Jaké funkce srovnávače Heureka.cz podporuje ByznysWeb?
Máte svůj e-shop zaregistrovaný ve srovnávači zboží Heureka.cz? S ByznysWebem si vytvoříte Heureka friendly webové stránky. Obsahuje množství nových funkcí pro korektní zobrazování vašich produktů v tomto srovnávači a mnohé další.
ByznysWeb podporuje tyto funkce Heureky:
- Ověřeno zákazníky
- Dodací lhůta
- Kategorizace produktů
- HeurekaPoint
- Měření konverzí
- Rychlá aktualizace XML feedu
- Doplňkový XML soubor pro dostupnost zboží
- Rozšířený XML feed pro varianty produktů a doplňková pole
- Možnosti dopravy zboží v XML feedu - element DELIVERY
Základní nastavení eshopu pro Heureku naleznete v sekci NASTAVENÍ / PRODUKTOVÉ SROVNÁVAČE / HEURÉKA. Obsahuje funkce, díky kterým můžete snadno doladit svůj XML feed pro optimální zobrazení produktů v tomto srovnávači.
Na co slouží:
Výchozí termín dodání - info zde
Výchozí Heuréka CPC - nastavíte maximální cenu, kterou jste ochotni nabídnout za proklik. Desetinná místa oddělte desetinnou čárkou.
Exportovat doplňková pole - info zde
Tag PRODUCTNAME - info zde
Přidat varianty k názvu produktu - vloží přiřazené varianty k názvu produktu. Tag <PRODUCT> bude mít pak např. takovýto tvar "Roxy kabelka Barva oranžová, Materiál umělá kůže"
Heureka point - info zde
Použít dlouhý popis produktu - do tagu <DESCRIPTION> se budou tahat informace z dlouhého popisu, defaultně se používá krátký popis.
Přenos jednotkové ceny - pokud používáte měrné jednotky, aktivace této funkce dosadí do XML cenu za měrnou jednotku, nikoli prodejní cenu. Např. pokud prodáváte podlahy, cena za m2 je 317 Kč (tj cena měrné jednotky) ale cena balení je 650 Kč (tj prodejní cena), do Heureky pošlete nižší cenu = 317 Kč, co je pro vás výhodnější.
Heuréka ověřené - info zde
Heuréka konverze - info zde
Ověřeno zákazníky
Služba OVĚŘENO ZÁKAZNÍKY doporučuje zákazníkovi nejlepší obchod na základě reálných hodnocení od skutečných zákazníků, kteří v e-shopu již nakupovali.
10 dní po realizaci nákupu pošle Heureka zákazníkům cílený dotazník, na jehož základě získá e-shop objektivní a reálné hodnocení. Toto hodnocení ovlivňuje ZMOD (Zero Moment od Truth) další potenciální zákazníky daného internetového obchodu.
Implementace je zdarma a probíhá výběrem políčka v administraci webu – NASTAVENÍ/PRODUKTOVÉ SROVNÁVAČE/HEUREKA:
Více informací o službě Ověřeno zákazníky naleznete zde.
Dodací lhůta (delivery_date)
Pokud si přejete pro všechny produkty nastavit jednotnou dodací lhůtu (zadáváte pouze číslo = počet dní, např. 0 = zboží je na skladě ihned k dodání, 7 = zboží je dostupné do 7 dnů), můžete tak učinit v sekci NASTAVENÍ/PRODUKTOVÉ SROVNÁVAČE/HEUREKA:
Dodací lhůtu je možné zadat i podle konkrétních statusů, k dispozici máte rozhraní NASTAVENÍ/SKLAD/STATUSY/ záložka PRODUKTOVÉ SROVNÁVAČE:
Chcete vašim zákazníkům nabídnout nejrychlejší dodání zboží? Nastavte hodinu, do které je třeba odeslat objednávku. Tato informace se automaticky přenese k vašim produktům zaindexovaných na Heureka.sk:
Na tomto místě se nastavuje dodání také pro ostatní srovnávače - Heureka.sk, Zbozi.cz, Google nákupy, Najnakup.sk, Pricemania.sk.
1. AKTIVNÍ SKLAD
Nastavení dodací lhůty pro skladové statusy je dostupné, pouze pokud používáte sklad. (Aktivuje se v NASTAVENÍ/SKLADY/VŠEOBECNÉ). Více o skladu se dozvíte zde.
Pokud používáte sklad, musíte zadávat dodací dobu pro skladové statusy. V tomto případě se výchozí termín dodání, který nastavujete v NASTAVENÍ / PRODUKTOVÉ SROVNÁVAČE do XML feedu netáhne.
