Facebook – měření konverzí, Facebook Pixel
Co je Facebook Pixel?
Kód, který vám pomůže lépe zacílit reklamy na Facebooku. Sbírá informace o návštěvnících vašeho e-shopu nebo webové stránky. Z nich následně vytváří skupiny uživatelů, kterým dokážete nabídnout relevantní reklamu. Díky němu přesně víte, kdo navštívil váš web a jaké akce na něm vykonal.
Jaké jsou výhody FB Pixelu?
FB Pixel je skvělý nástroj na získávání nových zákazníků a udržení pozitivních vztahů s těmi existujícími.
Reklama na produkt, slevu, výprodej nebo e-book, která přímo souvisí s vyhledáváním konkrétního uživatele na vašem webu, pomáhá minimalizovat náklady na cenu konverze.
Efektivitu reklamní kampaně na Facebooku si můžete změřit přímo na Facebooku.
Vložení FB Pixelu na web je snadné a rychlé.
Nové: Facebook Conversion API
Návod na nastavení Facebook Conversion API v ByznysWeb.cz.
Jak vložit Facebook Pixel do e-shopu nebo webové stránky?
Přihlaste se do svého firemního Facebook Business Managers a klikněte na menu
V sekci Často používané byste měli najít odkaz na Pixely
Pokud ho nevidíte, klikněte na Všechny nástroje a v sekci Měření a vykazování vyberte Pixely
Zkontrolujte, zda máte vybrané Jednotky Facebook Pixel:
A vyberte Vytvořiť pixel:
Zadejte název Pixelu a URL adresu svého e-shopu nebo webové stránky:
V dalším kroku si vyberte, jakým způsobem FB Pixel nastavíte:
- přes Google Tag Manager – doporučujeme, jelikož když už jednou Tag Manager začnete používat, všechny kódy budete spravovat v jeho rozhraní,
- pokud Google Tag Manager nevyužíváte a ani to neplánujete, Facebook Pixel vložte do svého e-shopu manuálně.
Jak vložit Facebook Pixel přes Google Tag Manager
1. Jestli jste si vybrali tuto doporučenou možnost, klikněte na Set up With Google Tag Manager
2. Proklikejte se prvním a druhým bodem a ve třetím kroku se přihlaste k relevantnímu Google účtu, pod kterým spravujete Google Tag Manager:
3. Schvalte potřebné přístupy a potvrďte.
4. V dalším kroku bude potřeba doplnit URL adresu vašeho webu:
5. Pro dokončení klikněte na Finish Setup.
6. A po úspěšném dokončení můžete funkčnost otestovat:
V případě, že s Google Tag Managerem pracujete, mohly by vás zajímat i další návody:
Jak manuálně vložit Facebook Pixel do e-shopu/webové stránky od ByznysWeb.cz
1. Pokud chcete FB Pixel do své webové stránky nebo e-shopu vložit manuálně, vyberte následující možnost:
2. FB Pixel se vám vygeneruje automaticky, můžete si vybrat, s jakými daty má pracovat, stačí kliknout na Zapnout:
Standardně jsou zakliknuty všechny možnosti – e-mail, telefonní číslo, jméno a příjmení, město, stát, PSČ a pohlaví:
3. Pokud jste s nastaveními spokojeni, zkopírujte celý Facebook Pixel do libovolného textového editoru, napr. Poznámky nebo Word. Z celého kódu budete potřebovat jen ID Facebook Pixelu:
4. Zkopírované ID FB Pixelu vložíte v administraci svého webu. V sekci Nastavení > Marketing a PPC > Facebook:
A změny uložte.
5. Abyste si byli na 100 % jistí, že FB Pixel funguje správně, pošlete na web testovací návštěvnost: