Produkty - úvod
S ByznysWebem vytvoříte profesionální internetový obchod. Katalog vašich produktů a služeb se tak může dostat k obrovskému množství uživatelů internetu. S ByznysWebem můžete výrazně zvýšit svůj obrat a zisky a navázat dlouhodobá úspěšná obchodní partnerství.
Nové produkty vytvoříte v e-shopu pomocí ikony Nový produkt
, (najdete ji v sekci PRODUKTY, vpravo nahoře nad tlačítkem VLASTNOSTI KATEGORIE).
Vyplňte pouze ta pole, která potřebujete. Název produktu, krátký popis a cena jsou povinné. Na webu se automaticky zobrazí jenom pole, která vyplníte.
Hlavní informace:
Název produktu: Vepište název produktu. Doporučujeme do názvu produktu vyplnit i důležité klíčové slovo, má to význam pro vyhledávače. Název produktu je zároveň důležitý metatag Title, takže v Google bude možné vyhledat po čase každý produkt s dobře vytvořeným názvem. Název produktu musí být stručný, jasný a výstižný. Nesnažte se do názvu produktu zakomponovat všechny vlastnosti a parametry. To samé platí i pro URL identifikátor.
Hlavní obrázek produktu: Klikněte na tlačítko "Vybrat" a vyberte požadovaný obrázek. Obrázek se musí nacházet v sekci "SOUBORY" (Pokud jste obrázek do souborů ještě nenahráli, postupujte podle návodu: www.byznysweb.cz/a/239)
Výrobce: Ve výběrovém menu označte požadovaného výrobce. Pokud se v seznamu nenachází, vytvořte jej kliknutím na NOVÝ. Vepište jméno výrobce a uložte. Znovu rozklikněte výběrové menu a vyberte nově vytvořeného výrobce.
Štítky: Produktu můžete přiřadit různá označení, např. akce, novinka, skladem. Klikněte na znaménko plus u okna štítku, následně ve výběrovém menu vyberte požadovanou značku a uložte. Nový štítek vytvoříte v sekci NASTAVENÍ / PRODUKTY / ŠTÍTKY PRODUKTU / PŘIDAT ŠTÍTEK.
Stručný popis a dlouhý popis: Vkládání textů je podobné práci v jakémkoliv textovém editoru. Do popisu můžete vložit i video. Návod naleznete zde: Vložení videa přes blok Text. Je potřeba v popisu produktu vyplnit důležitá klíčová slova pro zlepšení pozice v Googlu a jiných fulltextových vyhledávačích.
Ceny produktu:
Cenu produktu nastavíte v druhé záložce s názvem CENY.
Obsahuje tyto položky:
Cena: Vepište cenu produktu. Pokud je cena desetinným číslem, napište např. 10,20, nebo 10.20. Můžete zadat cenu s nebo bez DPH. Prohlédněte si více o nastavení DPH v našich návodech: DPH.
Sleva: K produktu můžete přiřadit slevu kliknutím na znaménko plus v řádku Sleva / Původní cena. Následně ve výběrovém menu označte požadovanou slevu a klikněte na PŘIŘADIT. Novou slevu vytvořte pomocí tlačítka NOVÝ. Podrobnější návod na vytvoření slevy naleznete zde: Produktové slevy.
Původní cena: pokud nechcete používat systémové slevy (popsáné v odstavci výše), můžete zadat tzv. původní cenu, tedy cenu před slevou. Systém odečte hodnotu původní ceny od aktuální ceny a v e-shopu ji zobrazí jako slevu produktu. Původní cenu nastavte manuálně v detailu zlevněného produktu nebo hromadně pomocí xls importu produktů. Původní cena se v xls importu zadává do sloupce price_before. Podrobnější návod najdete zde: XLS import produktů. Díky tomu je možné zadat do systému slevu přímo při importu produktů.
* Poznámka: Systémovou slevu a původní cenu nelze kombinovat. Buď produktu přiřadíte slevu nebo zadáte cenu před slevou.
Cena s DPH: Po vyplnění ceny systém automaticky přepočítá cenu s DPH.
DPH (%): Přednastavená je 21% DPH. V případě potřeby je možné ji přepsat.
Předvolenou sazbu DPH můžete měnit v Nastavení / Produkty / Všebecné / Ceny.
Poznámka:
Zaokrouhlování cen a zobrazení počtu desetinných míst nastavíte v sekci NASTAVENÍ / PRODUKTY / MĚNY. Návod na nastavení měn naleznete zde.
Kategorie:
Hlavní kategorie produktu je ta, do které vkládáte nový produkt. Pokud si přejete, aby se produkt zobrazoval ve více kategoriích, proveďte nastavení v záložce KATEGORIE v okně PŘIDAT PRODUKT, resp. UPRAVIT PRODUKT.
- Zobrazí se struktura kategorií.
- Najdete a označte kategorii, do které chcete produkt přidat. Pokud se jedná o podkategorii, produkt se automaticky bude zobrazovat i v nadřazené kategorii.
