Co klient udělal před nákupem? (Konverzní trasy a Průzkumy GA4)
Předtím, než klient nakoupí, většinou navštíví Vaši web stránku vícekrát. Poprvé může přijít z PPC reklamy v Google, podruhé z Vašeho Facebook profilu, potřetí ze zbožového srovnávače, počtvrté z bannerové reklamy, popáté z remarketingové reklamy, pošesté z odkazu v katalogovém vyhledávači a až sedmá návštěva může být nákup. Od první návštěvy přitom může uběhnout i 30 dní.
Pomocí přehledu Konverzní trasy můžete prozkoumat cesty zákazníků k konverzi a také to, jak různé atribuční modely přiřazují zásluhy těmto cestám.
Tabulka obsahuje trasy, kterými návštěvníci e-shopu procházejí při nákupu (konverzi), a také následující metriky: Konverze, Tržby z nákupů, Počet dní do konverze a Body kontaktu před konverzí.
Návod pro Google Analytics 4: Přehled konverzních tras
Přehled naleznete v položce Reklama - Atribuce - Konverzní trasy.
Průzkumy
Chcete-li zjistit, která slova vyhledával návštěvník před online nákupem, podívejte se na průzkum vyhledávání vo webu.