Přehled a funkce bloků v redakčním systému ByznysWeb.cz
V administraci webové stránky a e-shopu od ByznysWebu najdete různé bloky, prostřednictvím kterých si jednoduše vytvoříte obsah svého webu, přidáte fotogalerie, produkty z jednotlivých kategorií, nejprodávanější produkty, sociální sítě apod.
Stačí v sekci „Stránky" kliknout vpravo nahoře na „Nový blok":
Bloky jsou rozděleny do čtyř kategorií:
OBSAH (Text, Galerie, Formulář, Novinky, Nejnovější novinky, Nadpis, Kniha návštěv, Rozcestník, Menu, Dynamický banner, FAQ, Ankety, Sociální sítě, Výzva k akci - CTA, Výhody, Názory zákazníků),
PRODUKTY (Produkt z, Obsah kategorie, Navštívené produkty, Nejprodávanější produkty, Nové produkty),
ROZŠÍŘENÉ (Přesměrovaní, HTML kód, Mapa stránek, Obsah z),
WIDGETY (Facebook, Mapy Google, YouTube video, Twitter box, Instagram, Mapy.cz).
Podle toho, jakou verzi ByznysWebu jste si objednali, máte v administraci svého webu aktivní jednotlivé bloky.
Jejich výpis najdete ve srovnávací tabuce pod ceníkem ByznysWeb.cz:
OBSAH
Text – slúži na vytváranie obsahu web stránky.
Kromě vkládání textů a jejich úpravy (úprava písma – zvětšení, zmenšení, barva, zvýraznění, zarovnání textu, odrážky, číslovaný seznam) můžete prostřednictvím textového editoru vkládat obrázky, hypertextové odkazy nebo kotvy. K dispozici je rovněž HTML kód textového editoru, který ale nedoporučujeme využívat pro vkládání např. konverzních kódů. Pro tento účel využijte blok HTML kód.
Galerie – vložení fotogalerie nebo Youtube videí do webové stránky.
Umožňuje jednoduché vkládání obrázků a jejich optimalizaci, samozřejmostí je změna poradí obrázků a nastavení počtu sloupců nebo velikosti náhledů.
Nastavení můžete kdykoliv upravit. Přes galerii vložíte i videa z Youtube.
Formulář – kontaktní formulář, formulář pro zaslání poptávky nebo jednoduchý informační formulář na webovou stránku nebo e-shop vložíte přes blok Formulář. Obsahuje všechna potřebná pole, jejichž vyplněním získáte kýžené informace od potenciálních zákazníků – např. krátký text, dlouhý text, zaškrtávací políčko, výběrové menu, e-mail, hlavička, datum nebo soubor. Odeslaný formulář přijde na vybraný e-mail a přehled všech vyplněných formulářů máte i přímo v daném bloku. V souvislosti s bezpečnostními opatřeními doporučujeme nastavit ochranu formulářů recaptcha podle návodu.
Novinky – jsou ideální pro psaní článků na váš blog, který můžete v rámci webu provozovat bez jakýchkoliv poplatků navíc. Blok Novinky umožňuje vytvořit článek nebo naplánovat zveřejnění draftu, obsahuje všechny nástroje textového editoru, nadpis, vložení anotace článku, rovněž možnost přidat alternativní příspěvky (odkazy na články s podobným nebo souvisejícím obsahem). Z hlediska SEO je důležité věnovat se i správnému vyplnění SEO atributů jako Nadpis, Klíčová slova a Popis ke každému článku. Pokud byste měli zájem, na požádání vám k článkům aktivujeme např. Facebook komentáře.
Nadpis – blok nadpis umožní vložit nadpis úrovně H2 do textu. V rámci grafického uspořádání a stylistických úprav spřehlední delší texty na webu. Nadpis můžete vložit i přímo přes Textový editor. Více informací o nutnosti dodržovat hierarchii nadpisů najdete i v připraveném návodě.
Kniha návštěv – v minulosti se využívala zejména pro zanechání feedbacku od vašich zákazníků. Ale dnes, když reference sbíráme především ve srovnávačích zboží, na sociálních sítích nebo přímo na Googlu, už Knihu návštěv e-shopaři využívají méně. Blok umožňuje nastavit počet příspěvků na stránku, určit pořadí příspěvků, vyžádat e-mail návštěvníka nebo nastavit zasílání upozornění o novém příspěvku na váš e-mail. Když se Knihu návštěv rozhodnete používat, nezapomeňte aktivovat antispamovou ochranu recaptcha.
