Jaké funkce Zboží.cz podporuje ByznysWeb?
Chcete zvýšit prodej svých produktů? Nové zákazníky vám přivedou i srovnávače zboží. Doporučujeme zejména Zbozi.cz .
Více informací o službě a případné registraci získáte i přímo v Seznam Zboží nápovědě.
Pokud jste svůj eshop již na Zbozi.cz registrovali, nastavte si export produktů v administraci svého e-shopu.
Jaké funkce Zboží.cz podporuje ByznysWeb.cz?
- Měření konverzí
- Kategorizace produktů
- Extra_Message
- Dodací lhůta (DELIVERY_DATE)
- Nastavení OPT-OUT souhlasu
Základní nastavení eshopu pro Zbozi.cz naleznete v sekci NASTAVENÍ / PRODUKTOVÉ SROVNÁVAČE / Zboží.cz. Zde najdete funkce, díky kterým můžete snadno doladit svůj XML feed pro optimální zobrazení produktů v tomto srovnávači.
K čemu slouží:
- Výchozí termín dodání – info o nastavení.
- Výchozí Zboží CPC – nastavíte maximální cenu, kterou jste ochotni nabídnout za proklik.
- Exportovat doplňková pole – do feedu se budou táhnout i doplňkové pole vašich produktů. Vaše doplňkové pole budou v Zboží.cz fungovat jako filtr podle parametrů produktu (např. Barva, materiál, druh). Návštěvník Zboží.cz tak rychleji najde co potřebuje, tedy i váš produkt.
- Tag PRODUCTNAME pro Zboží.cz funguje na stejném principu jako pro Heureku.
- Přidat varianty k názvu produktu – vloží přiřazené varianty k názvu produktu. Tag <PRODUCT> bude mít pak např. takový tvar "Roxy kabelka Barva oranžová, Materiál umělá kůže"
- Přenos jednotkové ceny – pokud používáte měrné jednotky, aktivace této funkce dosadí do XML cenu za měrnou jednotku a ne prodejní cenu. Např. pokud prodáváte podlahy cena za m2 je 11 € (tj cena měrné jednotky) ale cena balení je 19 € (tj prodejní cena), do Zboží.cz pošlete nižší cenu = 11 €, což je pro vás výhodnější.
- Erotic goods – toto políčko zaškrtněte v případě, že nabízíte zboží erotického charakteru. Následně se budou vaše produkty na Zboží.cz zobrazovat v erotických kategoriích.
Měření konverzí
Abyste věděli, zda je vaše inzerce na Zboží.cz skutečně efektivní, je potřeba přidat do e-shopu konverzní kód. Ten slouží k měření konverzí, tedy počtu a hodnoty objednávek od zákazníků, kteří do vašeho obchodu přišli přes Zbozi.cz.
Jak na to?
Potřebné údaje k aktivaci získáte v administraci zbozi.cz. Po přihlášení přejděte do sekce KAMPANĚ. Dále klikněte na odkaz SPRÁVA KAMPANĚ.
Otevře se stránka, kde klikněte na MĚŘENÍ konverze a zkopírujte vygenerované ID a PRIVÁTNÍ KLÍČ.
Po kliknutí se obrázek zvětší
V dalším kroku přejděte do nastavení v administraci e-shopu, sekce NASTAVENÍ / PRODUKTOVÉ SROVNÁVAČE / Zboží.cz. Zde vložte údaje potřebné pro měření konverze, Shop ID (ID provozu) a Privátní klíč (Tajný klíč), které si zkopírujete z nastavení na zbozi.cz a uložte.
Zbozi.cz kategorie
Pro lepší párování produktů na Zbozi.cz je dobré, abyste kategoriím svých produktů nastavili kategorie pro Zbozi.cz. K tomu slouží funkce KATEGORIE Zboží.cz, kterou najdete v sekci PRODUKTY / VLASTNOSTI KATEGORIE – záložka PRODUKTOVÉ SROVNÁVAČE.
Každé kategorii přiřaďte vhodnou kategorii ze Zboží.cz.
Chcete-li zvolenou kategorii pro Zbozi.cz vymazat, klikněte na tlačítko RESETOVAT.
Tag lze použít k zvýraznění nabídky mezi ostatními obchody v srovnávači Zbozi.cz. Ale pozor, je možné použít pouze jednu z hodnot pro celou kategorii produktů. Nelze tedy kombinovat více výhod najednou. Můžete vybrat jednu z následujících možností: Prodloužená záruka, Příslušenství zdarma, Pouzdro zdarma, Dárek zdarma, Voucher na další nákup nebo Montáž zdarma.
Ukázka zobrazení EXTRA MESSAGE v seznamu obchodů pod produktem:
Dodací lhůta (DELIVERY_DATE)
Pokud si přejete pro všechny produkty nastavit jednotnou dodací lhůtu (zadáváte pouze číslo = počet dnů, např. 0 znamená, že zboží je skladem ihned k dodání, 7 = zboží je dostupný do 7 dnů), můžete tak učinit v základních nastaveních pro Zboží.cz v NASTAVENÍ / PRODUKTOVÉ SROVNÁVAČE / Zboží.cz
Přečtěte si, jak správně zadat Dodací lhůtu podle Zboží.
Dodací lhůtu je možné nastavit i podle konkrétních statusů, k dispozici máte rozhraní NASTAVENÍ / SKLAD / STATUS / záložka DOSTUPNOST:
Nastavení OPT-OUT souhlasu
Příklad: Nastavení opt-out potvrzení pro srovnávač produktů Zboží.cz. Opt-out potvrzení zabezpečí, že souhlas bude udělen, pokud zákazník nezaklikne, že nechce zaslat údaje do srovnávače. Pokud tedy políčko zůstane nezakliknuté, systém se bude chovat, jako kdyby zákazník souhlas udělil.
Postup:
1. V sekci Nastavení > Jazyky otevřeme jazykovou verzi, pro ktorou chceme nastavení upravit a klikneme na záložku Volby soukromí:
2. v sezname prvků soukromí najdeme prvek s názvem Dotazník spokojenosti Zboží a klikneme na ikonku tužky:
3. na záložce Text změníme text tak, aby bylo zákazníkovi jasné, že zakliknutím políčka vyjádří svůj nesouhlas:
4. na záložce Volby vybereme v poli Implicitní souhlas možnost opt-out, která zabezpečí, že nezakliknutí políčka bude automaticky znamenat udělený souhlas:
Výsledkem nastavení bude, že Zboží - dotazník spokojenosti se bude v objednávkovém formuláři zobrazovat jako opt-out souhlas. Když zákazník nezaklikne uvedené políčko, informace se do Zboží odešlou. Pokud zákazník políčko zaklikne, informace o objednávce nebudou přeneseny do produktového srovnávače.