Napojení na dopravce Zásilkovna a Uloženka
Napojení e-shopu na aplikace dopravců umožní rychle a snadno tisknout štítky a soupisky pro dopravce. A to přímo v administraci Vašeho webu.
Zásilkovna a Uloženka nepodporují objednávku svozu. Balíky musíte doručit sami na vybrané odběrné místo.
Služby Zásilkovna a Uloženka můžete využít k přepravě balíků zákazníkům pomocí smluvních partnerů těchto společností jako Česká pošta, Slovenská pošta, DPD a ostatních.
V tomto návodu se dozvíte, jak aktivovat v e-shopu:
Napojení na dopravce Zásilkovna
Službu Zásilkovna si musíte nejprve aktivovat v administraci v sekci NASTAVENÍ / ROZŠÍŘENÉ MOŽNOSTI DOPRAVY. Zde vyberte Zásilkovna, zaškrtněte políčko AKTIVNÍ a doplňte požadované údaje.
- Api klíč - tento klíč obdržíte při registraci u dopravce. Více informací k registraci Vám poskytnou ZDE.
- Sběrná pobočka - vyberte pobočku ze sítě zásilkovny, kde budete nejčastěji osobně předávat Vaše zásilky.
- EShop ID - adresa Vaší domény.
- Label format - vyberte si formát štítku, který budete potřebovat při odesílání zásilky.
Po vyplnění údajů klikněte vpravo dole na ULOŽIT.
Nyní je třeba přidat Zásilkovnu do možností dopravy.
V sekci NASTAVENÍ / OBJEDNÁVKY / DORUČENÍ vytvořte NOVÝ ZPŮSOB DORUČENÍ s názvem Zásilkovna.
Aby byl dopravce přiřazen k vytvářené dopravě, třeba ještě vyplnit tato pole:
- V poli Dopravce vyberte název dopravce: Zásilkovna.
- V poli Služba dopravce vyberte preferovanou službu dopravce, která se přiřadí novým zásilkám, které budou mít v objednávce zvolenou tuto možnost dopravy.
- V poli Výdejní místa vyberte výchozí seznam výdejních míst, který se bude zobrazovat po zvolení dopravy v objednávkovém formuláři. Ze seznamu výdejních míst si bude moci zákazník přímo vybrat adresu, kde si chce svou zásilku vyzvednout.
Postup při odesílání balíků pomocí Zásilkovny
Vytvořte z objednávek zásilky. Postup jak na to a všechny potřebné nastavení pro práci se zásilkami najdete v návodu Napojení na dopravce, zásilky.
1. Přes OBJEDNÁVKY/ZÁSILKY pomocí ikony přidejte zásilky do seznamu. Do zásilek se importují pouze ty objednávky, které mají přiřazen potřebný status pro expedici.
Vyberte dopravce - Zásilkovna.
2. Klikněte na ID zásilky a v detailu doplňte údaje, případně změňte, co potřebujete.
3. Vpravo dole uložte a připravte. Status zásilky se změní na připravená.
4. V sekci OBJEDNÁVKY/ZÁSILKY vyberte v MENU položku OBJEDNÁVKA DOPRAVY.
5. V dalším kroku vyplňte dopravce Zásilkovna, adresu svozu/podání, zaklikněte odeslat data o zásilkách, pokračujte tlačítkem DALŠÍ a potvrďte.
6. Nyní jste odeslali informace o zásilkách do zásilkovny. Pokud se vrátíte zpět a kliknete na vytvořit soupisku a štítky, tak se automaticky vygenerují štítky na balíky ve formátu pdf a seznam odeslaných balíků.
7. Štítky si vytiskněte, nalepte na příslušné balíčky a osobně je zaneste do pobočky, kterou jste nastavili jako adresu svozu/podání.
Napojení na dopravce Uloženka
Službu Uloženka si musíte nejprve aktivovat v administraci v sekci NASTAVENÍ / ROZŠÍŘENÉ MOŽNOSTI DOPRAVY. Zde vyberte Uloženka, zaškrtněte políčko AKTIVNÍ a doplňte požadované údaje.
- Api klíč - tento klíč obdržíte při registraci u dopravce. Více informací k registraci Vám poskytnou ZDE.
- ShopID - identifikační údaj Vašeho obchodu v systému dopravce.
- Vlastní seznam poboček - systém použije Vámi definovaný seznam poboček Uloženky. Vlastní seznam poboček lze nadefinovat v nastaveních Uloženky
- Sběrná pobočka - vyberte pobočku ze sítě Uloženky, kde budete nejčastěji osobně předávat Vaše zásilky.
- Počet štítků na stránku - vyberte si zda chcete na jednu stránku vytisknout jeden nebo čtyři štítky nezbytné pro předávání zásilky.
Po vyplnění údajů klikněte vpravo dole na ULOŽIT.
Nyní je třeba přidat Uloženku do možností dopravy.
V sekci NASTAVENÍ / OBJEDNÁVKY / DORUČENÍ vytvořte NOVÝ ZPŮSOB DORUČENÍ s názvem Uloženka.
Nezapomeňte zvolit Uloženka i v ROZŠÍŘENÉ MOŽNOSTI DOPRAVY. Je to nutné, aby si zákazníci mohli v objednat doručení na určité odběrné místo.
Postup při odesílání balíků pomocí Uloženky
Vytvořte z objednávek zásilky. Postup jak na to a všechny potřebné nastavení pro práci se zásilkami najdete v návodu Napojení na dopravce, zásilky.
1. Přes OBJEDNÁVKY / ZÁSILKY pomocí ikony přidejte zásilky do seznamu. Do zásilek se importují pouze ty objednávky, které mají přiřazen potřebný status pro expedici.
Vyberte dopravce - Uloženka.
2. Klikněte na ID zásilky a v detailu doplňte údaje, případně změňte, co potřebujete.
3. Dole v pravo uložte a připravte. Status zásilky se změní na připravená.
4. V sekci OBJEDNÁVKY/ZÁSILKY vyberte v MENU položku OBJEDNÁVKA DOPRAVY.
5. V dalším kroku vyplňte dopravce Uloženka, adresu svozu/podání, zaklikněte odeslat data o zásilkách, pokračujte tlačítkem DALŠÍ a potvrďte.
6. Nyní jste odeslali informace o zásilkách do Uloženky. Pokud se vrátíte zpět a klikněte na vytvořit soupisku a štítky tak se automaticky vygenerují štítky na balíky ve formátu pdf a seznam odeslaných balíků.
7. Štítky si vytiskněte, nalepte na příslušné balíčky a osobně je zaneste do pobočky, kterou jste nastavili jako adresu svozu/podání.