Jak sledovat efektivitu reklamy? (URL Builder)
Plánujete poslat newsletter a chcete vidět, kolik návštěvníků klikne na odkazy v newsletteru? Máte reklamu v Etargetu a potřebujete zkontrolovat počet návštěvníků z eTargetu a ještě i vidět, jaká klíčová slova návštěvníci vyhledávali?
Využijte Google Analytics URL Builder!
Pomocí statistik Google Analytics je díky URL Builderu měřitelná placená a neplacená forma reklamy a to při akejkoľvekreklamnej kampani na internetu - mailingové kampaně, PPC reklamní odkazy, partnerské odkazy na portálech, reklama na sociálních sítích, PR články, ...
- pokud pravidelně rozesíláte newslettery (novinky e-mailem), uvidíte přehledně počet návštěv z jednotlivých newsletterů
- pokud inzerujete v Skliku, nebo eTargetu, uvidíte počet návštěv a navíc uvidíte i klíčová slova, která návštěvníci reálně vyhledali předtím, než na reklamu v Seznamu klikli
Jak otagovat URL adresy
Do URL adresy, na kterou prostřednictvím reklamní kampaně směřujete návštěvnost, doplníte kousek adresy, kterou Vám vygeneruje URL Builder. Manuálním tagováním (značkováním) finální URL adresy si označíte konkrétní reklamu a v Google Analytics ji tak snadněji rozeznáte.
Příklad: Většinou se jedná o doplnění následujícího kousku kódu:
?utm_source=newsletter&utm_medium=e-mail&utm_campaign=reklamni-newsletter-08-11-2023
Příklad: Celá URL následně vypadá takto:
http://www.byznysweb.cz/?utm_source=newsletter&utm_medium=e-mail&utm_campaign=reklamni-newsletter-08-11-2023
...přičemž pojmy v URL adrese: „newsletter", „e-mail", a „reklamni-newsletter-08-11-2023" si zaměníte dle potřeby- čtěte dál a dozvíte se jak. Podrobnosti nastavení naleznete v aktuálním návodu od Google GA4.
Nástroj pro tvorbu adres URL kampaně Google Analytics - Campaign URL Builder pro generování adres URL webových stránek:
Po kliknutí se obrázek zvětší
Vysvětlení pojmů:
- Zdroj kampaně (utm_source) – Povinné. Použijte funkci utm_source pro určení vyhledávání názvu informačního bulletinu nebo jiného zdroje.Příklad: utm_source=google
- Médium kampaně (utm_medium) – Povinné. Použijte funkci utm_medium pro určení média, jako např. e-mailu nebo ceny za proklik.Příklad: utm_medium=czp
- Termín kampaně (utm_term) – Používá se pro placené vyhledávání. Použijte funkci utm_term pro zjištění klíčových slov pro tuto reklamu.Příklad: utm_term=běžecké+boty
- Obsah kampaně (utm_content) – Používá se pro testování A/B a reklamy cílené na obsah. Použijte funkci utm_content pro rozlišení reklam nebo odkazů směřujících na stejnou adresu URL.Příklady: utm_content=logolink neboutm_content=textlink
- Název kampaně (utm_campaign) – Používá se pro analýzu klíčových slov. Použijte funkci utm_campaign pro určení propagace konkrétního produktu nebo strategické kampaně.Příklad: utm_campaign=jarni_vyprodej
Zobrazení údajů z otagované kampaně v Google Analytics 4
Dimenze Zdroj / médium relace, Médium relace, Zdroj relace a Kampaň relace můžete vidět v přehledu Akvizice > Akvizice návštěvnosti v GA 4.
Zjistěte, které kanály a kampaně se podílely na konverzi v Přehledu výkonu GA 4.
Podívejte se i na náš další návod pro GA4: Odkud pocházejí vaši zákazníci? Kolik vydělávají jednotlivé zdroje návštěvnosti?