Správa objednávek – sekce OBJEDNÁVKY
Na vaší stránce jsou předem nastavena pole objednávkového formuláře důležitá pro realizaci objednávky.
Tento formulář můžete upravit v sekci NASTAVENÍ/OBJEDNÁVKY/VŠEOBECNÉ. Způsoby doručení změníte v NASTAVENÍ/OBJEDNÁVKY/DORUČENÍ a možnosti platby v NASTAVENÍ/OBJEDNÁVKY/PLATBY.
Doporučujeme prohlédnout si také návod: Nastavení objednávek – v návodu najdete užitečné funkce a nastavení pro objednávky i faktury.
Seznam objednávek, kompletní správa objednávek a přehled faktur se nacházejí v sekci OBJEDNÁVKY. Kliknutím na OBJEDNÁVKY se zobrazí seznam objednávek s těmito údaji:
- číslo objednávky
- datum a čas vytvoření
- jméno zákazníka
- cena objednávky bez DPH i s DPH
- informace o způsobu doručení
- momentální status objednávky – např. vyřizuje se, zpracované, expedována, storno, reklamace
- číslo faktury
V sekci OBJEDNÁVKY je možné komplexně spravovat objednávky z internetového obchodu. Máte přehled o tom, jaké zboží si zákazník objednal, jaká je hodnota objednávky, jaký způsob dodání byl pro vyřízení objednávky zvolen.
Potvrzení objednávky
Zpráva o objednávce se odešle zákazníkovi automaticky po zaslání objednávkového formuláře, pokud v něm zákazník vyplnil svou e-mailovou adresu. Znění zprávy můžete upravit v sekci NASTAVENÍ / TEXTY A ŠABLONY / PŘEDEM DEFINOVANÉ ŠABLONY.
Jméno a e-mail odesílatele těchto zpráv upravíte v sekci NASTAVENÍ/E-MAILY/ODESÍLATELÉ.
Opakování objednávky
Redakční systém FLOX nabízí i možnost duplikovat objednávku konkrétního zákazníka, resp. její části.
Podrobný návod Opakování objednávky najdete i zde.
Změna stavu objednávky
Ve sloupci STATUS můžete měnit stav objednávky. V systému je předem nastaveno vícero statusů. Tento seznam si však můžete upravit podle svých potřeb v sekci NASTAVENÍ/OBJEDNÁVKY/STATUSY.
- Stav objednávky změníte po kliknutí na momentálně nastavený status dané objednávky.
- Otevře se okno ZMĚNIT STAV OBJEDNÁVKY, ve kterém můžete vybrat potřebný status.
- O změně statusu lze rovněž informovat zákazníka, pokud v tomto okně označíte možnost POSLAT E-MAIL. Na e-mailovou adresu, kterou zákazník zadal při objednávce, přijde zpráva následujícího znění: vaše objednávka č. .... změnila stav na: ......... Tento text lze upravit v sekci NASTAVENÍ / TEXTY A ŠABLONY / PŘEDEM DEFINOVANÉ ŠABLONY.
- Pokud chcete, aby se společně s e-mailovou zprávou o změně stavu objednávky odeslal i nějaký další komentář, napište ho do kolonky DOPLŇUJÍCÍ ZPRÁVA.
Kromě e-mailu můžete zákazníkovi poslat i notifikační SMS zprávu. SMS bránu je třeba nejprve aktivovat a dobít si kredit. Více info: SMS brána.
Editace objednávky
Objednávku můžete dodatečně upravit, když klikněte na číslo objednávky nebo ikonu tužky. Lze editovat FAKTURAČNÍ ADRESU, DORUČOVACÍ ADRESU, přidat poznámky k objednávce, změnit status a prohlédnout si HISTORII OBJEDNÁVKY.
Je možné dodatečně upravit název, množství, cenu objednaného zboží nebo přidat novou položku.
Novou položku přidejte kliknutím na PŘIDAT POLOŽKU DO OBJEDNÁVKY, vyberte požadovaný produkt a klikněte na PŘIDAT PRODUKTY DO OBJEDNÁVKY.
Kód produktu v objednávce je možné zkopírovat kliknutím pravým tlačítkem myši na kód produktu.
Přidat nebo odebrat můžete i doplňkové položky ceny objednávky jako poplatek za dopravu, platbu, dárkový certifikát a jiné. Toto nastavení najdete detailu objednávky pod záložkou OSTATNÍ.
Nová objednávka
Také je možné vytvořit novou objednávku. Klikněte vpravo nahoře na NOVÁ OBJEDNÁVKA..
- Vyberte klienta pomocí ikony NAČÍST KLIENTA. Otevře se seznam klientů (FIREM a OSOB) ze sekce KLIENTI. (Pokud se jedná o neregistrovaného zákazníka, vepište jeho jméno do okénka ZÁKAZNÍK, následně se objeví pole pro doplnění kontaktních údajů.)
- Označte klienta a klikněte na LOAD COMPANY (v záložce FIRMY) / LOAD PERSON (v záložce OSOBY).
- Údaje o klientovi se načtou do okna NOVÁ OBJEDNÁVKA.
- Následně klikněte na POKRAČOVAT, případně ještě předtím doplňte chybějící údaje o klientovi. Dále můžete upravovat objednávku výše popsaným způsobem.
Správa Faktur
Podrobnosti o tvorbě a správě faktur najdete v návodu: Správa faktur – fakturace
Filtrování objednávek a faktur
V objednávkách a fakturách lze jednoduše vyhledávat. Základní vyhledávání umožňuje vyhledávat např. podle jména zákazníka, čísla objednávky / faktury, ceny.
Klikněte na jméno zákazníka. Systém vám vyfiltruje všechny objednávky od této osoby / firmy.
Pro složitější filtrování využijte ROZŠÍŘENÉ VYHLEDÁVÁNÍ.
Na e-mailovou adresu, kterou vyplnil při objednávce, dostane zákazník zprávu o objednávce, e-mail s proforma fakturou a fakturou. Tyto zprávy mají předem definované šablony. e třeba, abyste do zpráv přidali váš podpis s kontaktními údaji. Učiňte tak v sekci NASTAVENÍ / TEXTY A ŠABLONY / PŘEDDEFINOVANÉ ŠABLONY.