Co když mají varianty produktu různou dobu dodání? Jak se to projeví ve feedu?
XML feed podporuje varianty produktů. Proto pokud nastavíte různý DELIVERY_DATE pro skladové statusy a varianty téhož produktu mají různé statusy (např. na objednávku - DELIVERY_DATE = 20 dní, skladem - DELIVERY_DATE = 3 dny), vše je v pořádku. Rozdílná doba dodání pro varianty se v xml feedu zobrazuje správně. Více o rozšíření XML feedu o varianty naleznete zde.
2. NEAKTIVNÍ SKLAD
Pokud sklad máte vypnutý a v NASTAVENÍ / PRODUKTOVÉ SROVNÁVAČE / HEUREKA v řádku "Výchozí termín dodání pro Heureku": zadáte nějaké číslo, toto číslo se začne zobrazovat ve feedu Heureky.
Kategorizace produktů
Heureka vaše produkty správně spáruje, pouze pokud jsou kategorie produktů pojmenovány stejně jako na Heureka.cz. Více o párování produků najdete ZDE. V ByznysWebu produktům můžete přiřadit jednak kategorii, kterou používáte ve vašem e-shopu, jednak kategorii pro Heureka.cz.
Kategorii pro Heureka.cz vyberte v sekci PRODUKTY / VLASTNOSTI KATEGORIE. Postupně se budou odkrývat nové políčka podle hierarchie kategorií. (Např. pokud hledáte dámské plavky, vyberte nejdříve kategorii oblečení a móda, dámské oblečení a nakonec dámské plavky.)
Pokud chcete zvolenou kategorii pro Heureku vymazat, klikněte na tlačítko RESETOVAT.
UPOZORNĚNÍ: Máte slovenskou jazykovou verzi a jste zaregistrovaní na Heureka.sk? Pokud chcete, aby se vaše produkty správně tahali a spárovali na Heureka.sk, vyplňte v slovenské verzi ve vlastnostech kategorie - slovenské kategorie pro Heureku (např. Oblečenie a móda / Dámské oblečenie / Dámske tričká).
Nedaří se vám najít potřebnou kategorii? Pomůže vám Heureka.
Do vyhledávání na Heureka.cz vložte hledanou kategorii. Heureka vám najde přímo produkty. Pod názvem produktu je kategorie – klikněte na ni.
Dostanete se do kategorie, kterou hledáte, přičemž v horní části stránky se zobrazuje cesta ke kategorii.
Kategorie v administraci své webové stránky zadávejte podle cesty, kterou vám ukáže Heureka.
HeurekaPoint
Jedná se o síť výdejních míst Uloženka, která internetovým obchodům zajišťuje výdej objednaných produktů. Návod jak přidat HeurekaPoint do možností dopravy ve Vašem e-shopu naleznete zde: Doručení na pobočku HeurekaPoint.
Více informací o HeurekaPoint naleznete zde.
Měření konverzí
MĚŘENÍ KONVERZÍ od Heureka.cz vám přináší možnost měřit efektivitu vašich investic.
Jejich prostřednictvím dokážete zjistit:
- kolik procent prokliků konvertuje do objednávky, samozřejmě i samotný obrat z objednávek a návratnost financí zaplacených za prokliky – jedná se o tzv. Plnou implementaci
- procentuální konverzní poměr - tzv. Omezená implementace
Update 08/2024: Nové měření konverzí je přesnější než GA4 a přináší řadu vylepšení:
- Nová administrace v Heurece s vylepšenými grafy a jejich obsahem, přesné statistiky napříč platformami,
- lepší párování objednávek, nově i ze Safari a Firefoxu,
- přepočet měny,
- jednodušší správu cookies, pozn: jako "source" je nastaven "bw"
- v budoucnu vylepšené statistiky s dopočítanými konverzemi pomocí algoritmu Heureky.
Více informací o funkcionalitě MĚŘENÍ KONVERZÍ od Heureka.cz naleznete zde.
Implementaci této funkce zvládnete i sami :) přes administraci web stránek - NASTAVENÍ - PRODUKTOVÉ SROVNÁVAČE - HEUREKA. Zaškrtněte možnost HEURÉKA KONVERZE a vložte veřejný klíč svého e-shopu (ve tvaru např. //'ABCDEFGH12345NOPQRS1111123456789' //).
