Vlastnosti a varianty produktů
Prodáváte produkty, jejichž výběr vyžaduje bližší specifikování vlastností? Nebo chcete umožnit návštěvníkům e-shopu vyhledávání produktů podle vlastností? Řešením je nastavení vlastností a variant produktů.
funkce je dostupná pro e-shopy vytvořené po 11/2022 nebo pro ty, které žádaly o migraci na tzv.atributový systém
Typy vlastností a variant produktů
Rozlišujeme více druhů vlastností a variant.
Fyzická varianta
Představit si ji můžeme jako skladový produkt. Například tričko se vyrábí v rozličných barvách a v rozličných velikostech. Jak „barva“, tak i „velikost“ jsou fyzickými variantami. Jedno konkrétní tričko na skladě je kombinací obou vlastností. Skladová položka produktu je tedy definovaná jako kombinace všech fyzických vlastností – „fyzických variant“.
Příklad: prodáváme trička. Velikost trička bude fyzickou variantou.
Bližší informace k nastavení variant najdete v návodu na nastavení variant produktů.
Varianta
Je jakákoliv charakteristika produktu, která představuje verzi produktu volitelnou zákazníkem. Pro každou verzi produktu – hodnotu varianty – můžete určit příplatek. Pro běžné varianty se nesleduje skladový status.
Příklad: prodáváme trička s potiskem, který si může zákazník vybrat. Velikost byla fyzickou variantou, motiv potisku je variantou. Potisk totiž nemá vliv na skladovou zásobu. Varianta ale může ovlivnit výslednou cenu produktu.
Příklad: můžete zakoupit stejný elektromobil s rozdílnou kapacitou akumulátorů. Jde o ten samý elektromobil, ale varianta s větší kapacitou akumulátorů bude o něco dražší.
Bližší informace k nastavení variant najdete v návodu na nastavení variant produktů.
Parametr / informace
Slouží k určení specifických vlastností produktu, které se dají využít i ve vyhledávání produktů. Na rozdíl od variant je zákazník nemá možnost vybrat.
Příklad: prodáváme trička. Jako parametr definujeme materiálové složení, 100% bavlna. Zákazník bude mít informaci o produktu, a pokud to umožníme, bude moct v e-shopu podle parametru/informace produkty jednoduše filtrovat.
Bližší informace k nastavení variant najdete v návodu na nastavení doplňkových informací.
Zákazníkův text
Text, který si může zákazník při objednání produktu nadefinovat.
Příklad: prodáváme trička s výšivkou jména. Do políčka Zákazníkův text objednávající zadá jméno, které chce na tričko vyšít.