Rozcestník – díky Rozcestníku vložíte na stránku odkazy na další podstránky. Je skvělým orientačním prvkem pro zákazníky a rovněž má význam pro SEO. Rozcestník v ByznysWebu slouží na vkládání obrázkových nebo textových odkazů, které návštěvníky nasměrují na potřebnou podstránku. V nastaveních Rozcestníku můžete upravit počet sloupců s odkazy, velikost obrázků, vložit tag Title pro odkaz, titulku a alternativní text pro obrázek.
Menu – představuje doplňkovou navigaci například pro důležité odkazy v patičce webu nebo do bočných sloupců. Ke každé podstránce nebo sekci můžete vložit i výstižnou ikonku z databáze přímo ve svém webu. Návštěvníci vašeho webu se tak rychleji zorientují a najdou to, co hledají.
Dynamický banner – nástroj na vytvoření poutavých bannerů, které můžete umístit kdekoliv na webovou stránku nebo do e-shopu. Je možné přidat libovolný počet obrázků, které se budou efektně střídat a na každý z bannerů nastavit přesměrování do potřebné sekce nebo na podstránku. Dbejte na optimální velikost obrázků, ideálně např. do 150 kB. Pro komprimaci můžete využít např. i TinyPNG.com.
Faq – vytvoření seznamu často se opakujících otázek (např. ohledně nákupu, registrace, dodacích podmínek, reklamace zboží) a odpovědí na ně.
Funkce - kategorie otázek, možnost vložit Nadpis, Klíčová slova a Popis ke každé otázce, fotogalerie k otázce.
Ankety – jsou ideální, když potřebujete získat feedback od návštěvníků svého webu. Každé hlasování se ihned zobrazí i na webu. Maximální počet odpovědí, které budou mít respondenti na výběr, je 10. Výsledky ankety se zobrazují na veřejné stránce a v administraci webu.
Sociální sítě – odkazy na sociální sítě (Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, LinkedIn) nebo i váš blog s ikonkami zdarma přidáte do kterékoliv oblasti a podstránky svého webu. Kromě Kontaktu můžete blok Sociální sítě vložit například i jako globální blok do patičky, aby byly odkazy viditelné na každé podstránce. Pomocí třídy iconOnly můžete zobrazit jen ikonku bez textového popisu.
Výzva k akci (CTA) – jak vložit tlačítko s výzvou k akci do svého webu, když nemáte k dispozici grafika ani programátora? V ByznysWebu stačí použít blok CTA, který se barevně přizpůsobí aktuálně zvoleným odstínům ze sekce Design. Výzvu k akci můžete vložit přes tlačítko, obrázek nebo obrázek s pozadím. CTA button přes hypertextový odkaz prolinkujete na potřebnou sekci nebo podstránku.
Výhody – v čem se odlišuje váš e-shop od konkurence? Ukázte svým zákazníkům, jaké benefity jim nabízíte, přesvědčte je, aby nakoupili právě u vás. Ke každé výhodě můžete vložit výstižnou ikonku z databanky zdarma nebo si nahrát svou vlastní, která dokonale ladí s vaším webdesignem. Přes blok Výhody můžete zveřejnit například rychlé dodání, prodlouženou záruku, bonusový systém, tradiční výrobu nebo slevy pro věrné zákazníky.
Názory zákazníků – recenze a hodnocení, které jste nasbírali napříč internetem a sociálními sítěmi můžete využít i na svém webu. Stačí je vložit přes blok Názory zákazníků. Výhodou je, že pozitivní reference, které poukazují na váš přístup, kvalitu zboží nebo služeb, mají vliv na nákupní rozhodování dalších potenciálních zákazníků.
PRODUKTY
Produkt z – díky bloku Produkt můžete vložit na stránku libovolné produkty z různých kategorií. Vhodné na vytvoření nabídky zboží v akci, výprodeje, nových produktů, atd. Můžete si vybrať různé zobrazení – v hlavním obsahovém sloupci jako seznam, mřížka nebo tabulka, v postranním sloupci – jeden sloupec, jednoduchý seznam.
Obsah kategorie – na stránce zobrazíte všechny produkty z vybrané kategorie. Slouží na umístění produktů vybrané kategorie z e-shopu na stránky. Tímto způsobem můžete zobrazit obsah libovolného počtu kategorií i v sekci Stránky. Blok Obsah kategorie obsahuje rovněž nastavení rozložení, díky kterému víte vybrat například i zobrazení v bočním sloupci webu.
Navštívené produkty – umožněte zákazníkům svého webu zobrazit produkty, které si na vašem e-shopu naposledy prohlíželi. Název bloku si můžete upravit podle sebe, např. Produkty, které vás zaujaly, stejně jako rozložení, počet produktů nebo nastavení bloku jako globálního.
