Aktivace EET evidence tržeb na ByznysWebu
Aktualizace
Od 1.1.2023 se ruší povinnost elektronické evidence tržeb.
Více o zrušení EET.
Návod na aktivaci EET pro e-shopy na ByznysWebu
Do EET evidence tržeb spadají od 1. 3. 2018 příjmy plateb v hotovosti, šekem, směnkou, dárkovou poukázkou, stravenkou, BTC, započtení kauce/ jiné jistoty, příjem hotovosti od přepravce, který vaše zboží doručil na dobírku zákazníkovi apod. Pokud vám přepravní služba posílá peníze převodem, nic evidovat nemusíte.
Zrušena byla povinnost evidovat platby kartou a online platby realizované prostřednictvím platebních bran (transakce platební kartou přes vaši banku, ale i přes platební brány typu PayPal, GoPay, TrustPay).
Podle aktuálně dostupných informací dobírka a platba předem bankovním převodem do EET nespadají! Pokud máte pochybnosti, prosím poraďte se se svým daňovým poradcem.
Pokud spravujete více e-shopů pod jednou společností, je nutné na Daňovém portálu vygenerovat pro každý e-shop nový certifikát, nové ID provozovny, a v administraci FLOXe nastavit pro každý e-shop jiné číslo pokladny.
Jak na nastavení EET?
Část 1. – Daňový portál
1. Na stránkách Daňového portálu zde: http://adisspr.mfcr.cz/adistc/adis/idpr_pub/eet/eet_sluzby.faces
vyplňte Žádost o autentizační údaje do EET. Postup je jednoduchý – klikejte na odkaz „Další stránka" vpravo, až postupně vyplníte celý formulář, autorizujete jej pomocí datové schránky a odešlete na FÚ. V případě, že nedisponujete datovou schránkou, je nutné o autentizační údaje do EET požádat na FÚ osobně.
2. Obvykle do 3 dní od odeslání žádosti vám FÚ zašle do vaší datové schránky název uživatele a heslo na přihlášení do administrace EET. Tato se nachází na stránkách Daňového portálu: http://adisspr.mfcr.cz/adistc/adis/idpr_pub/eet/eet_sluzby.faces
odkaz SPRÁVA ÚDAJŮ EVIDENCE TRŽEB. Přihlaste se.
3. V menu klikněte na PROVOZOVNY – Nová provozovna a založte jednu provozovnu – typ Virtuální. Činnost vyberte podle svého podnikání. Do Lokalizace zadejte URL adresu svého e-shopu.
4. Dalším krokem bude vytvoření certifikátu – v menu klikněte na CERTIFIKÁTY. Dále Nový certifikát a VYTVOŘIT ŽÁDOST V PROHLÍŽEČI. Vymyslete si heslo k certifikátu a toto heslo si zapamatujte!
5. Klikněte na Potvrdit a Odeslat žádost.
6. Dále klikněte na Vytvořit exportní soubor. Vložte heslo, které jste zadali o krok dříve, potvrďte a klikněte na Stáhnout exportní soubor.
7. Na disk počítače se vám uloží .p12 soubor certifikátu, který budete potřebovat ve FLOXu k aktivaci EET. Nemusíte už klikat na další tlačítko „Stáhnout certifikát", tento druhý typ certifikátu nebudeme potřebovat. Nyní se můžete odhlásit z Daňového portálu.
Část 2. – Nastavení ve FLOXu
8. Přihlaste se do administrace FLOXu svého e-shopu. V menu NASTAVENÍ – Objednávky – EET evidence tržeb klikněte na tlačítko Nahrát certifikát. Vložte .p12 soubor certifikátu ze svého disku, heslo k certifikátu, které jste zadali o krok dříve na Daňovém portálu, klikněte na Ověřit a následně Uložit.
9. Nastavte ID provozovny podle Daňového portálu (obvykle „11" pro první provozovnu). Ověřte správnost názvu své pobočky a IČ (pokud údaje nesedí, můžete je později opravit v menu NASTAVENÍ – Pobočky). Klikněte na Aktivovat.
10. V dalším okně znovu ověřte svou pobočku, na kterou se mají tržby evidovat (pokud údaje nesedí, můžete je později opravit v menu NASTAVENÍ – Pobočky). Ověřte, pro které statusy se mají tržby evidovat v okně Automatizace – vyberte statusy, které znamenají úhradu za zboží nebo služby (tedy přijetí tržby, kterou chcete evidovat. Pokud máte aktivní platební systémy, FLOX načte tyto statusy automaticky.
Nově od 01.03.2018 již nemusíte v EET evidovat bezhotovostní platby kartou, platby prostřednictvím platební brány a jiným podobným způsobem. Evidovat je můžete dobrovolně, pokud chcete.)
Ve složce NASTAVENÍ najdete i možnost vypnutí zobrazování povinné informace o EET pro zákazníky vašeho e-shopu. V případě, že zaškrtnete možnost "nezobrazovat povinnou informaci" a budete tuto možnost brát na vědomí, tak jednáte na vlastní odpovědnost. Pamatujte, že Zákon č. 112/2016 Sb. (o elektronické evidenci tržeb) v §25 ods. 2 explicitně stanovuje znění textu, jehož umístěním na místo, kde obvykle dochází k uskutečnění tržby subjekt splní zákonnou informační povinnost. Platí, že pokud objednávku vyřizuje pobočka s aktivním režimem EET, nezáleží, z jaké krajiny pochází zákazník, ani v jakém jazyku web vidí. Více informací o informační povinnosti najdete v návodu ZDE.
V záložce Souhrn komunikace najdete kompletní log komunikace s EET serverem, který může sloužit pro případné dokazování chyb.
11. Nastavení DPH
- Mapování sazeb DPH – rozdělení sazeb DPH. Nemusíte nastavovat žádné údaje. Systém je automaticky zadá podle aktuální DPH v daném roce.
- Zvláštní režim "použité zboží" – pokud dle zákona o DPH prodáváte produkty uvedené v § 90, zaškrtněte tuto možnost. Například pokud prodáváte použité (bazarové) zboží nebo vlastníte second hand. Daň platíte pouze z marže.
- Zvláštní režim "cestovní služba" – tuto možnost zaškrtněte pokud nabízíte cestovní zájezdy.
12. POZOR! Znovu opakujeme, že v menu NASTAVENÍ – Pobočky si musíte zkontrolovat IČ, DIČ, správnost nastavení plátcovství DPH a další údaje o své firmě. V opačném případě se bude na FÚ evidovat špatně DPH.
13. A to je všechno! FLOX za vás bude automaticky evidovat všechny objednávky (nebo faktury –podle nastavení), kterým se ručně, nebo automaticky po úhradě, změní status objednávky na „uhrazeno" (resp. podle nastavení, viz výše).
Seznam účtenek naleznete v menu Objednávky – Pokladna, kde můžete vidět podrobné informace o evidenci. Pro více informací o účtenkách a dalších funkcích se prosím podívejte na další naše návody.
Zrušení povinnosti evidovat platby kartou od 01.03.2018
Nově též nebude mít žádná povinná osoba povinnost evidovat platby kartou. Požadavek na evidenci plateb kartou, a to jak na internetu, tak prostřednictvím platebního terminálu v kamenných obchodech, jsou dle Ústavního soudu „poměrně dobře dohledatelné a není tedy dostatečně silný a legitimní zájem státu na jejich plošné evidenci". Finanční správa totiž má i jiné možnosti, jak tyto platby evidovat, nelze tedy povinnost k evidenci těchto plateb přenášet na občany.
Jak zaevidovat hotovostní platby
GoPay - zrychlený bankovní převod