Jak nahrát produkty do e-shopu
Pojďme se podívat na to, jak vytvořit eshop
Vytvoření e-shopu probíhá v pár krocích. Práce s internetovým obchodem a vkládání produktů do e-shopu se dá nezávazně otestovat na 30 dní. Klikněte na "Vyzkoušet zdarma" a vyberte si některý z předvolených grafických designů (ty můžete později v administraci měnit).
Vyplňte emailovou adresu a stiskněte "Vytvořit stránku". Obratem vám na vaši e-mailovou adresu přijde e-mail:
- o vytvoření eshopu,
- jak se přihlásit do administrace eshopu a jak začít s plněním obsahu eshopu, návody na práci s eshopem,
- o tom, jak si objednat e-shop od ByznysWebu.
Nyní si ukážeme přidávání produktů
V levé části administrace stránky najdete hierarchicky uspořádaný seznam kategorií produktů. Pokud má e-shop více jazykových mutací, najdete zde také kategorie a produkty v jazykové verzi.
Kliknutím na kategorii se v pravé části zobrazí produkty přiřazené do této kategorie. Jak na kategorie produktů? Kategorie je můžete přesouvat myší a měnit tak jejich pořadí i hierarchii. Ve vlastnostech kategorie - záložka OBSAH lze upravit obsah pro konkrétní kategorii: například přidat úvodní text, banner pro kategorii, filtr, vytvořit rozcestník v kategoriích produktů. Pro lepší zobrazení ve vyhledávačích lze na kartě SEO vložit SEO popisky.
Přiřazení kategorie pro Heureku umožňuje správné zobrazování a spárování produktů v srovnávači zboží Heureka.cz.
Internetový obchod naplníte produkty kliknutím na tlačítko NOVÝ PRODUKT. Produkt se přiřadí do kategorie, ve které se právě nacházíte, a také do všech nadřazených kategorií. Produkt lze v hierarchii kategorií produktů jednoduše nakopírovat nebo odebrat.
Název produktu, dlouhý a krátký popis. Také je možné přidat EAN kód, výrobce a interval doby zobrazování produktu, štítky jako třeba Akce, Výprodej, Novinka...
V administraci můžete produkt skrýt bez nutnosti jeho mazání. Skrýt lze i celou kategorii s produkty.
Pro zákazníky e-shopu je podstatný i poutavý obrázek zboží. Kromě hlavního obrázku je možné přidat i galerii s více obrázky.
Také umíte přidat alternativní produkty, měrné jednotky produktu, hodnocení produktů, upravovat komentování produktů, nastavit cenu za dopravu podle hmotnosti, nebo skladové zásoby pre různé velikosti a barvy produktů. Na skladové dostupnosti v e-shopu sa naváže skladový status, přesně jak si jej zadefinujete.
Podporu prodeje v e-shopu lze provádět pomocí funkcí: Předobjednávka, Nové produkty, Nejprodávanější produkty, Navštívené produkty, Oblíbené produkty, Seznamy produktů, Hlídací pes, Názory zákazníků.
Všechny návody pro vkládání produktů do e-shopu
Import produktů do e-shopu v XLS nebo XML
Pokud máte produkty uložené ve formátu XLS (Microsoft Excel), můžete je do e-shopu importovat. Podobným způsobem se aktualizují i údaje v cenících, stačí aktualizovat data v XLS a importovat do e-shopu nový ceník – váš internetový obchod je aktualizován během pár minut. Pomocí importu lze rychle upravovat i zařazení produktů do kategorií. Více v návodech pro importy do eshopu.
Také lze propojit e-shop se skladem dodavatele a vkládat produkty do e-shopu automatizovaně přes XML feedy.
Ceny, vlastnosti a varianty produktů
Kromě základní ceny a ceny s DPH systém obsahuje možnost nastavit ceny pro každou variantu produktu. Cena varianty může mít podobu nové ceny nebo příplatku, který se přičte k základní ceně produktu.
Velikost oblečení, potisk, složení, jiné parametry. Umožňuje nastavit i pokročilé vyhledávání produktů v e-shopu podle vlastností.
Návod: vlastnosti a varianty produktů
Slevy produktů, sleva na objednávku v e-shopu
ByznysWeb.cz obsahuje propracovaný slevový systém. Slevu dokážete přiřadit nejen konkrétnímu produktu, ale i celé kategorii či variantě produktu. Nebo vytvořte slevu na objednávku, nabídněte návštěvníkům dárkový certifikát. Pro kombinaci slev vztahujících se na kategorii, produkt a variantu produktu je zde možnost nastavení 2 druhů slev, na jejichž základě se budou slevy buď sčítat (kumulativní sleva), nebo bude platit nejvyšší přiřazená sleva (limitní sleva).
Slevu lze uplatnit pro skupiny uživatelů, měnu, počet kusů od–do, ceny od–do, typ platby a typ dopravy. Můžete nastavit datum od– do, během kterého bude sleva platit.
Slevu, kterou již nechcete využívat, nemusíte mazat, stačí ji deaktivovat a v případě budoucí potřeby znovu spustit.
Sklad
Mezi funkcemi redakčního systému od ByznysWeb.cz najdete i sklad. Díky němu budete mít skladové hospodářství e-shopu pod palcem.
Sklad je možné využívat dvěma způsoby. V prvním případě prostřednictvím skladových statusů, které nastavujete ručně pro každý produkt. Lze nastavit i výchozí statusy, jež se zobrazí všem produktům, kterým nezadáte žádný status.
V druhém případě je možnost využívat i počet položek skladem. Produktům tedy přiřadíte počty kusů, z nichž se po realizování objednávky odečítá.
K dalším funkcím skladu patří blokace množství, výchozí skladový status a status po vyprodání, automatický výběr statusu podle množství položek na skladě a jiné.