Nejprodávanější produkty – ukažte návštěvníkům svého e-shopu, o které produkty z které kategorie je největší zájem. Přidejte blok Nejprodávanější produkty na kteroukoliv stránku svého webu. Můžete vybrat kategorii e-shopu nebo jen jednu kategorii. Rovněž víte nadefinovat časové období a zobrazit jen nejprodávanější produkty např. za posledních 30 dní.
Nové produkty – přidejte přehled nejnovějších produktů ze svého e-shopu. Upravte si podle sebe název, rozložení, počet produktů nebo obezení na danou kategorii. Tak, jak všechny bloky, i blok Nové produkty můžete nastavit jako globální blok
ROZŠÍŘENÉ
Přesměrování – blok Přesměrování umožňuje nastavit přesměrování z kterékoliv podstránky vašeho webu na jinou stránku/kategorii produktů nebo externí URL adresu. Rovněž víte nadefinovat, zda se má daná URL adresa otevřít v novém okně nebo ne. Kvůli možnému omezení otevírání hypertextových odkazů do nových oken doporučujeme ponechat nastavení otevření v daném okně.
HTML kód – je blok, přes který doporučujeme vkládat různé konverzní kódy, bannery nebo kódy pro affiliate, resp. sledování návštěvnosti. Pokud ovládáte HTML, dokážete si prostřednicvím tohoto bloku vytvořit například tabulku nebo jakýkoliv jiný obsah. Trackovací kód vložený přes HTML blok se na webu nezobrazuje a přitom plní svou funkci.
Mapa stránek – přes blok Mapa stránky vložíte na svůj web strukturu všech nadřazených stránek a jejich podstránek a rovněž kategorií a podkategorií produktů, která umožní uživatelům najít sekci, kterou hledají. Mapa stránky se uživatelům standardně zobrazuje tehdy, když zadají URL adresu, která již na vašem webu není k dispozici.
Obsah z – pomocí bloku Obsah z na stránku vložíte libovolný blok z jiné stránky bez nutnosti kopírování bloků nebo vytváření nových, identických bloků. Využijete jej v případě, že potřebujete zobrazit stejný obsah na více stránkách webu bez zbytečných duplicit, které nemá rád ani Google.
WIDGETY
Facebook – vložení Facebook Like boxu na stránku. Umožňuje přizpůsobit nastavení vzhledu boxu – šířka, výška, světlé nebo tmavé převedění, rovněž možnosti zobrazení - příspěvky, fanoušci, hlavička účtu apod. Facebook Like Box můžete umístit např. do bočních sloupců webu.
Mapy Google – vložení mapy z Google Maps na stránku. Na svou mapu můžete vložit více bodů (míst, např. prodejny nebo pobočky). Blok umožňuje nastavit velikost, zoom, přednastavený typ mapy (mapa, satelitní, hybridní, terén), nastavení středu mapy (výběrem některého ze zadaných bodů), výběr zobrazení ovládacích prvků mapy (typ, přiblížení, mírka, ...). Kvůli možnému spomalení načtení webu doporučujeme Google Maps widget vkládat do sekce Kontakt a ne jako globální blok na každou podstránku.
YouTube video – vložení videa z YouTube.com na stránku. Widget umožňuje upravit nastavení vzhledu videa (šířka, výška, barva), automatické přehrávaní, zobrazení ovládacích prvků. Blok můžete využít např. na prezentační nebo explainer videa do sekce O nás, abyste představili své produkty a služby.
Twitter box – vložení Twitter boxu na webovou stránku nebo e-shop nabízí přehled vašich posledních tweetů přímo na webu. Pokud svůj e-shop nebo prodejmu prezentujete i na Twitteru, stejně jako FB Like box můžete pro zobrazení svých posledních tweetů využít i widget Twitter box.
Instagram – propojení e-shopu nebo webové stránky s Instagramem je dnes už nevyhnutností. V ByznysWebu vám stačí vložit widget Instagram a nastavit, kolik příspěvků si přejete zobrazovat, v jakém rozložení, zda se má zobrazit i hlavička účtu nebo ne. Když si dáváte záležat na kvalitních produktových obrázcích na Instagramu, rozhodně využijte Instagram blok. Dokáže zaujmout pozornost vašich zákazníků a pomůže vám získat nové followery.
Mapy.cz – vložení interaktivní mapy s označením vaší prodejny nebo sídla ze serveru Mapy.cz využijete stejně jako widget Google Maps. I zde si umíte upravit velikost mapy, mírku, zobrazit ovládací prvky apod.