Napojení na dopravce Česká pošta
Díky napojení na dopravce Česká Pošta budete moci odesílat informace o zásilkách dopravci přímo z administrace e-shopu. Napojení slouží především pro typy služeb Balík do ruky, Balík na poštu, Balík do balíkovny.
Napojení na Českou poštu lze realizovat dvěma způsoby:
Napojení s použitím certifikátu
Pro správnou funkčnost propojení je nezbytné:
- zavedení klienta do aplikace Podání Online
- získání komerčního certifikátu
- nastavení B2B ze strany klienta
Pro více informací doporučujeme prostudovat oficiální dokumentaci České pošty.
Nahrání klíče do administrace e-shopu
V první řadě musíte nahrát klíč pro Českou Poštu do administrace e-shopu.
1. V administraci otevřete sekci Nastavení > Soukromí a zabezpečení > Autorizace přístupu > Certifikáty a klikněte na Nový certifikát
2. V řádku Soubor certifikátu klikněte na Vybrat soubor a vyberte soubor soukromého klíče, který jste si vytvořili v rozhraní České Pošty. Certifikát musí mít příponu .pem. Po vložení klikněte na tlačítko Ověřit.
3. V dalším kroku můžete vyplnit název a poznámku. Certifikát uložte kliknutím na Uložit.
Napojení s použítím tokenu a tajného klíče
Pro správnou funkčnost propojení je nezbytné:
- zavedení klienta do aplikace Pošta Online.
- API token a tajný klíč.
API produktivního prostředí je přístupné pouze pro smluvní zákazníky. Pro získání přístupu k API je potřeba kontaktovat vašeho obchodního manažera. Obchodní manažer vám pomůže s registrací, počátečním nastavením a přidělí potřebná oprávnění. Kontaktní informace na vašeho obchodního manažera naleznete zde: Obchodní manažeři.
Postup pro vygenerování API tokenu a tajného klíče vám bude poskytnut ze strany České pošty.
Výhodou použití tokenu a klíče oproti certifikátu je možnost zadávat zásilky individuálně. Pokud jedna zásilka obsahuje chybná data, není celá zásilka zamítnuta, jak je tomu při přenosu s použitím certifikátu.
Nastavení napojení na Českou Poštu v administraci
Po nastavení klíče a získání přístupových údajů si službu nastavte v administraci. V sekci Nastavení > Rozšířené možnosti dopravy > Česká Pošta zaškrtněte políčko Aktivní a doplňte údaje v části Přístup k API:
- Contract ID (ID CČK složky) – doplňte dle smlouvy.
- Customer ID (přidělené technologické číslo) – doplňte dle smlouvy.
API Token - tuto sekci vyplňujte pouze v případe, že připojujete ČP přes token.
- API Token - API token z aplikace Pošta Online.
- Tajný klíč - klíč vygenerován v aplikaci Pošta Online.
- Režim - zvolte režim podle režimu napojení (tstovací / ostrý provoz).
Certifikát - tuto sekci vyplňujte pouze v případe, že připojujete ČP přes certifikát.
- Klientský certifikát - vyberte klientský certifikát nahraný v administraci eshopu dle předchozího postupu.
Nastavení odesílatele
V políčku Sender identificator vyberte jednu z možností nastavení adresy odesílatele. V závislosti na tomto nastavení lze změnit způsob výběru adresy.
- adresa - pokud zvolíte Sender identification jako adresa, je nutné pro nastavení adresy odesílatele v poli Odesílatel vybrat jednu z poboček vytvořených v Nastavení > Firemní údaje. Adresa pobočky musí být shodná s adresou odesílatele v systému České pošty, jinak zásilky nemusí byt akceptovány systémem České pošty.
- location number (doporučeno) - pokud nastavíte Sender identification jako location number, zobrazí se výběrové pole Location number, kde je potřebné vybrat jednu z adres odesílatele. Seznam adres se načítá přimo ze systému České pošty.
Další nastavení
- Sběrná pobočka – vyberte pobočku ze seznamu poboček České Pošty.
- Soulad s GDPR – pole je potřeba aktivovat pro zasílání dat do systému pošty.
Vytvoření způsobu dopravy
Pro zákazníky e-shopu je potřeba vytvořit novou možnost dopravy, aby mohli při objednávání zásilky využít možnost dopravy pomocí České pošty. Nové způsoby doručení se v ByznysWebu vytvářejí v Nastavení > Objednávky > Doručení, kliknutím na tlačítko „Nový způsob doručení".
Aby systém uměl identifikovat zásilky pro Českou Poštu, je třeba nastavit v políčku Dopravce na záložce Rozšířené možnost Česká Pošta. V políčku Služba dopravce můžete nastavit službu, která se nastaví jako výchozí pro novou zásilku. V případě, že zvolená služba umožňuje výběr z výdejních míst, zvolte seznam míst v poli Výdejní místa.
Odesílání zásilek a tisk štítků
Aby bylo možné odesílat jednotlivé objednávky pomocí České Pošty, je nutné z nich nejdříve vytvořit Zásilky. Postup, jak na to, a všechna potřebná nastavení pro práci se zásilkami naleznete v návodu Napojení na dopravce, zásilky.
V ByznysWebu je následně možné odesílat informace o zásilkách přímo do systému České Pošty. Po odeslání zásilek lze v systému vytisknout štítky.
Odeslání informací o zásilkách do České Pošty
- Pro odeslání dat o zásilkách klepněte na položku MENU a z nabídky vyberte Objednávka přepravy.
- V dialogovém okně vyplňte následující údaje:
- Dopravce – Česká Pošta
- Adresa svozu / podání – adresa podání zásilek
- Akce – odeslat data o zásilkách
Vytvoření štítků
- Klepněte na položku MENU a z nabídky vyberte Objednávka přepravy.
- V dialogovém okně vyplňte následující údaje:
- Dopravce – Česká Pošta
- Adresa svozu – adresa vaší pobočky
- Akce – vytvořit soupisku a štítky
- Klikněte na tlačítko Další a následně na Vytvořit.
Upozornění:
Aktuální verze napojení umožňuje jen odeslání zásilek a tisk štítků bez objednávky dopravy. Údaje se do systému České Pošty odesílají na pozadí po dávkách. V případě chyby se vygeneruje do notifikačního centra upozornění s odkazem na log souboru s chybou. Pokud je v dávce dat alespoň jedna chyba, nebude přijata do ČP žádná zásilka z dané dávky.
Po úspěšném odeslání dat se změní status jednotlivých zásilek na „Objednáno k přepravě". Soupisku se štítky pro všechny zásilky můžete následně stáhnout kliknutím na ikonku papíru při kterékoliv zásilce v daném svozu.