Platební brána PayU
Platební brána PayU umožní na e-shopu využívat platební systém PayU se spoustou platebních metod i pro jednotlivé jazykové verze webu. Pokud chcete se svým multieshopem expandovat, PayU je skvělá volba.
Online bankovní převod přes platební bránu PayU je téměř identický jako běžný bankovní převod. Je však pohodlnější a rychlejší, protože příkaz k úhradě je již předvyplněný ve vašem internetovém bankovnictví. Pro více informací nebo pro registraci v PayU navštivte jejich webovou stránku https://czech.payu.com/nase-sluzby/
PayU umožňuje přijímat platby např. v EUR, GBP, USD, PLN, HUF, HRK, RON, SEK, DKK, NOK. Pro více informací o konkrétních měnách doporučujeme kontaktovat přímo PayU podporu.
Registrace a spuštění PayU pro e-shop
1. Snadná aktivace platební brány PayU online
Zaregistrujte se a požádejte o přihlašovací údaje společnost PayU na adrese https://registration.payu.com/boarding/#/form?lang=cs&nsf=false&origin=cz .
Nová verze platební brány PayU umožňuje nastavení více měn. Pokud chcete využívat PayU i pro další jazykové verze svého e-shopu, kontaktujte PayU, resp. uveďte tento požadavek před uzavřením smlouvy.
PayU poplatky za platby kartou a bankovní převody
2. Na základě rozhovoru vám obchodní zástupce připraví nabídku cenových hladin pro jednotlivé typy plateb. Poté, co jsou vámi odsouhlaseny, je zaslán návrh smlouvy k podpisu. Kopie smlouvy je také zaslána na zákaznický servis PayU, který zkontroluje údaje ve smlouvě oproti registraci.
Pokud údaje souhlasí, bude aktivován PayU účet. Údaje pro první přihlášení vám budou
zaslány emailem.
Nastavení účtu v PayU prostředí
1. Po přihlášení do PayU účtu zvolte PLATBY ONLINE / MŮJ OBCHOD / PŘIDAT OBCHOD. V nastavení účtu je třeba definovat název, webovou adresu vašeho obchodu a vybrat požadovanou měnu, ve které budou platby procesovány.
Upozornění:
Pokud máte zájem využívat platební systém PayU na jiné webové adrese, než jaká je uvedena během registrace, můžete tuto adresu nastavit v účtu. V takovém případě je však nutné, aby byl vytvořen dodatek ke smlouvě s PayU.
2. Poté přejděte k dalšímu kroku – Nastaveni POSu ((„point of sale", platební místo). Pro nastavení hodnot nového POSu je potřeba zadat následující údaje:
- Název platebního místa
- Chybová návratová adresa:
https://domena.flox.cz/e/orders/paygatefailed/payu?e/orders/paygatefailed/payu?pos_id=%posId%&session_id=%sessionId%&transId=%transId%&orderId=%orderId%&error=%error%
- Správná návratová adresa:
https://domena.flox.cz/e/orders/paygatesuccess/payu?pos_id=%posId%&session_id=%sessionId%&orderId=%orderId%&transId=%transId%
- Adresa pro oznámení o statusu:
https://domena.flox.cz/e/orders/paygatenotify/payu
- Kódování dat. Zde zadejte UTF-8
Pozor:
Místo domena.flox.cz vypište adresu svého e-shopu.
3. Jakmile máte přidaný POS, klikněte na něj v seznamu POS. Otevře se vám konfigurace platebního místa. V této konfiguraci jsou uvedené konfigurační klíče, které budete potřebovat pro implementaci platební brány do ByznysWebu. Jedná se o tyto údaje:
Implementace PayU do e-shopu od ByznysWeb.cz
Implementaci PayU provedete sami v administraci svého e-shopu.
V NASTAVENÍ / PLATEBNÍ BRÁNY vyberte PayU 2.1:
Zaklikněte políčko AKTIVNÍ a vložte implementační údaje, které vám byly vygenerovány při registraci.
Režim ponechte testovací.
Uložte.
Pokud je platební brána v ByznysWebu aktivní, musíte ještě nastavit její provázání na platbu v NASTAVENÍ/OBJEDNÁVKY/PLATBY. Vytvořte novou platbu, která bude nést název platební brány PayU.
Zvolte měnu a cenu za platbu podle vlastního uvážení. Důležité je, abyste na záložce Rozšířené / Platební brána vybrali PayU.
Novou platbu uložte.
Tato možnost platby bude po uložení, otestování a po konečné aktivaci ze strany PayU dostupná pro vaše klienty v objednávkovém formuláři.
Po správném zadání údajů a uložení proveďte testovací platbu. Nesmí se zobrazovat žádné chybové hlášky. Nahlaste úspěšné zakončení implementace zákaznickému servisu PayU pomocí kontaktního formuláře ve svém PayU účtu.
Důležité upozornění:
testovací objednávky nikdy nemažte, pouze stornujte. Zabráníte tak znefunkčnění platební brány.
Pro konečnou aktivaci platebních metod uvedených ve smlouvě kontaktujte svého obchodního zástupce v PayU nebo zašlete požadavek na podporu na adresu obchod@payu.cz.
Po celkové kontrole ze strany PayU vám budou aktivovány platební metody a Vy můžete změnit režim na OSTRÝ. Můžete začít přijímat platby od svých zákazníků přes platební bránu PayU.