Význam TITLE pro SEO
Název vaší stránky <TITLE> je jedním z nejdůležitějších prvků kvalitního SEO.
Co nejkonkrétnějším a nejpřesnějším způsobem informuje vyhledávače a návštěvníky webu o obsahu každé stránky.
Na základě toho, zda titulek odpovídá hledanému výrazu, nebo ne, se váš potenciální zákazník rozhodne kliknout na stránku.
Proto musí být výstižný a napovídat, jaký obsah na stránce může návštěvník očekávat. Titulek je sice jen 1 řádek v hlavičce zdrojového kódu, např. <title>ByznysWeb: Levná tvorba webových stránek a e-shopu</title>, ale je důležitý pro SEO.
Příklad našeho nadpisu <TITLE> v SERP (Organické výsledky vyhledávání na Google, titulek + popis obsahu stránky + rozšíření):
Příklad, jak vypadá titulek ve zdrojovém kódu stránky.
Zobrazte si vlastní zdrojový kód stránky CTRL + U, můžete tak sledovat i konkurenci. ;):
Pokud právě testujete nový titulek, zkontrolujte si, jak vypadá např. přes nástroj http://gsp.rudolfsvatek.cz/. Firma Collabim jej zařadila mezi doporučené nástroje ve svém software. K dispozici je rovněž verze pro Seznam http://ssp.rudolfsvatek.cz.
Jaká je ideální délka TITLE?
Google typicky zobrazuje prvních 50‒60 znaků z názvu TITLE. Výzkumy a testy ukazují, že když se budete držet pod 60 znaků, můžete očekávat až 90% pravděpodobnost, že název TITLE bude zobrazen správně. Neexistuje žádný „přesný" limit znaků. Protože znaky se mohou lišit v rozsahu pixelů (kolik místa reálně zaberou) a Google zobrazuje maximálně (v současnosti) 600 pixelů. Některé znaky přirozeně zabírají více místa. Např. znak velkého písmena „W" je širší než malý znak jako „i" nebo „t".
Optimální formát
Hlavní klíčové slovo – Sekundární klíčové slovo | Název značky
<Alza.sk – největší obchod s počítači a elektronikou | Alza.cz>
* znak „ | " který odděluje popis stránky a název značky, vložíte přes klávesové zkratky pravým Alt + W. Můžete však použít cokoliv jiného, jako „–" pomlčku anebo „:" dvojtečku, „;" středník.
<title>Ceny a balíčky- Tvorba webových stránek za 5 minut - ByznysWeb</title>
* Vyberte si stejný způsob formátování nadpisu pro všechny stránky na webu. Nepoužívejte všechna písmena velká.
Všimněte si, že PC a mobilní verze Google jsou rovněž rozdílné. Myslete na to, když optimalizujete nadpis <TITLE>. Pokud máte více návštěv z mobilních zařízení, pravděpodobně budete chtít titulek přizpůsobit právě mobilnímu vyhledávání.
Výsledky zobrazené na PC:
Titulek se zobrazuje:
Ve výsledcích vyhledávání se zobrazuje i název vaší FB stránky:
...věděli jste, že? Nedávno jsme do ByznysWebu přidali pár řádků kódu, díky kterým se údaje pro nadpis <TITLE> načítají automaticky ze SEO záložek vašeho e-shopu nebo webové stránky. Nemusíte proto vyplňovat nic navíc, systém sám načítá potřebné parametry. Jedná se o tzv. Open Graph meta tagy a tzv. Twitter Cards. Skvělé, že?
Title vybírejte jej podle toho, jak vás lidi znají. To je vaše hlavní klíčové slovo. První slovo v názvu má pro Google největší váhu. I v tomto případě platí – nepřehánějte to s klíčovými slovy, aby název nepůsobil na vaše fanoušky jako spam . A pamatujte, název FB stránky můžete měnit jen jednou za 60 dní.
Titulek patří mezi nejdůležitější on-page prvky stránky z pohledu SEO. Podle relevantnosti <TITLE> Google určuje pořadí stránky ve výsledcích vyhledávání. Ale pozor – pouze relevantnost nestačí! Google používá více než 200 hodnoticích faktorů a titulek je „jen" jedním z nich.
Začněte svůj titulek klíčovým slovem. Všeobecně platí, že čím víc je klíčové slovo na začátku značky <TITLE>, tím větší váhu má pro vyhledávač. Titulek stránky <TITLE> by měl být unikátní pro každou podstránku vašeho webu – nesmí se opakovat na dalších místech.
Kde všude mohu vyplnit TITLE na svém webu?
1. V SEO záložce ve Vlastnostech stránky:
2. V bloku Novinky:
3. V bloku FAQ:
4. V sekci Produkty - Vlastnosti kategorie:
5. Pokud máte v e-shopu pár produktů, např. handmade, ze kterých je každý unikát, doporučujeme title vyplnit i v detailu produktu:
6. K jednotlivým obrázkům v produktové fotogalerii a v bloku fotogalerie:
Co si z toho odnést
Neexistuje žádný jednotný recept pro vytvoření perfektního nadpisu <TITLE> stránky, ale pár rad pro vás máme:
- Dávejte si pozor na délku nadpisu. Jestli je váš titulek příliš dlouhý, vyhledávače jej mohou zkrátit a přidat na konec textu "..." . Všeobecné doporučení, držte se pod 60 znaků.
- Nepřehánějte to s klíčovými slovy. Může se stát, že Google se rozhodne nevyužít vámi vytvořený titulek a místo toho jej přepíše takovým, který považuje za užitečnější pro uživatele. Myslete na to, že nadpis TITLE a META tag description (popis obsahu stránky) by měly navazovat a vzájemně se doplňovat.
- Dejte každé stránce unikátní název. Ano, ne vždy je to možné, pokud máte např. tisíce produktových stránek s názvem produktu a kategorie. Můžete však vyzkoušet generovat nadpisy podle vzorového příkladu: [Název produktu] – [Název kategorie] | [Název značky]
- Vkládejte nejdůležitější slova jako první. Podle zkušeností společnosti Moz klíčová slova blíž začátku názvu titulku mohou mít větší vliv na pořadí stránky ve výsledcích vyhledávání. Navíc ze zkušeností víme, že lidé většinou skenují jen první slova názvu <TITLE>. Proto doporučujeme tvořit názvy tak, aby se nejdůležitější klíčová slova stránky vkládala jako první, např. Název produktu.
- Využijte sílu své značky. Pokud máte silnou a dobře známou značku, přidání do titulků může pomoci zvýšit míru prokliku. Profíci z Mozu většinou doporučují uvést značku na konci <TITLE>, ale existují případy (například vaše domovská stránka), kde byste chtěli být více orientováni na značku. <Alza.cz – největší obchod s počítači a elektronikou | Alza.cz>
- Pište titulek pro své zákazníky.
A jak psát <TITLE> správně? Inspirujte se http://blog.byznysweb.cz/2013/06/5-seo-tipu-jak-psat-title-tag/
Za trefné postřehy děkujeme:
http://blog.bloxxter.cz/jak-napsat-titulek/
https://moz.com/learn/seo/title-tag
https://www.hobo-web.co.uk/title-tags/
http://backlinko.com/google-ranking-factors