SMS brána
K čemu slouží SMS brána?
- Odeslání notifikační zprávy o změně stavu objednávky klienta, o odeslání zásilky, předběžného času doručení, libovolný text SMS zprávy.
- SMS notifikace o nových objednávkách pro admina eshopu.
Ve Vaší administraci je již SMS brána integrována, nemusíte využívat žádný externí systém.
SMS zprávy se posílají na telefonní číslo, které zákazník zadá v objednávkovém formuláři nebo při registraci. Je třeba, aby telefonní číslo obsahovalo předvolbu, proto doporučujeme aktivovat si validaci telefonního čísla. To znamená, že zákazník bude muset zadat číslo ve správném tvaru i s předvolbou (tj. +420608222222).
Jak používat SMS bránu?
1. Dobijte si kredit. Kredit si objednáte u nás zde: https://www.flox.cz/crm/floxorder (nebo na úvodní stránce Vaší administrace kliknete na OBJEDNAT DALŠÍ SLUŽBY.
Vyberete službu - SMS kredit: 1000 SMS
* Je možné objednat si i jiný počet SMS, v tom případě kontaktujte naši zákaznickou podporu.
2. V sekci NASTAVENÍ / EMAILY a SMS / PŘEHLED ODESLANÝCH SMS zaklikněte POVOLIT ZASÍLÁNÍ SMS ZPRÁV
3. V NASTAVENÍ / EMAILY a SMS / PŘÍJEMCI klikněte v pravo nahoře na NOVÝ PŘÍJEMCE, vyberte TYP - mobilní telefon a zadejte sem své telefonní číslo (tel. Číslo zadávejte s předvolbou ve tvaru +420608222222).
Pokud zakliknete "SMS o nové objednávce" - přijde Vám SMS notifikace ve znění: www.vasedomena.cz Nova objednávka v hodnotě xxx CZK od zákazníka Jméno Příjmení
Nízký kredit - sms (Low credit - sms) - je notifikace o malém zůstatku SMS kreditu. Bude třeba doobjednat u nás další SMS kredit podle postupu v bodě 1.
* Pokud si nepřejete přijímat SMS notifikace, tento bod vynechejte.
4. V NASTAVENÍ / OBJEDNÁVKY / STATUSY vytvořte šablony SMS zpráv pro statusy objednávky.
Klikněte na status a v záložce NOTIFIKACE zaklikněte ODESLAT SMS. Napište text zprávy.
Pomocí tlačítka PROMĚNNÉ přidáte položky, které se budou automaticky doplňovat údaji z konkrétní objednávky (např. Číslo objednávky, jméno zákazníka, hodnota objednávky)
Uložte.
5. Odešlete SMS zákazníkovi
V sekci OBJEDNÁVKY klikněte na status v objednávce, které chcete poslat SMS.
Můžete odeslat:
- notifikaci o změně statusu - vyberte požadovaný status. Pokud má tento status uloženou šablonu SMS zprávy (viz bod 4), zobrazí se text zprávy automaticky. Text můžete před odesláním upravit.
- libovolný text
Před uložením si zkontrolujte, zda máte zaškrtnuté políčko ODESLAT SMS.
Uložte. Systém Vám ukáže výsledný text SMS zprávy tak, jak bude odeslán klientovi. Ještě i zde je možné text upravit. Když je vše správně, klikněte na ODESLAT.
SMS zpráva v mobilu zákazníka:
- SMS kredit se Vám připíše až po uhrazení předfaktury za kredit.
- Aktuální počet předplacených SMS a také všechny odeslané SMS si můžete zkontrolovat v administraci v sekci NASTAVENÍ / EMAILY a SMS / PŘEHLED ODESLANÝCH SMS
- Pokud se ani po delší době SMS neodešle, zkontrolujte si, zda máte dostatečný SMS kredit, případně třeba počkat. Může být celkově v SMS bráně více SMS ve frontě.