Rychlá aktualizace XML feedu
Pro okamžitou aktualizaci feedu použijte tuto URL adresu: http://nazev-domeny.cz/erp/impexp/specialexport/heureka_cron (za XML feed pro Heureku doplňte _cron a dejte načíst v prohlížeči).
Urgentní aktualizaci oceníte například tehdy, když přidáváte nové produkty a máte zájem je co nejdříve zobrazit i svým zákazníkům nebo když potřebujete odmazávat neaktuální produkty a nechcete, aby se nadále zobrazovaly v srovnávači zboží na Heureka.cz.
Pokud provozujete internetový obchod na ByznysWebu adresy XML feedů naleznete zde.
Doplňkový XML soubor pro dostupnost zboží
Co je to doplňkový XML soubor pro dostupnost zboží se dočtete na stránkách Heureka.cz.
Adresa doplňkového XML souboru je:
https://nazev-domeny.cz/erp/impexp/heurekaexport/availability (pro e-shopy s atributy. Pokud máte v Nastavení > Produkty položku Vlastnosti a varianty, váš e-shop používá vlastnosti produktů tzv. atributy)
nebo:
http://nazev-domeny.cz/erp/impexp/specialexport/heurekaAvailability
... místo "nazev-domeny.cz" prosím zadejte svůj název domény (tzv. URL adresu)
Pro aktivaci dostupnostního XML souboru je potřeba mít zapnutý Sklad a aktivovanou možnost nastavit počet položek skladem.
Poznámka:
Dostupnostní XML feed nepodporuje varianty produktů. Požádejte nás o změnu nastavení na novější atributový režim.
Dostupnostní XML feed včetně variant je podporován pro e-shopy s atributy.
Rozšířený XML feed pro varianty produktů a doplňková pole
a) VARIANTY PRODUKTŮ
Pokud mají Vaše produkty varianty, nebo novější varianty tzv. atributy, určitě oceníte XML feed pro Heureku rozšířen o element: PARAM . Díky němu se do Heureky importují nejen základní produkty, ale i všechny jejich varianty. Význam všech elementů feedu najdete na stránkách Heureka.cz. Konkrétně k PARAM návod zde.
Příklad elementu PARAM v XML feedu:
<PARAM>
<PARAM_NAME>Barva</PARAM_NAME >
<VAL>Černá</VAL>
</PARAM>
Kvůli rychlosti načítání XML feedu je počet variant, které se táhnou do XML feedu omezen na 3 různé varianty.
Rozšířený XML feed je dostupný automaticky jakmile začnete používat varianty na URL adrese:
https://nazev-domeny.cz/erp/impexp/heurekaexport/download (e-shopy s atributy + vytvořené po 11/2022) nebo
https://nazev-domeny.cz/erp/impexp/specialexport/heureka (starší formát pro doplňková pole).
Aktualizuje se jednou za 24 hodin, případně dle Vašich potřeb přidáním "_cron" na konec URL adresy. Více zde: XML pro srovnávače cen.
Ve feedu se zobrazují varianty, také s ohledem na skladový status a dobu dodání. Informace o době dodání naleznete zde.
Do feedu se negenerují produkty, které mají v NASTAVENÍ / SKLADY / STATUSY nastaven skladový status: Objednávka povolena: NE, Produkt viditelný: ANO. Důvod: Zbytečně byste platili Heuréce za proklik na produkt, který ve skutečnosti nelze objednat.
Stejná skupina variant (např. barva, velikost) je ve feedu označena v tagu ITEMGROUP_ID, například : <ITEMGROUP_ID>146</ITEMGROUP_ID> - znamená, že varianta barva má v našem feedu Itemgroup_id 146 a všechny produkty, které mají nastavené varianty podle barvy, budou mít také Itemgroup_id 146.
ITEMGROUP_ID systém přiřadí automaticky, nemusíte ho nastavovat.
b) DOPLŇKOVÁ POLE
Pokud chcete mít v XML feedu i doplňková pole, tuto funkci si musíte nejprve aktivovat v administraci.
V sekci NASTAVENÍ/PRODUKTOVÉ SROVNÁVAČE/HEURÉKA zaškrtněte možnost EXPORTOVAT DOPLŇKOVÁ POLE a uložte.
Na co je to dobré?
Vaše doplňková pole budou fungovat v Heuréce jako filtr podle parametrů produktu (např. barva, materiál, druh). Návštěvník Heureky tak rychleji najde co potřebuje, tedy i Váš produkt. Funguje to na stejném principu jako export variant produktu (viz výše).
