou verzi je zde možnost vložit vlastní ID kontejneru.
5. Kód uložte.