Blok NOVINKY – tvorba článků
Blok NOVINKY využijí zejména ti, kdo chtějí zveřejňovat na webu delší texty nebo psát svůj blog. Blok NOVINKY umožňuje vést diskusi k jednotlivým článkům.
Práce s blokem NOVINKY:
- V sekci STRÁNKY vytvořte novou stránku, na kterou budete umísťovat novinky, příspěvky, články.
- Klikněte na NOVÝ BLOK ,vyberte blok NOVINKY a uložte.
- Otevře se okno UPRAVIT NOVINKY, ve kterém můžete vytvářet nové příspěvky, editovat je a spravovat komentáře.
- V základní záložce NOVINKY vidíte seznam článků. Zde je možné pomocí šipek měnit pořadí článků nebo vymazat příspěvek (červeným křížkem).
- Nový článek vytvoříte kliknutím na NOVÝ PŘÍSPĚVEK.
- Otevře se formulář NOVÝ PŘÍSPĚVEK, kde můžete vložit obsah článku. Blok NOVINKY obsahuje všechny funkce bloku TEXT (přehled těchto funkcí naleznete zde: Funkce v nástrojové liště).
- Je třeba nastavit vlastnosti komentování. Nabízí se možnosti: komentování nepovolené, viditelné nebo komentování povoleno pouze pro registrované; volbu proveďte otevřením výběrového menu v řádku KOMENTOVÁNÍ.
Po uložení se příspěvek zobrazí na webu jako první přidán článek v seznamu. Ale, datum přidání příspěvku můžete změnit. Změnou položky PŘIDANÉ docílíte to, že se například informace o starší kampani bude zobrazovat na prvních příčkách.
Zobrazení příspěvku na veřejném webu může vypadat takto:
- Záložka ALTERNATIVNÍ PŘÍSPĚVKY poskytuje možnost přidat k příspěvku související články, tedy články s podobným nebo navazujícím obsahem. Na webu se zobrazí pod hlavním článkem.
- Další záložka SEO je určena pro zlepšení pozice vaší stránky, resp. příspěvku ve vyhledávačích. Proto doporučujeme v této sekci vyplnit NADPIS (TITLE) příspěvku a zkrácený popis. Je vhodné, aby nadpis a také popis článku obsahoval klíčová slova. Více o SEO najdete na i v našem FAQ. Pokud budete potřebovat, můžete změnit i URL identifikátor novinky.
- Co jsou značky? Do políčka značky vložte klíčová slova oddělená čárkou, které článek vystihují, o čem článek je. Značky se zobrazí v detailu článku jako seznam odkazů. Pokud se tato klíčová slova budou opakovat ve více článcích, uživatel po kliknutí na jedno z klíčových slov získá seznam všech článků, které také mají přiřazenu danou značku. Je to jakoby filtr článků. Uživatel rychle získá přehled článků, v nichž se píše to, co ho zajímá.
Zobrazení značek v detailu článku:
- Pokud již máte vytvořený a uložený článek, v okně NOVÝ PŘÍSPĚVEK se zobrazí nová záložka KOMENTÁŘE určena na správu komentářů. Zde se shromažďují všechny komentáře k příslušnému článku.
V bloku NOVINKY, záložce NASTAVENÍ BLOKU zvolíte potřebná nastavení:
- Určete počet příspěvků na stránku, resp. kolik příspěvků bude viditelných na jedné stránce.
- Můžete si zvolit, co se bude u článků zobrazovat: jméno autora příspěvku, datum přidání článku, zobrazení tlačítek TISKNOUT STRÁNKU a LIKE/SDÍLET. Stačí, když označíte možnost na konkrétním řádku.
- Články na vaší web stránce a eshopu máte možnost zobrazovat podle libovolného pořadí:
podle pozice - tedy pořadí, v jakém byly články přidávány
podle počtu zobrazení - článek s největším počtem zobrazení na 1.místě
podle data přidání - nejnovější článek na 1.místě - Nastavte komentování globálně pro celý blok. Po otevření výběrového pole vyberte možnost NEPOVOLENO, VIDITELNÉ nebo POUZE PRO REGISTROVANÉ. (Komentování je možné nastavit i pro každý příspěvek zvlášť v okně UPRAVIT PŘÍSPĚVEK.)
- Pokud zvolíte možnost POTVRDIT KOMENTOVÁNÍ, komentář se na stránce zobrazí až po vašem schválení. Komentáře schvalujete v okně UPRAVIT PŘÍSPĚVEK, v záložce KOMENTÁŘE.
- Můžete si nastavit UPOZORNIT E-MAILEM NA NOVÝ KOMENTÁŘ. Při zadání vaší e-mailové adresy do řádku E-MAIL vám na tuto adresu přijde zpráva o přidání nového komentáře.
- Také tento blok můžete přesunout či kopírovat na jinou stránku, popř. ho nastavit jako GLOBÁLNÍ BLOK, který se zobrazí na všech stránkách webu.
- Nezapomeňte uložit všechna nastavení.
Tip pro vás:
V CMS FLOX je možné zobrazit pod článkem i facebookové komentáře. Pokud máte o tento doplněk zájem, stačí nás kontaktovat.
Jak je to z hlediska GDPR?
Pokud dáte jako právní základ zpracování osobních údajů (uživatelské jméno na sociální síti a předmět recenze) oprávněný zájem, souhlas se nevyžaduje. Je ale potřeba udělat test proporcionality v rámci dokumentace k GDPR.
RSS export bloku NOVINKY:
články: http://XXXXX.cz/e/rss/news
komentáře: http://XXXXX.cz/e/rss/news_comments