Príklad: Prodáváte dekorativní kosmetiku na oči - oční stíny, řasenky, ... Heuréka však prípravky na oči ve svých kategoriích nedělí na oční stíny, řasenky, atd. Vy tedy ve vlastnostech kategorie vyberete Kategorii pro Heureku - Přípavky na oči. Vytvoříte doplňková pole s názvem DRUH a produktem v kategorii "Oční stíny" nastavíte DRUH - oční stíny, pro "Řasenky na oči" - DRUH - řasenky.
V XML feedu se to projeví takto:
...
<PRODUCT>Max Factor Wild Mega Volume řasenka</PRODUCT>
...
<PARAM>
<PARAM_NAME>Druh</PARAM_NAME>
<VAL>řasenky</VAL>
</PARAM>
...
<CATEGORYTEXT>
Heureka.cz | Kosmetika a zdraví | Kosmetika | Dekorativní kosmetika | Přípravky na oči
</CATEGORYTEXT>
Návštěvníci Heureky pak tuto řesenku najdou v kategorii "Přípravky na oči" po odfiltrování parametru "řasenky" (http://oci.heureka.cz/f:20265:1246261/).
DELIVERY - možnosti dopravy zboží v XML feedu pro Heureku
Element DELIVERY obsahuje způsob a cenu dopravy, kterou lze využít pro doručení produktu. Opakuje se tolikrát, kolik způsobů dopravy je možné pro tento produkt využít.
Například:
<DELIVERY>
<DELIVERY_ID>CESKA_POSTA</DELIVERY_ID>
<DELIVERY_PRICE>150</DELIVERY_PRICE>
<DELIVERY_PRICE_COD>180</DELIVERY_PRICE_COD>
</DELIVERY>
Jednotlivé tagy znamenají:
- DELIVERY_ID - ID dopravce dle specifikace Heureky.
- DELIVERY_PRICE - celková cena (cena s DPH) za dopravu produktu při platbě předem .
- DELIVERY_PRICE_COD - celková cena (cena s DPH) za dopravu při platbě na dobírku. Pokud e- shop nezasílá zboží na dobírku, tento tag se neuvádí.
Do XML feedu ByznysWebu se element DELIVERY generuje automaticky a to podle specifikace Heureky a Vašeho nastavení dopravy v sekci NASTAVENÍ/OBJEDNÁVKY/DORUČENÍ.
Pokud jste ho ve Vašem feedu nenašli, počkejte na aktualizaci feedu, případně jej aktualizujte manuálně pomocí adresy http://nazev-domeny.cz/erp/impexp/specialexport/heureka_cron
Které možnosti dopravy bude obsahovat můj XML feed?
Pokud máte více možností dopravy, např. kurýr DPD, osobně, česká pošta, generují se všechny (dle specifikace Heureky).
Pokud máte v e-shopu více krát tu samou dopravu, generuje se nejlevnější možnost dopravy.
Pokud využíváte eshopu možnosti dopravy Česká pošta a také Česká pošta - balík na poštu, platí:
- Pokud doprava obsahuje slovo "pošta", a neobsahuje slova "na poštu", ve feedu se zobrazí CESKA_POSTA
- Pokud obsahuje slova "pošta" a zároveň "na poštu", v heureka feedu se zobrazí CESKA_POSTA_NA_POSTU
DELIVERY_ID - VLASTNI_PREPRAVA jsme na žádost klientů zakázaly generovat do feedu, dříve se tak generovali vlastní možnosti přepravy, například osobní převzetí, nebo to, co se nenacházelo v specifikaci Heureky. Do feedu se generovala nejlevnější vlastní přeprava.
Pokud v systému existuje platba Dobírka, tuto platbu systém považuje za dobírku, která se přičte k ceně dopravy do tagu DELIVERY_PRICE_COD
UPOZORNĚNÍ:
DELIVERY_ID pro Heureku systém rozeznává z názvu dopravy (např. pokud se zde nachází klíčové slovo "pošta", ID bude CESKA_POSTA). Proto je třeba z Vaší strany zvolit takový název dopravy, který bude obsahovat ID dopravy. Tedy název "kurýr" - je nesprávný, správné označení je "Kurýr UPS".
Názvy dopravy, které neobsahujou klíčové slovo, systém vyhodnotí jako vlastní dopravu (DELIVERY_ID tedy bude VLASTNI_PREPRAVA).
Seznam všech klíčových slov pro DELIVERY_ID, resp. seznam podporovaných dopravců a další informace naleznete na www stránce Heureka.cz: sluzby.heureka.cz/napoveda/xml-feed/#DELIVERY