SEO:
Rovněž funkce PŘIDAT PRODUKT zahrnuje možnost, jak zlepšit vaši pozici v internetových vyhledávačích. Právě k tomuto účelu slouží část SEO. Vyplňte položky NADPIS, KLÍČOVÁ SLOVA a POPIS PRODUKTU a posunete pozici produktu ve vyhledávání v Google a dalších vyhledávačích vpřed.
Klikněte na POKRAČOVAT a v detailu nového produktu přibudou ještě záložky:
Obrázky: Přidejte další obrázky produktu, zobrazí se jako galerie v detailu produktu. Obrázky přidáte pomocí ikony VYBERTE OBRÁZEK. Všechny obrázky však musíte mít nejprve nahrané v sekci SOUBORY. Návod na nahrávání obrázků:Vkládání obrázků.
Z hlediska SEO doporučujeme vyplnit Název, Title a Alternativní text obrázků v galerii produktu. Více info zde: Galerie obrázků
Jestliže chcete přidat větší množství obrázků do galerie produktu, můžete nahrát najednou celý obsah adresáře.
- V detailu produktu v záložce OBRÁZKY klikněte na VYBERTE OBRÁZEK.
- Najděte adresář obrázků, které chcete hromadně přidat.
- Pokud přejedete myší po adresáři, v pravém dolním rohu se objeví ikona:
- Po kliknutí na tuto ikonu nahrajete všechny obrázky z adresáře do galerie obrázků produktu.
Po vložení obrázků do galerie je možné zobrazovat v seznamu produktů první obrázek z galerie, jako alternativní obrázek, po najetí kurzorem myši na obrázek produktu. Tuto funkci je třeba aktivovat v Nastavení > Produkty> Všeobecné zakliknutím políčka Zobrazit alternativní obrázek v seznamu produktů.
DOPLŇKOVÁ POLE: Slouží k zobrazení doplňujících informací o produktu, které se dají využít i při vyhledávání. O této funkci se dozvíte více zde: Doplňková pole.
SKLAD: Slouží k:
- vložení EAN a import kódu produktu (EAN = European Article Number - čárový kód produktu, import kód - vlastní kód, který se používá při aktualizaci produktů pomocí XLS importu),
- nastavení dostupnosti - funkce Dostupnost (od-do): pokud chcete, aby se produkt na web stránce zobrazoval jen určitý čas, využijte toto nastavení. Kliknutím na kalendářík při kolonce Dostupnost (od do) přiřadíte produktu časový interval jeho viditelnosti.
- nastavení měrných jednotek. (Více info o měrných jednotkách v e-shopu.)
- Sklad produktu: Upravíte zde skladové číslo, status po vyprodání a počet produktů na skladu. Nejdříve však musíte sklad aktivovat v nastavení. Více o nastavení skladu naleznete zde: Sklad pro e-shop.
- zadání hmotnosti produktu, která bude souviset s volbou vhodné dopravy. (např. pro těžší produkt bude aktivní pouze doprava kurýrem)
ALTERNATIVY: Funkce, pomocí které můžete zákazníkovi při prohlížení produktu nabídnout i další související produkty. Více o alternativních produktech naleznete zde: Alternativní produkty.
DISKUSE: Ke každému produktu zákazníci mohou přidávat komentáře, pokud v nastavení povolíte komentování. Informace a nastavení diskuze: Diskuse k produktům.
V seznamu produktů je možné:
se přesměrovat na veřejně viditelnou webovou stránku a prohlédnout si detail vytvořeného produktu,
měnit pořadí produktů, v němž se mají zobrazovat na webu,
skrýt produkt bez toho, abyste ho museli mazat. Kliknutím na původní ikonu ,
vymazat nepotřebný produkt.
Produkt je viditelný v administraci, ale v eshopu se nezobrazuje? Zkontrolujte si v sekci NASTAVENÍ / PRODUKTY / VŠEOBECNÉ funkci "Nezobrazovat produkty v skrytých nebo uzamčených hlavních kategoriích". Pokud máte tuto možnost označenou, produkty, které mají svou hlavní kategorii skrytou nebo zamčenou, se nebudou v eshopu zobrazovat, nebudou dohledatelné. Vždy si prověřte hlavní kategorii produktu.
Údaje o produktu můžete kdykoliv měnit nebo doplnit.
- V menu vyberte kategorii, ve které se produkt nachází. Vpravo se zobrazí seznam produktů dané kategorie.
- V tomto seznamu najděte produkt, který chcete upravit. Klikněte na jeho název.
- Otevře se formulář UPRAVIT PRODUKT – NÁZEV PRODUKTU.
- Produkty lze vyhledat také pomocí políčka pro vyhledávání v horní liště sekce PRODUKTY. Pro filtrování produktů můžete využít ROZŠÍŘENÉ HLEDÁNÍ. Zadejte kritéria filtru a klikněte na POUŽÍT.